Den franske techno-duo Daft Punk står bag soundtracket, som fornemt krydrer storladen orkestermusik med elektroniske toner – en hypnotisk hybrid af to vidt forskellige stilarter, der fornemt afspejler en film, som selv svæver mellem den virkelige verden og computerens univers. Instruktøren Joseph Kosinski fortjener i øvrigt ros for beslutningen om at præsentere sekvenserne i den virkelige verden i 2D, mens scenerne i computerverdenen er i 3D. Dermed bliver overgangen mellem de to universer mere forbløffende, og selv ikke “Avatar” havde en lige så imponerende dybde i sine 3D-billeder.

Man behøver ikke at have set den første “Tron” for at forstå toeren, men det vrimler med muntre referencer til originalen. Et enkelt fantastisk øjeblik, som ingen af filmens talløse trailere har vist, vil formentlig få “Tron”-fans til at skråle af ren og skær jubel. De fans har efter tre årtier omsider fået den fortsættelse, de har ventet på… En respektfuld cadeau til forgængeren og samtidigt et spændende springbræt til fremtidige “Tron”-eventyr.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Tron: Legacy”-interview med Jeff Bridges og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 BN 13 år siden

Myrepip (60) skrev:
#59 Ja en anmelder, som ikke siger sin utvetydige subjektive mening, det er sgu ikke en anmelder.


So true! Hvis en anmelder ikke kan lide en film, er da hans pligt at sable den på en saglig måde, uden hensyntagen til nogen som helst anden faktor end hans egen smag. Gør han dét, vil selv folk, der kan lide den pågældende film, få udbytte af anmeldelsen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#62 wiseguy 13 år siden

Har lige set den originale Tron fra 82 - Hmm!! ja det er løbet meget vand i åen siden da og det er nok svært at blive imponeret over næsten 30 år gammel computer grafik. Historien er også mager som ind i h..... og skuespillet er til tider direkte morsomt :o)

Anyways! nu er jeg klædt ordentlig på til på mandag, hvor turen går til Klovborg.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#63 hurin 13 år siden

Nu fik jeg den set, og den er MEGET flot, med 3D effekter der er bedre end Avatar.

Den lider dog desværre under samme problem. Filmen er flot men historien er noget pseudofilosofisk pladder. I den oprindelige Tron forstod man, hvorfor MasterControl var en trussel, det bliver aldrig klart med Clu.
Zardoz has spoken
Gravatar

#64 elwood 13 år siden

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#65 AlienJunkie 13 år siden

Fantastisk film og soundtrack! Men jeg gider snart ikke det der 3d pis. Det stinker! Jeg glæder mig til at gen se Tron Legacy men i 2D.
Gravatar

#66 misuma 13 år siden

Jeg har ikke set filmen endnu, men frygter lidt at jeg vil finde Michael Sheen's karakter malplaceret i filmuniversets kontekst. Jeg håber jeg tager fejl.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#67 frankdrebin 13 år siden

#66 Jeg synes overhovedet ikke han bar malplaceret, tværtimod :)
Gravatar

#68 Spanner 13 år siden

Michael Sheen scenen var det eneste tidspunkt, hvor Tron var bare lidt sjov. Desværre er han næsten ikke med og hele scenen er bare med for at føre plottet videre.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#69 misuma 13 år siden

Godt så Ü Elsker når jeg tager fejl i den her slags henseende.

Hvis jeg da gør :P
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#70 chapton 13 år siden

Hov vent, Tron bliver da et økonomisk flop i lille DK, fordi halvdelen af Filmz brugere har jo tidligere "pledged" at de aldrig vil støtte en 3d film og kun se 2d ;-)

Skriv ny kommentar: