Selvom “The Village” godt nok er M. Night Shyamalans smukkeste produktion til dato, kan den ikke måle sig med hverken “Den Sjette Sans” eller “Unbreakable”, der begge er bedre film. Filmen er dog en velfungerende psykologisk thriller, der antyder frem for at chockere med billige gys. Den tekniske kvalitet af DVD’en er meget god, og det eneste der reelt skuffer, er mængden, og til dels også kvaliteten, af ekstramaterialet. “The Village” er muligvis ikke en film som bør splittes til atomer i timelange dokumentarprogrammer, men lidt mere kød havde alligevel været at foretrække. Dette er derfor også en udgivelse, der først og fremmest vil tale til alle dem, der kan lide filmen, og som er interesseret i at se den i bedst mulig kvalitet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Bohemian 19 år siden

synes den er lidt stener den film....man bliver godt nok overrasket, men jeg ville hellere have haft at der var
RIGTIGE uhyrer i skoven!

Free in serenity.
Gravatar

#32 Kram 19 år siden

Utrolig kedelig film, havde forventet andet.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#33 Yoda 19 år siden

Jeg synes nu ikke, at den var kedelig. Den har sine intense øjeblikke, hvor den fungerer rigtig fint. Jeg har generelt ikke forventninger til film, da jeg ofte finder, at sådanne er - eller kan være - med til at ødelægge fornøjelsen.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#34 Patriarch 19 år siden

Synes det er synd at de markedføre den så hæftigt som en monster/horror film - det må have skuffede mange
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#35 Yoda 19 år siden

Markedsførte de bevidst filmen som en monsterfilm? Horror er der vel ingen tvivl om at den som genre skal regnes ind under.

Det er jo subjektivt, hvad den enkelte får ud af at se en af de mange trailers, hvor man naturligvis som tænkende individ kan frembringe mere eller mindre modbydelige monstre i de scener, hvor dette kunne være relevant.

Ikke desto mindre mener jeg nu ikke, at der på noget tidspunkt har været tale om en gennemført "monsterlancering" af filmen - tværtimod. De trailers, der blev frigivet før filmens bio-release, afslørede jo intet i den retning, men understregede i mine øjne blot den menneskelige angst, der uvilkårligt må opstå, når man konfronteres med noget ukendt.




Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#36 Patriarch 19 år siden

Har læst mange der fik det indtryk at det var en monster film - desuden synes jeg ikke at "horror" er den bedste betegnelse for den. Thriller eller drama kommer nærmere synes jeg - men det er vel en smags sag
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#37 Yoda 19 år siden

Det er faktisk ret morsomt. Jeg læste forleden et længere interview med Shyamalan, hvor han netop definerer sin film som horror. Men hvis man kigger forbi IMDB, så vil man se, at de noterer den som værende thriller/drama.

Men en combo af alle tre genrer fungerer nu også fint.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#38 Patriarch 19 år siden

Helt bestemt - synes det er en cool film. men det viser noget om at man skal passe på hvordan en film markedsføres.

Tror hvis den hade være mere ærlig, så ville flere mennesker have synes om den
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#39 filmz-kaotmus 18 år siden

En bemærkning til anmeldelsen: det fremgår ikke på noget tidspunkt i filmen, hvornår den foregår
Gravatar

#40 Patriarch 18 år siden

Jo... i starten på en gravsten
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: