Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?

Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.

Læs hele anmeldelsen her

#81 19 år siden

Spørgsmål: Hvis Spielberg ville lave et familiedrama, hvorfor gjorde han så ikke bare det? Hvorfor skulle han bruge Klodernes Kamp-historien som ramme? 'Kæft en gang crap!

Vi var tre sci-fi fans inde og se den, og vi var alle måbende. Nul stjerner herfra.

Slutningen var det mest sindsyge af det hele.

#82 19 år siden

#7: Det er komplet ligegyldigt, hvordan han kommer hjem. Det afgørende er, at det er fuldstændigt tåbeligt og ligegyldigt, at han overhovedet skilles fra de andre.

#13: Ha! Helt enig, præcis de samme ting jeg tænkte på.
Gravatar

#83 pulse83 19 år siden

#81 Nul stjerner? Så der er simpelthen ikke éen eneste god ting ved filmen? Effekterne er grimme? Lyden er dårligt mixet/designet? Skuespillet stinker? Eller hvad?
Excuse me, Flo!
Gravatar

#84 JannikAnd 19 år siden

Måske prioterer jon ikke effekter. Jeg har det på samme måde; effekter og lydmurer, der brydes er ikke nok til en stjerne, hvis det primære ikke fungerer.
Gravatar

#85 pulse83 19 år siden

De fleste prioterer vel historie frem for effekter, men "give credit where credit is due". Jeg syntes også at historien er overordentligt tynd, men jeg har svært ved at forestille mig at man ikke blev underholdt da man så filmen, og det fortjener da trods alt minimum en enkelt stjerne. Ihvertfald i mine øjne, men sådan er vi så forskellige. :) Og hvad er det primære i sådan en kasastrofe film egentlig? At vise katastrofen på den flotteste måde eller at fortælle historien på den bedste måde? Hvis historien havde været godt fortalt, og effekterne havde lignet noget fra 80'erne, havde det vel ikke udløst særligt mange stjerner heller? Der er en balance og i det her tilfælde er filmen i ubalance. Effekterne fungerer til fulde, men historien gør ikke. Bør det så ikke udløse halv karakter?
Excuse me, Flo!
Gravatar

#86 armadillo 19 år siden

Fremragende film lige op til de sidste 10min. Men ak, jeg er nok mest typen der foretrækker den onde "menneskerne er dødsdømte-agtige" slutning he he :). Jeg holder meget af, at det skildrer en families oplevelse, og ikke hele klodens kamp, om overlevelse. Jeg ville elske at se en alternativ slutning i DVD-udgaven, hvor Cruise dukker op i Boston, som dog ligger i ruiner og robotterne til sidst kommer marcherende i det fjerne ;)
Gravatar

#87 mimic 19 år siden

Ved godt den en smagssag, men come on people, fatter virkelig ik der nogle som overhovedet kan drømme om at give den film en sjerne, imens i giver topkarekter til en film som sin city hvor jeg godt nok kedet mig ufattelig meget, jeg skal ik bare have action for at være underholdt, jeg skal have spændende historie og godt skuespil og der leverede war of the worlds super i min bog, i de små ting som i snakkede om synes jeg ik generede noget på et tidspunkt, fandme en fed film, meget bedre ind id4, nok på begrund af at man fulgte nogle enkelte personer kun og spielbergs genieale måde at vise det på var på rigtig nice. Sidste gang jeg egentlig havde haft den samme følese efter at have set en film var med Aliens, men ja ja hver sin smag men 1 stjerne kan jeg sku kun se folk give hvis de bevidst prøve at pisse de af som kan lide den, oh well, må i selv om, men det sku på nogle tynde grundlag i gør det på.
Gravatar

#88 filmz-ill 19 år siden

Den følger jo bogens handling. Men i ville hellere have haft en Hollywood ending med Amerikanske flag, atomvåben eller at rumvæsnerne synes at Dakota Fanning var sød og opgivede invasionen?
.
Gravatar

#89 filmz-sparrowed 19 år siden

Jeg synes dog heller ikke...(som jeg glemte at tilføje)..at Fanning ikke var helt så go' en skuespiller i denne...lidt for hysterisk nogle gange.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#90 mimic 19 år siden

89, hva fanden havde du forventet, det en lille pige, og med de omstændigheder, havde ik rigtig set hende i noget andet før kun hørt at hun var en ret god skuespiller, med tanke om hvor gammel hun er, og det må jeg give folk ret i, at putte en 11 årig en i en film hvor hun skal forestille sig noget som først bliver puttede ind på en computer bagefter, så gjorde hun det faktisk fejlfrit, og enda bedre end nogle skuespiller som har gjort det hele livet men stadig ik kunne få det til at virke troværdigt med ting som de først putter ind senere, og det med hysterisk, har jo intet med skuespil det jo bare en del af den charecters personlighed.

Skriv ny kommentar: