Selvom “The Village” godt nok er M. Night Shyamalans smukkeste produktion til dato, kan den ikke måle sig med hverken “Den Sjette Sans” eller “Unbreakable”, der begge er bedre film. Filmen er dog en velfungerende psykologisk thriller, der antyder frem for at chockere med billige gys. Den tekniske kvalitet af DVD’en er meget god, og det eneste der reelt skuffer, er mængden, og til dels også kvaliteten, af ekstramaterialet. “The Village” er muligvis ikke en film som bør splittes til atomer i timelange dokumentarprogrammer, men lidt mere kød havde alligevel været at foretrække. Dette er derfor også en udgivelse, der først og fremmest vil tale til alle dem, der kan lide filmen, og som er interesseret i at se den i bedst mulig kvalitet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-vassago 19 år siden

#17: Den gule farve kunne have været skiftet ud med grøn - som mange ser som den 'sikre' farve, og den røde så skiftet ud med gul - jeg synes ikke at farverne er 'vigtige' for historien, men skal der lægges noget metaforisk i dem, så kunne gul sagtens afløse rød.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#22 Patriarch 19 år siden

Ok, jeg mener du der er god grund til at det nettop er de farver der er valgt, og ikke uvæsentligt at rød er den forbudte farve (jf. blod) - men ok. Der er jo ingen mesterfortolkning :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#23 weebs 19 år siden

#19

Kunne det være at "tossen" var sluppet fri?
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#24 Patriarch 19 år siden

Nej - for på det tidspunkt ligger han død i et hul
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#25 filmz-sanjo 19 år siden

Kan heller ikke at se, at det kan være noget andet, end det som #19, skriver. Det lyder mest sansynligt. VIl da også være ekstremt mærkeligt, hvis det var rigtigt.
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#26 filmz-mike-ace 19 år siden

Da jeg så denne film forventede jeg egenligt ikke en gyser, jo lidt måske, men hvis man ser filmen uden at se den som en gyser, så er den faktisk okay, men ja det er forkert at reklamere med at det er en gyser når det langt fra er det, men jeg vil sige det er en film man godt kan se hvis man ikke lige har andet at lave... og man får da lidt overraskelser i den. f.e.k.s. at:
man ser at de sådan set ikke bor i 1800 tallet men i nutidens verden :)
.... vil give denne film 3/6 da den til tider er okay...
Take the Ride, Die with pride
Gravatar

#27 Smurf 19 år siden

Lidt drastisk at give den 3 i overall taget de andre 'karakterer' i betragtning!
We can't stop here! This is bat country!
- Fear and Loathing in Las Vegas
Gravatar

#28 filmz-vassago 19 år siden

Der har været en forklaring på det, læs tråden.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#29 keitel 19 år siden

Jeg blev også temmelig skuffet da jeg så filmen, da jeg synes Inderen er en vor tids bedte instruktører, og plottet denne gang var overhovedet ikke overraskende, men filmen er da lidt uhyggelig få gange. Min yndlings Shymillian er og bliver "Unbrekable" den skal jeg se mindst en gang hvert halve år, men det er nok fordi jeg er superhelte fan.
Gravatar

#30 filmz-TC 19 år siden

Jeg havde ikke de store forventninger til filmen, så jeg er IKKE blevet skuffet. Men man sidder hele tiden med en fornemmelse af at der sker et "tvist" til sidst, for det plejer der jo at gøre....

Skriv ny kommentar: