I det hele taget er det svært ikke at rammes af medlidenhed for rollebesætningen, der ganske heroisk må holde grimassen, mens de – suppleret af den amatøragtige instruktion – udfører nogle af de mest ydmygende og idiotiske vitser, jeg har set i meget lang tid. De håber vel, at den vil give karrieren et løft, og det håber jeg næsten også, for det ville være en nedslående tanke, hvis de har udsat sig selv for det her uden at få mere ud af det end blot en hurtig lønseddel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Highland Park 13 år siden

#20: Hehe... jeg er helt enig. Der er langt mere ramasjang i den herligt politisk ukorrekte "Skrumpen fra det ydre rum":
http://www.skrumpen.com/SkrumpenFraDetYdreRumSide0...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#22 Lord Beef Jerky 13 år siden

Spoof-genren har altid forekommet mig noget kedelig... der er enkelte undtagelser, også fra det sidste årti, men er det muligt at man bare vokser fra det? Er Hot Shots og de seneste Naked Gun kapitler virkeligt så meget bedre end mange af de andre? Hvis jeg så de film for første gang i dag, ville jeg sikkert ikke bryde mig om dem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#23 inflector 13 år siden

Traileren er noget af det værste og mest usjove jeg længe har set, så at filmen får på puklen virker fortjent.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#24 Nicki52 13 år siden

Har fået gratis billetter af mit arbejde - kan godt give den en chance. Men mine forventninger er stadig ret langt ned i bunden af helvede.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#25 BN 13 år siden

Lord Beef Jerky (22) skrev:
Er Hot Shots og de seneste Naked Gun kapitler virkeligt så meget bedre end mange af de andre?


Et rungende, næsten skrålende højt JA herfra! ;-)

'Airplane', 'Top Secret', 'Naked Gun' og 'Hot Shots!' fungerer, fordi det er humor på højt plan. Disse film har en idérigdom, en veloplagthed og en sprudlende, næsten anarkistisk galskab, der gør dem til stor komisk kunst. ... I modsætning til nyere spoof-film lægger de ikke hovedvægten på at parodiere andre film - nej, de parodierer selve filmmediet og laver gas med de typiske filmiske virkemidler og klichéer, og de indeholder også falden-på-halen-komik, morsomme ordkløverier el. ordspil og situationskomik. Ydermere er de plotmæssigt ikke bare rene skabeloner af de film, de parodierer (de to 'Hot Shots!'-film undtaget), men følger blot hovedlinjerne.

Zucker/Abrahams' spoof-film var virkelig gennemtænkt humor, og filmene bar præg af stor entusiasme fra bagmændenes side. ... Skaberne af de nyere spoof-film har tydeligvis slet ikke forstået, hvad det var der gjorde Zucker/Abrahams' film så vellykkede og succesfulde.

P.S. Og det ser desværre også ud til, at Zucker/Abrahams sidenhen SELV er løbet tør for komisk kreativitet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#26 BN 13 år siden

Highland Park (21) skrev:
#20: Hehe... jeg er helt enig. Der er langt mere ramasjang i den herligt politisk ukorrekte "Skrumpen fra det ydre rum":
http://www.skrumpen.com/SkrumpenFraDetYdreRumSide0...


hahaha
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 13 år siden

#25 Well... jeg har stadig min tvivl her. Airplane, Top Secret og Naked Gun kan jeg sagtens se kvaliteter i, men nu var det ting som Hot Shots filmene samt efterfølgerne til Naked Gun jeg var lidt efter. Jeg elskede disse film som kid, har ikke set dem siden, og sådan som jeg husker tilbage på dem, er jeg ret sikker på, at jeg uden nostalgiske øjne ville finde dem ret umorsomme i dag. Jo ældre man bliver des mere kritisk bliver man vel også, og så jeg ting som Scary Movie som ung teenager, er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg ville finde den sjov eller i hvert fald nogenlunde. De spoof-film der for mig fungerer, er dem der naturligvis er vellykkede... de behøver såmænd ikke være skrigende morsomme, men det fungerer også glimrende hvis de er ganske subtile. En film som One Missed Call af Miike er for mig en virkeligt misforstået og undervurderet spoof-film, hvor en halv snes japanske gysere og tilmed amerikanske titler som Final Destination og lignende får en kold skulder. Kun til tider decideret morsom men satme gennemført.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 BN 13 år siden

Lord Beef Jerky (27) skrev:
nu var det ting som Hot Shots filmene samt efterfølgerne til Naked Gun jeg var lidt efter. ......... Jo ældre man bliver des mere kritisk bliver man vel også


Nogle gør måske. Jeg for mit vedkommende elsker disse film mere idag end jeg gjorde som yngre. Og dengang syntes jeg OGSÅ rigtigt godt om dem. (Jeg er 44 år.)

Men hvem ved: Måske vil jeg hade dem, når jeg engang er en sur, gammel stodder på 70 år!

;-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#29 Bobby Singer 13 år siden

Lame joke coming up: So I guess "Vampires Suck" suck!

BWAHAHAHAHAHA... I har ingen humor!
Idjit
Gravatar

#30 frankdrebin 13 år siden

#29

Hvis du havde undladt det sidste "Suck" havde det været sjovt ;)

So I guess "Vampires Suck"

Skriv ny kommentar: