Selvom “The Village” godt nok er M. Night Shyamalans smukkeste produktion til dato, kan den ikke måle sig med hverken “Den Sjette Sans” eller “Unbreakable”, der begge er bedre film. Filmen er dog en velfungerende psykologisk thriller, der antyder frem for at chockere med billige gys. Den tekniske kvalitet af DVD’en er meget god, og det eneste der reelt skuffer, er mængden, og til dels også kvaliteten, af ekstramaterialet. “The Village” er muligvis ikke en film som bør splittes til atomer i timelange dokumentarprogrammer, men lidt mere kød havde alligevel været at foretrække. Dette er derfor også en udgivelse, der først og fremmest vil tale til alle dem, der kan lide filmen, og som er interesseret i at se den i bedst mulig kvalitet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Bobby Singer 18 år siden

Jeg var engang rigtig stor fan af M. Night Shyamalan, det betyder dog ikke, at jeg ikke kan lide hans film mere.
Han er stadig en af mine ynglinds instruktører,hvis du spurgte mig for 3 år siden, hvem min ynglinds instruktører var, så havde jeg sagt M. Night Shyamalan.Men hvis du spurgte mig idag ville jeg sige Tim Burton,Luc Besson og M. Night.Den første m.night film jeg så var signs, på det tidspunkt synes jeg at det var en af de bedste sci/fi film jeg havde set, hvis man altså kan kalde den en sci/fi film, grunden til at jeg synes den var så god, var blandt andet fordi at det var en meget stille film, i modsætning til andre nyere film, den gav sig tid til at fortælle sin historie, hvilket gjorde at man lærte at kende personerne inden de blev angrebet af aliens, det gør også historien mere troværdig at den forgår i det tempo som den gør, synes jeg og det er en af grundene til at jeg kan lide hans film, er at de forgår i et tempo så man lære personerne at kende inden der sker dem noget, iforhold til så mange andre hollywood film hvor der bare skal være action i, hvis i forstår hvad jeg mener. Jeg har ikke fået set the village inu og jeg over vejer om jeg skal købe den på dvd, men jeg er lidt itvivl, for den har jo fået lidt blandede anmeldelser, så jeg ville bare høre om der er nogen M. Night Shyamalan fans eller tidligere fans derude som har set filmen og ville skrive om de synes jeg skal købe den.

Hilsen Mr.CooL
Idjit
Gravatar

#42 myggen 18 år siden

Hvis du godt kan lide Shyamalan-film, så vil du også kunne lide The Village. Jeg er ikke stor fan af manden, men synes faktisk det er hans bedste film siden Sixth Sense (hvis det siger noget).
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#43 El vez 18 år siden

#41 Det har meget at sige om man kan lade sig forføre af hans univers, for The Village er udført på en facon som nogle ikke kan/vil lade sig forføre af, hvilket er grunden til de blandede anmeldelser.

Jeg var helt opslugt af filmen, og var meget glad for den. Jeg har selv lige bestilt den på dvd og glæder mig til gensynet.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: