Den franske techno-duo Daft Punk står bag soundtracket, som fornemt krydrer storladen orkestermusik med elektroniske toner – en hypnotisk hybrid af to vidt forskellige stilarter, der fornemt afspejler en film, som selv svæver mellem den virkelige verden og computerens univers. Instruktøren Joseph Kosinski fortjener i øvrigt ros for beslutningen om at præsentere sekvenserne i den virkelige verden i 2D, mens scenerne i computerverdenen er i 3D. Dermed bliver overgangen mellem de to universer mere forbløffende, og selv ikke “Avatar” havde en lige så imponerende dybde i sine 3D-billeder.

Man behøver ikke at have set den første “Tron” for at forstå toeren, men det vrimler med muntre referencer til originalen. Et enkelt fantastisk øjeblik, som ingen af filmens talløse trailere har vist, vil formentlig få “Tron”-fans til at skråle af ren og skær jubel. De fans har efter tre årtier omsider fået den fortsættelse, de har ventet på… En respektfuld cadeau til forgængeren og samtidigt et spændende springbræt til fremtidige “Tron”-eventyr.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Tron: Legacy”-interview med Jeff Bridges og co.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 bnm 13 år siden

#46: Nu har jeg set 4 3D forestillinger i BioCity Odense's sal 1, og havde nok også set Tron Legacy hos BioCity, hvis de viste den i den sal. Men filmen var forvist til sal 8, som er en lille sal med elendig lyd (smertefuld, overdøvende diskant). Så mine venner og jeg fandt frem til forpræmieren i Cinemaxx og jeg blev noget imponeret over deres RealD setup. 3D siden virkede skarp og lys, og kvaliteten af deres briller er også meget bedre end de klodser man køber i BioCity Odense. Long story short. Jeg er helt enig!

#70 Den primære grund til det, bliver nok nærmere at den udkom samtidigt med Klovn og Min søsters børn. Personligt skal jeg helt sikkert have den på bluray, efter at have set den i biografen :)

Men ja, plottet var svagt. Og anderledes sådan end i Avatar. I sidstnævnte var plottet tyndt og vid udstrækning forudsigeligt. Men der var ikke plothuller, eller tvivlsom personskildring. I Tron er der meget som ikke bliver underbygget, så det bliver interessant for seeren. Men flot var det, og imho årets bedste soundtrack.
Gravatar

#72 IK 13 år siden

Efter at have været i biffen og set filmen, har jeg kun et ord at sige: SOUNDTRACK! Tron Legacy er en virkelig underholdende film, men historien eller karaktertegningen kommer ikke rigtig under huden på en, og de formår heller ikke at være særlig interessante. Daft Punk redder simpelthen filmen fra at være middelmådig til besynderlig god. Mange af filmens ordinære action-scener føles ekstraordinære, takket være det det fantastiske soundtrack.

4/6
Gravatar

#73 David Munch 13 år siden

Glæder mig til at se den i bio nu!

Er bare vildt skuffet over at de ikke sender den i Imperial... :(
Gravatar

#74 The Insider 13 år siden

Den har faktisk fået en forbavsende god åbning i US: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=tron2.htm

Jeg havde nok snarere regnet med et tal omkring de 30 millioner. Jeg frygter dog stadigvæk, at den ikke indkasserer mere end 300 på verdensplan.
War. War never changes.
Gravatar

#75 djibyman2-the seque 13 år siden

Super fed film som jeg fik set med øjne der løb i vand under det meste af filmen, kan ikke klare 3D, og jeg havde en monster hovedpine bagefter, men det var filmen vær. 6/6..;-)
Gravatar

#76 filmkorn.dk 13 år siden

The Insider (74) skrev:
Den har faktisk fået en forbavsende god åbning i US: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=tron2.htm

Jeg havde nok snarere regnet med et tal omkring de 30 millioner. Jeg frygter dog stadigvæk, at den ikke indkasserer mere end 300 på verdensplan.


Det frygter jeg også. Tror desværre den kan risikere at lave et kraftigt dyk når vi ser tallene for næste uge.

Men feeee film!
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#77 Thomsen 13 år siden

Det er nu ikke nødvendigvis det store problem. Ifølge en ret ny artikel i en bog om filmfinansiering, jeg læste for et par måneder siden, så er billetindtægterne fra amerikanske mainstream-produktioner helt nede på at udgøre en tredjedel af filmenes samlede indtjening. De store penge ligger i andre vinduer - især på kabel-tv-markedet og forskellige videoplatforme og i frasalg af licensrettigheder.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#78 Ericmase 13 år siden

Så fik jeg set den og den var langt bedre end jeg forventede. Fantastiske effekter (det slår ikke "Inception"), men stadigvæk. Soundtracket var sgu fedt. I starten hvor man ser "Walt Disney" logoet med den lækre blåmørke farve er den mest syrede "Walt Disney" start jeg har set til dato. Skuespillet var godt (især fra Bridges). Er meget enig i Johans anmeldelse. Filmen får 5/6 stjerner herfra.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#79 Samain 13 år siden

Nu må jeg lige bryde ind.

Det her er nok den dårligste film jeg har set i flere år. Ja effekterne er gode og soundtracket rigtig godt, men alt andet er godt nok elendigt. Dialogen er for det meste ligegyldig og det mest chessy jeg længe har hørt. Det bringer tankerne tilbage til Star Wars Episode 3.

Skuespillet er elendigt ud over alle grænser. Hvorfor er det lige at Jeff Bridges bare skal gentage sin rolle fra The Big Lebowski, det giver ikke mening og virker meget malplaceret. Martin Sheen fremstår som en lallende tåbe, og ser ud som om han tænker hvorfor er jeg her og hvad skete der med mit hår? Det bliver ikke bedre af, at man ved, at han er en fantastiosk dygtige skuespiller. (The Damned United, Frost/Nixon, The Queen)

Hele filmens meget uoriginale plot, hvis man kan kalde det det for et plot, er en lange samling af ripoffs fra Star Wars (Flynn har en da kutten på, og de slås med lysværd!), Ringenes herre (Scenen til sidst i filmen for en til at tænke på slaget ved Helms Deep) og The Matrix (er godt klar over at The matrix henter en smule inspiration fra den første Tron).
Hvorfor er det lige, at Flynn ikke bruger sine fantastisk kræfter før til sidst? Hvad er det lige, at ISOen er? Hvorfor bliver Tron god og/eler ond? Hvad er idéen med at han skal mediter midt i det hele?


Tempoet i filmen er så sløvt til tider, at man er ved at falde i søvn eller brækker sig og dialogen. Der er flere scener, der kun undgås for at få tempoet tilbage.

0(1) ud af 6 stjerner. Den 1 stjerne for den for de velkorrigeret actionscener, effekter og soundtracket.
Gravatar

#80 Bobby Singer 13 år siden

#79

Alle film der indeholder pistoler er dælme også noget lort! Det har man jo set hundredevis af gange før og det mildest talt pissehamrende uoriginalt!

Die Hard 0/6

Dirty Harry 0/6

The Godfather Part 1 og 2 0/6

The Deer Hunter 0/6

Apocalypse Now 0/6

Samains "anmeldelse" af Tron: Legacy -2/6

Idjit

Skriv ny kommentar: