Mens de fleste filmselskaber har haft travlt med at genbruge den samme genreskabelon, har Pixar (med instruktøren Andrew Stanton i spidsen) overhalet alle indenom og lavet en af de mest opfindsomme og medrivende animationsfilm til dato. Det er umuligt at sætte en finger på AV-præsentationen, og ekstramaterialet bør holde både børn og voksne beskæftiget i timevis. Et must.

Læs mere om Pixar i Pixar – Den rene computermagi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 JannikAnd 15 år siden

#34 - Og jeg tøvede aldrig! I øvrigt en symbolsk score, 6-6-6...
Gravatar

#42 Bony 15 år siden

#41 - Som McPeter skrev, en djævelsk god score. ;)

Iøvrigt en kanon anmeldelse du har skrevet på Cinefil Jannik. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#43 JannikAnd 15 år siden

#42 - Den havde jeg ikke lige fanget... Tak for komplimenten :)
Gravatar

#44 Lethal Injection 15 år siden

Er extra materialet svært at forstå hvis der ikke er danske tekster på? Jeg har problemer med mit engelsk for tiden hehe...
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#45 The Insider 15 år siden

#44, jeg havde ingen problemer med det :-) Men ellers kan du jo købe den danske udgivelse. Ekstramaterialet er tekstet.
War. War never changes.
Gravatar

#46 Lethal Injection 15 år siden

Den danske koster bare 280 kroner og jeg har allerede købt den fra amazon, hvor den er næsten 150 kroner billigere men hvor der så kun er engelske tekster, men jeg overlever nok ;P Jeg prøvede at se extra materialet på Iron Man med engelske tekster og det kunne jeg sagtens forstå, så ja hehe
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#47 filmz-Bruce 15 år siden

#46 Den kan fåes til 199 i El-Mutanten.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#48 Bony 15 år siden

Det er jo en herlig film og for pokker, den står sindsrivende flot i HD. Jeg kan godt følge de forskellige kritikpunkter, der har været om at filmen måske dalede en anelse i spænding og interesse omkring den sidste halvdel. Men synes nu ikke det var så galt som nogen får det til at lyde. Den eneste grund til at første halvdel føltes bedre end sidste halvdel, er blot at "historien" om Wall-E bliver fortalt så eventyrlig smukt, at man selv føler sig en smule forelsket som tilskuer på sidelinien.
Filmen var en sand fornøjelse, billedet sprødt og lækkert, lyden fik det til at snurre i maven af glæde og hvilket score. Thomas Newmans musik passer simpelthen perfekt ind i denne film og er noget af det bedste jeg længe har hørt. Absolut den bedste animationsfilm jeg endnu har set.

Også et 6/6/6 herfra og klart anbefalelsesværdig. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#49 elwood 15 år siden

Thomas Newmans musik passer simpelthen perfekt ind i denne film og er noget af det bedste jeg længe har hørt.

you ma... ma... make me happy!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#50 filmz-jonasgr 15 år siden

Har lige set og det er da helt sikkert en fin film. Samspillet imellem de to robotter er rigtig godt og animeringen er i topklasse. Historien er til gengæld banal og meget søgt. Og i de sidste 30 minutter går der ren Michael Bay i den uden at sige for meget om handlingen.

Jeg vil nok ligge på 7-8/10. En af Pixars bedste film.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: