I det hele taget er det svært ikke at rammes af medlidenhed for rollebesætningen, der ganske heroisk må holde grimassen, mens de – suppleret af den amatøragtige instruktion – udfører nogle af de mest ydmygende og idiotiske vitser, jeg har set i meget lang tid. De håber vel, at den vil give karrieren et løft, og det håber jeg næsten også, for det ville være en nedslående tanke, hvis de har udsat sig selv for det her uden at få mere ud af det end blot en hurtig lønseddel.
#21 Highland Park 14 år siden
http://www.skrumpen.com/SkrumpenFraDetYdreRumSide0...
#22 Lord Beef Jerky 14 år siden
#23 inflector 14 år siden
#24 Nicki52 14 år siden
#25 BN 14 år siden
Et rungende, næsten skrålende højt JA herfra! ;-)
'Airplane', 'Top Secret', 'Naked Gun' og 'Hot Shots!' fungerer, fordi det er humor på højt plan. Disse film har en idérigdom, en veloplagthed og en sprudlende, næsten anarkistisk galskab, der gør dem til stor komisk kunst. ... I modsætning til nyere spoof-film lægger de ikke hovedvægten på at parodiere andre film - nej, de parodierer selve filmmediet og laver gas med de typiske filmiske virkemidler og klichéer, og de indeholder også falden-på-halen-komik, morsomme ordkløverier el. ordspil og situationskomik. Ydermere er de plotmæssigt ikke bare rene skabeloner af de film, de parodierer (de to 'Hot Shots!'-film undtaget), men følger blot hovedlinjerne.
Zucker/Abrahams' spoof-film var virkelig gennemtænkt humor, og filmene bar præg af stor entusiasme fra bagmændenes side. ... Skaberne af de nyere spoof-film har tydeligvis slet ikke forstået, hvad det var der gjorde Zucker/Abrahams' film så vellykkede og succesfulde.
P.S. Og det ser desværre også ud til, at Zucker/Abrahams sidenhen SELV er løbet tør for komisk kreativitet.
#26 BN 14 år siden
hahaha
#27 Lord Beef Jerky 14 år siden
#28 BN 14 år siden
Nogle gør måske. Jeg for mit vedkommende elsker disse film mere idag end jeg gjorde som yngre. Og dengang syntes jeg OGSÅ rigtigt godt om dem. (Jeg er 44 år.)
Men hvem ved: Måske vil jeg hade dem, når jeg engang er en sur, gammel stodder på 70 år!
;-D
#29 Bobby Singer 14 år siden
BWAHAHAHAHAHA... I har ingen humor!
#30 frankdrebin 14 år siden
Hvis du havde undladt det sidste "Suck" havde det været sjovt ;)
So I guess "Vampires Suck"