Selvom “The Village” godt nok er M. Night Shyamalans smukkeste produktion til dato, kan den ikke måle sig med hverken “Den Sjette Sans” eller “Unbreakable”, der begge er bedre film. Filmen er dog en velfungerende psykologisk thriller, der antyder frem for at chockere med billige gys. Den tekniske kvalitet af DVD’en er meget god, og det eneste der reelt skuffer, er mængden, og til dels også kvaliteten, af ekstramaterialet. “The Village” er muligvis ikke en film som bør splittes til atomer i timelange dokumentarprogrammer, men lidt mere kød havde alligevel været at foretrække. Dette er derfor også en udgivelse, der først og fremmest vil tale til alle dem, der kan lide filmen, og som er interesseret i at se den i bedst mulig kvalitet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Nikmi 19 år siden

jamen selv om man bare er chockeret sidder man da ikke med et helt stift blik ikke engang hans øjne bevæget sig har gået scenen igennem 25 gange :P
Gravatar

#12 pulse83 19 år siden

Jeg må indrømme at minutterne efter at jeg havde set den, var jeg skuffet, men efterhånden som den sank ind, blev den bedre og bedre. Den store brøler som er blevet begået her er at markedsføre den som en gyser, hvilket det overhovedet ikke er. Det er højst en thriller. Men en god en af slagsen. Dog er det Shyamalans svageste film sammen med Unbreakable. Dermed ikke sagt at den (eller Unbreakable) er dårlig. Men at sige at det er verdens dårligste film er vildt overdrevet. Alene lyd og billedsiden bør redde den fra den udnævnelse. 4/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#13 putandtake 19 år siden

#3 Tak for en god forklaring!
Gravatar

#14 filmz-vassago 19 år siden

#2+3: Farven kunne vel reelt skiftes ud med en række andre farver, der ligeledes ville have passet ind i historien - f.eks gul, der er bedragets/falskhedens farve.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#15 Patriarch 19 år siden

ja - gul finder vi så også i byen :)

Og at bytte de to rundt f.eks, vi ikke give meget mening.

Jeg synes i øvrigt det er en super fed film - så den igen påDVD for et par dage siden. MNS har ikke skuffet mig endnu :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#16 filmz-vassago 19 år siden

Nu synes jeg ikke at gul er så dominant en farve i historien som rød er, og rød er klart den farve der bliver tildelt så megen fokus er den røde. Jeg synes da at den gule ville have givet mindst ligeså meget mening som den røde - hvis den gule blev brugt i stedet. Især hvis vi snakket metaforisk og tematisk - da den er bedragets farve.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#17 Patriarch 19 år siden

Du synes ikke gul spiller en rolle? "The safe color"? Hvad med alle de gule flag der afgrænser byen, og de gule rober de tager på for at være føle sig sikre? Det er jo netop gult pga. bedraget! Havde du ikke bemærket disse, eller mener du bare at farven spiller så stor en rolle?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#18 filmz-Wacker 19 år siden

slettet af mig selv, fejl post *g*
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#19 chandler75 19 år siden

# 11 Jeg har også netop set scenen igen, og er stadig 100 % sikker på at han bare sidder og stener.

Det andet ville heller ikke give mening:

Det ville stride imod ethver karaktertræk Ivy besidder, hvis hun skulle have slået ham ihjel. Hun er jo netop filmen mest "rene" person. De sender jo også netop hende afsted fordi hun er blind, og derfor er sandsynligheden for at hun opdager hvordan tingene virkeligt hænger sammen mindre.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#20 Patriarch 19 år siden

#19

fuldstændig enig - det vill epå ingen måde give mening!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: