Den franske techno-duo Daft Punk står bag soundtracket, som fornemt krydrer storladen orkestermusik med elektroniske toner – en hypnotisk hybrid af to vidt forskellige stilarter, der fornemt afspejler en film, som selv svæver mellem den virkelige verden og computerens univers. Instruktøren Joseph Kosinski fortjener i øvrigt ros for beslutningen om at præsentere sekvenserne i den virkelige verden i 2D, mens scenerne i computerverdenen er i 3D. Dermed bliver overgangen mellem de to universer mere forbløffende, og selv ikke “Avatar” havde en lige så imponerende dybde i sine 3D-billeder.
Man behøver ikke at have set den første “Tron” for at forstå toeren, men det vrimler med muntre referencer til originalen. Et enkelt fantastisk øjeblik, som ingen af filmens talløse trailere har vist, vil formentlig få “Tron”-fans til at skråle af ren og skær jubel. De fans har efter tre årtier omsider fået den fortsættelse, de har ventet på… En respektfuld cadeau til forgængeren og samtidigt et spændende springbræt til fremtidige “Tron”-eventyr.
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Tron: Legacy”-interview med Jeff Bridges og co.
#51 Hr. Nielsen 13 år siden
#52 tiany 13 år siden
Tilfældet var da det samme med Avatar, som flere af dem gav 5-6 stjerner - men det skal vel undskyldes med at Avatar var den første i 3D.
#53 cyberzed 13 år siden
#52 Der er vel også noget om at hypen op til Avadhar var noget højere vil jeg tro. Det er lidt fail at de ikke får det samme i rating for som du skriver så er kommentarerne ret ens.
#54 BN 13 år siden
Som en af de få, der har været yderst tilfreds med "kun" at se 'Avatar' i 2D, er jeg temmelig sikker på, at det ikke kun er 3D-effekten der har imponeret anmelderne, men også de overbevisende CGI-effekter med deres meget organiske udseende, både hvad angår naturscenarier og navi'erne.
Jeg forholder mig her ikke til, om de 5-6 stjerner var velfortjente, men udelukkende til filmens evne til at imponere teknisk og visuelt.
#55 cyberzed 13 år siden
#56 filmz-Myrepip 13 år siden
http://3dvision-blog.com/what-to-choose-imax-3d-ve...
Denne video forklarer også om active versus passive. Gå 2:25 ind:
#57 frankdrebin 13 år siden
Men fed film!
Og så fik vi (mig og min lillebror) jo lige en rundvisning bag kulisserne af Michael Andersen :)
#58 Bobby Singer 13 år siden
Ja og så er det jo også James Cameron og ham må man jo ikke sige noget dårligt om for så bliver han og alle hans små får jo sure! Selvom Avatar egentlig er en utrolig mager oplevelse indholds mæssigt. ;)
#59 BN 13 år siden
Jeg er nu 120 procent sikker på, at anmelderne skriver hvad der passer dem og giver nøjagtigt den karakter som de har lyst til - også til 'Avatar'.
Hvis en anmelder er af dén mening, sætter han også karakteren derefter. Men det er ikke alle anmeldere der finder indholdet af 'Avatar' magert.
#60 filmz-Myrepip 13 år siden