Selvom “The Village” godt nok er M. Night Shyamalans smukkeste produktion til dato, kan den ikke måle sig med hverken “Den Sjette Sans” eller “Unbreakable”, der begge er bedre film. Filmen er dog en velfungerende psykologisk thriller, der antyder frem for at chockere med billige gys. Den tekniske kvalitet af DVD’en er meget god, og det eneste der reelt skuffer, er mængden, og til dels også kvaliteten, af ekstramaterialet. “The Village” er muligvis ikke en film som bør splittes til atomer i timelange dokumentarprogrammer, men lidt mere kød havde alligevel været at foretrække. Dette er derfor også en udgivelse, der først og fremmest vil tale til alle dem, der kan lide filmen, og som er interesseret i at se den i bedst mulig kvalitet.
#1 putandtake 19 år siden
#2 Patriarch 19 år siden
#3 Hasselguff 19 år siden
Vurderingen af hvor højt bl.a. ekstramateriale skal vægtes på en given dvd i forhold til den tekniske kvalitet, er til en vis grad et spørgsmål om personlige præferencer. I dag har stort set alle nye film på dvd et godt billede og en god lyd, og derfor tæller den del af vurderingen heller ikke helt så meget længere, fordi det er et aspekt, der bare skal være i orden (en dårlig billedkvalitet derimod vil derfor også blive straffet hårdere end tidligere). Hvad angår ekstramateriale vægter jeg det selv meget højt. Det betyder dog ikke, at der partout skal være tre ekstra discs med hver eneste dvd udgivelse, men at det materiale der leveres har en nogenlunde standard og relevans for mig som filminteresseret. Hvis jeg har hørt alle anekdoterne før, og min tid bliver spildt på at filmmagere og skuespillere skamroser sig selv, er det pågældende dokumentarprogram ikke mine penge værd. :)
Det er en fortolkning som helt sikkert har været intenderet fra Shyamalans side af. Som jeg også skriver i min anmeldelse, er farven ikke tilfældig (hvilket du også selv påpeger) men at den er uden betydning for selve handlingen. Dvs. den tjener ikke noget formål ud over dens symbolske værdi, og så selvfølgelig at den er med til at øge spændingen i filmen. Den er f.eks. ikke en ledetråd, der bringer hovedpersonen på sporet af de fremmede eller noget i den dur.
#4 Spirit 19 år siden
Filmen blev sat op til at skulle være den helt store gyser, men et spændende og overraskende plot. Hvor blev det af?
#5 filmz-sanjo 19 år siden
#6 filmz-sanjo 19 år siden
Har også undret mig meget over, hvorfor de siger at filmen indeholder gys. Hvis folk går i biografen, for at se filmen, og forventer at den vil indeholde gys. Må jeg desværre skuffe jer.
#7 Nikmi 19 år siden
Spoiler
i slutningen hvor ham Vagten sidder i bilen. er Han død? for mig ser det ud som om han sidder og ser ret død ud/tom i ansigtet og ser på det ur som hænger i ruden. også er der nogle der sidder og siger at han bare er "chockeret" men hvorfor skulle han sidde og høre på den idiotiske dør alarm selv om han er i chock. for mig ser han ret død ud
#8 Patriarch 19 år siden
#9 darkwizat 19 år siden
#10 chandler75 19 år siden
Både stemningen og overraskelsesmomenterne levede fuldt ud op til mine forventninger.
Jeg giver filmen 5/6.
# 7 Han er ikke død, bare en smule chokeret.