“Unstoppable” var en af sidste års absolut bedste – og desværre også mest oversete – thrillere. Tony Scott iscenesætter den ene nervepirrende actionsekvens efter den anden, og Chris Pine og Denzel Washington er så gode i hovedrollerne, at man bider neglene ned til roden i håbet om, at deres fiktive alter egoer klarer ærterne. Jovist, i perioder er “Unstoppable” konventionel og forudsigelig, men man keder sig ikke ét eneste sekund. Ligesom filmen fortjener denne Blu-ray en varm anbefaling. AV-præsentationen er formidabel, og ekstramaterialet vil garanteret tilfredsstille alle filmens tilhængere.
#11 Lord Beef Jerky 13 år siden
#12 Bruce 13 år siden
Ja man kan så meget, men "truth is stranger than fiction" og mennesker handler jo nu engang ikke altid lige logisk, hvilket især denne historie jo i særklasse viser, hvor en kombination af dovenskab og inkompetence igangsætter hele miseren. Præmissen er, eftersom den er sand, således ikke latterlig, men rettere tragisk, at der skal så lidt til at igangsætte en serie af fejltagelser, som blot akkumulerer til den endelige katastrofe.
#13 X&O 13 år siden
Desuden kender vi jo ikke hele historien omkring ham der oprindeligt kørte toget. Måske hvis historien havde fulgt ham, og der var ting forud for handlingen der forklarede årsagen til at han ikke kunne indhente toget ville jeg finde det troværdigt. Havde filmen været en komedie havde det forholdt sig helt anderledes, og det havde måske i virkeligheden fungeret bedst til disse omstændigheder.
#14 Lord Beef Jerky 13 år siden
#15 X&O 13 år siden
Men jeg tror jeg vil holde mig til, at historien ikke indbyder til en katastrofe-film, men i langt højere grad en komedie.
#16 Bruce 13 år siden
Så vi kan konkludere, at det var en latterlig begivenhed, som fandt sted 15. maj 2001. Sand, men latterlig.
Hvilket der som så meget andet, er et meget varierende syn på, såsom 70% positive kritiker anmeldelser, hvor filmens styrke meget godt opsummeres af Todd McCarthy:
The best blue collar action movie in who knows how long, this tense, narrowly focused thriller about a runaway freight train has a lean and pure simplicity to it that is satisfying in and of itself.
#17 X&O 13 år siden
Ja det kan vi sagtens.
I lighed med hvad du selv nævnte tidligere, kan du sikkert også finde film jeg bedre kan lide med en 70% positive kritiker anmeldelser.
#18 Bruce 13 år siden
Absolut, min pointe var blot, at du skrev " ... at historien ikke indbyder til en katastrofe-film, men i langt højere grad en komedie", hvilket jeg så kan konstatere, ikke er den gængse opfattelse, hvorfor et "jeg synes", derfor altid er et godt akkompagnement til den slags udsagn.
#19 X&O 13 år siden
Arrre...
Men jeg tror jeg vil holde mig til, at historien ikke indbyder til en katastrofe-film, men i langt højere grad en komedie.
Desuden er det vidst efterhånden unormalt at folk skriver jeg syntes om deres meninger om films kvaliteter eller mangel på samme herinde...
#20 Bruce 13 år siden
Ok, da jeg læste det, forstod jeg det ikke lige så entydigt, men kan godt se det nu,
Det mener jeg så absolut kommer an på, om en given formulering kan opfattes generaliserende eller ej.