Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?

Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 filmz-d4||3 19 år siden

Sys Fanning spillede kanon godt..
At hun var hysterisk er måske rimelig klart.
Hvis jorden blev invaderet tror jeg ik man ville sætte sig og drikke kaffe ude i haven.. Ville nok skide lidt i bukserne :D

Det gjorde bare det hele mere virkeligt.
Gravatar

#92 pulse83 19 år siden

Der er to grøfter af hysteri. Jeg syntes at Fanning befandt sig i den forkerte. Til tider var jeg i tvivl om at det virkelig var seriøst eller om det var et komisk indslag. =/
Excuse me, Flo!
Gravatar

#93 filmz-saudoo 19 år siden

Ved godt denne tanke er langt ude..

Hvis vi tænker vi er dannet af atomer, bakterier dannet af atomer mv. Disse kan ses, fordi vi har udviklet bestemte apperater til at kunne se celler mm.

Hvis vi tænker de her rumvæsner var dannet af noget helt andet. En ting, som "ikke fandtes", fordi man ikke kunne se den. Heller ej mærkes, fordi den ikke var til.

En anden form for "organisme" vi som mennesker, ikke kunne finde virkelig, da vi ikke var bygget af det.

Et ukendt materiale. Ja du ved. :)

Hvis vi selv skulle undersøge en anden planet, ville vi under ingen omstændigheder kunne undersøge planeten for dette stof, men kun for hvad vi kender til nu. Celler, bakterier, atomer osv.

Hm.. svært at forklare. Men håber I er med. :)
Gravatar

#94 mimic 19 år siden

93, forstår udemærket godt hva du mener, det lidt hen af det samme at det vi kender til med liv, at for der skal være liv skal der være vand, fordi det er det vi kender til, men liv kan opstå af andet, det ik umuligt, men det var kun det vi kender til.
Gravatar

#95 filmz-div 19 år siden

Så den så sent som dag, så her er mit bud.

Extrem gode effekter, sindsyg god historie, samt skuespil.

Kan kun gi alle ret, i at slutningen var for hurtig..
Men samtidigt, tænker jeg på om der ikke skulle komme en 2'er, eller er jeg for langt ude?

De der 3 ben, var de ikke første "bølge" for ligsom at køre klar til de andre, eller hvad?! Det må jo så betyde at der er flere?
Og selvom de var spredt over hele jorden, var der enligt ikke så mange igen?! VI VIL SE NOGLE UFOER
Jeg var faktisk rimlig skuffet, over at så meget af filmen, handler så meget om den skide familie og deres kældre :))

"Cinderella Man"
Gravatar

#96 filmz-div 19 år siden

Og igen, til en 2'er :)))

De der lyn kom jo oppefra, Men oppefra hvad??? De kom jo et sted oppefra, så de kunne komme ned i deres maskiner...?
"Cinderella Man"
Gravatar

#97 mimic 19 år siden

også derfor jeg heller ik rigtig synes det var en happy ending vilket jeg er glad for det ik var, fordi det var jo bare den aliens på jorden der døde, de kan jo godt komme igen, med at have lært af sine fejl og udrydde dem helt, men synes nu ik der skal komme en 2, den slutning giver en mulighed for selv at tænke videre vilket jeg godt kan lide, så man ikke bare får alt serveret på et sølvfad.
Gravatar

#98 pleuph 19 år siden

Med alle de ting som folk skriver om plothuller er jeg mere end forundret over at ingen nævner noget jeg synes er mere end åbenlyst?

Er der ingen der har set Dreamcatcher? Rød organisme der gror over det hele? HALLO? Og i øvrigt bliver det overhovedet ikke forklaret hvordan den organisme er kommet der.

Jeg synes som så mange andre at filmen overhovedet ikke hænger sammen. Den bygger ligesom op til noget som den slet ikke indfrier, og selvom effekterne er gode kan det bare ikke veje op for den ringe historie.
Pløf?

Oink!
Gravatar

#99 pleuph 19 år siden

Med alle de ting som folk skriver om plothuller er jeg mere end forundret over at ingen nævner noget jeg synes er mere end åbenlyst?

Er der ingen der har set Dreamcatcher? Rød organisme der gror over det hele? HALLO? Og i øvrigt bliver det overhovedet ikke forklaret hvordan den organisme er kommet der.

Jeg synes som så mange andre at filmen overhovedet ikke hænger sammen. Den bygger ligesom op til noget som den slet ikke indfrier, og selvom effekterne er gode kan det bare ikke veje op for den ringe historie.
Pløf?

Oink!
Gravatar

#100 pleuph 19 år siden

Kan nogen slette mit indlæg nr. 98?
Pløf?

Oink!

Skriv ny kommentar: