Filmen er opbygget efter den klassiske rutsjebanetur, som aldrig rigtig giver sine passagerer fred til at dvæle ved omgivelserne. Hvis man ikke har noget imod at lægge hjernen fra sig på hattehylden, er “Wanted” altså lige sagen. Med sine spektakulære billeder og forvrøvlede plot er filmen ikke synderligt svær at slå ud af hovedet bagefter. Faktisk vil denne anmelder næsten garantere, at det hele hurtigt er glemt igen. Men det er sjovt, så længe det varer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Lowkey 15 år siden

#3

Jeg så filmen tidligere i dag (hvilket i skrivende stund i princippet er i går) og netop det billede er ikke med i den version jeg så.
Og hvem siger i øvrigt at man er en skurk fordi man bruger en "gammel nazi-pistol"?
Daisy, Daisy...
Gravatar

#22 Norrah 15 år siden

#21
Jo det er så, og det er han jo så faktisk. Plus han solo starter jo også ud som en bad guy der ændre sig.
Gravatar

#23 filmz-DocDoom 15 år siden

Highland Park: Tak for din pm, men skal vi ikke holde os til forummet? Jeg bruger kun pm ved køb/salg o.l. Hvis du synes vi skulle bruge pm, så havde du vel også skrevet din #5 som pm.

Jf. dit spm. "Morer det dig at håne andre?".

Hmm. Det må blive et... ja. Klart et ja. Jeg er så ond, så ond. MUHAHAHA!

Jf. din bem. "Jeg skal med glæde undskylde, hvis du tager fejl mht. dit gæt."

Hvorfor skulle du dog undskylde, hvis jeg tager fejl? Igen giver det ikke mening. Det med pistolen er jo et rent og skært gæt fra min side. Jeg kunne ligeså vel have skrevet, at jeg tror Freeman er skurk, fordi skurke ofte bærer fuldskæg og tweedkluns*. Det gør de i øvrigt. Freeman være baddie'en. Hehe.

#21: Good one.

(* Skal lige nævnes, at den computer jeg sidder ved lige nu ikke kan generere billederne i anmeldelsen, men jeg husker det som om Freeman har skæg og tweed på billedet.)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#24 Zabriskie 15 år siden

Fed anmeldelse!

Jeg er normalt ikke en sucker for hjernedøde actionflicks, men jeg må sige jeg glæder mig helt eminent til "wanted". Bare ud fra traileren virker det som om filmen er så uendeligt ironisk bevidst om hvor corny den er, at det er en fryd.
Jeg er lykkelig over at læse, i anmeldelsen, at al logik i filmen er tilsidesat, og at der ikke er nogen dybere mening at komme efter, for hvis først en film som denne her prøver på det, falder det hele til jorden.

Men hvis man bare nøjes med at bende bullits, så kan det fandme bliver svedigt.
Jeg tror jeg tager ind og ser den i aften...
Le temps détruit tout
Gravatar

#25 filmz-zaphyr 15 år siden

#15
Wanted FTL
Helboy 2 FTW

Easy
Sorry, Quaid. Your whole life is just a dream.
Gravatar

#26 denox 15 år siden

#23

Jeg er nu med Highland Park på den her. Brug PM så man er fri for dine pubertære indlæg!
Gravatar

#27 filmz-DocDoom 15 år siden

#26: Er du ikke sød at skrive det i en pm, for jeg bliver ked af det, når alle kan se hvad du skriver om mig. Buhuhuhuuuu!

Med udspring i selvopfundne spoiler-regler, der ikke har afsæt i skrevne eller uskrevne regler her på sitet - (gæt hvorfor en regel om at gætte på noget der kan spoile ikke eksisterer - fordi det ikke giver mening) - irettesætter Highland Park mig i bedste politimesterstil i forumregi, og jeg giver ham tørt på. Det foregår selvsagt også i forum. Derefter sender han mig en tudefjæs-pm, hvor han spørger om det moner mig at håne andre.

Du er naturligvis i din fulde ret til at give ham ret - det kan jeg ikke læse, om du gør eller ej (for dine fulde fems skyld håber jeg det ikke). Du er også i din fulde ret til til at synes at jeg reagerer det på en forkert måde. Og jeg er i min fulde ret til at synes i er for lamme.

Go' søndag :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#28 tiany 15 år siden

Har lige set den og jeg var udemærket underholdt hele vejen igennem og fik hvad jeg kom efter. 4/6
Valar morghulis
Gravatar

#29 elwood 15 år siden

Fed Action, var især ret vild med den allersidste replik i filmen, det cementere virkelig hovedpersonens karakter.

Og damm
Den løbescene/shootout til sidst er fed


Ikke så mange overraskelser udover de geniale action setups

Dog var Fox's Død en lille overraskelse, jeg havde lidt på fornemmeren at alt ikke var som det så ud til, og at måske freeman ikke havde ren mel i posen, eller en anden fra broderskabet, men at Fox's også sku dø, se det kom bag på mig, jeg havde regnet med at f.eks. Wesley skød kuglen væk til sidst, og at slutscenen sku være Fox og Wesley i en eller anden blæret Assasination, men se det ville jo være klassik Hollywood, så jeg var glad for de twistede det lidt med at Dræbe Fox til sidst.


Munter rolle de havde fundet til Marc Warren fra Hustle i øvrigt.

Og ja
Keyboard
scenen er sejt fundet på
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#30 filmz-yoshimura 15 år siden

#27 I'm with you - hån bare løs ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: