Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?

Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 ks 18 år siden

Jeg har skrevet en længere kommentar i en anden tråd, og gider ikke gentage den samme kommentar her. Jeg giver den 3/6, og mere synes jeg ikke den fortjener.

Jeg synes bl.a der er for mange plothuller, men en af de mest irriterende for mig er:

Hvordan kan det være, at rumvæsenerne har forberedt angrebet i en million år, og med det lange forberedningsforløb giver det overhovedet ingen mening, hvordan det skulle have undgået deres øjne, at de ikke kunne leve på jorden? De bliver jo slået ned af bakterier, men med så lang forberedelse burde man da gå udfra, at de har undersøgt vores planet, atmosfære osv. Og de maskiner de har lagt i jorden, før menneskeheden åbenbart, de bemærkede ikke dengang, at de ikke kunne trives blandt vores bakterier osv? Tumpede rumvæsener må jeg indrømme!
Gravatar

#2 Patriarch 18 år siden

Det kunne jo være at flora og fauna havde ændret sig siden, og noget af alt det lort der er på planeten er efter menneskernes opståen...


Synes jeg aner at Shyamalan har været meget inspireret af Spielbeg, som nu synes at være inspireret af Shyamalan. Jeg tænker ikke på historien, men på nogle af de kamara vinkler og spejlbillede skud der er i filmen. Ligeledes Shyamalans store læggen vægt på at lyd er det mest skræmmende. Noget Spielberg jo nok altid har vidst, men jeg tror faktisk at WoW ville have set anderledes ud hvis den var lavet før f.eks Signs.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 ks 18 år siden

#2 - Det bare ikke en solid nok forklaring! I mine øjne er det et mega hul i hele logikken historien er afhængig af.
Gravatar

#4 Patriarch 18 år siden

Ja enig - men det er den eneste jeg kan komme på.

Uanset hvad er det et hul fra den oprindelige historie.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 davenport 18 år siden

Jeg er lettet over Benways anmeldelse. Efter hvad jeg havde hørt, så .... Men jeg glæder mig til i dag kl. 16.00, jeg vil helt sikkert nyde det her destruktionshelvede!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#6 filmz-hj 18 år siden

jeg glæder mig også helt vildt til at komme ind og se den :I
Gravatar

#7 filmz-herskegut 18 år siden

I skal virkelig også glæde jer til at se den, synes selv at det er en helt fantastisk film, en af de bedre film der har været i biografen i år.

Da jeg kom hjem kl 02:30 i nat, sad jeg bare og havde billeder af filmen inde i hovedet, Der er som #3 nævner nogle småhuller hist og her, men jeg er enig med #2, det er et andet plothul jeg synes der mangler.


Noget jeg så ikke forstår, er hvordan Robbie kommer hjem til hans mor, det sidste man ser til ham - er hvor det område han står i, bliver sprængt totalt i luften.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#8 weebs 18 år siden

Nu har jeg ikke læst hele anmeldelsen så jeg ved ikke om det er nævnt, men War of the Worlds er en barsk, hvis ikke meget barsk, omgang...
Og så igen, det er det der gør at den fungere for mig...
Jeg ved ikke om det var den høje lyd der var i biografen, eller om det var den barske handling, men jeg fik helt ondt i brystet halvvejs inde i filmen...ehh...så ved i det...
Stadig... Fed film! Se den!
5/6
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#9 Patriarch 18 år siden

I det hele taget vryder jeg mig slet ikke om den spielbergske slutning hvor alt (efter omstændighederne) ender lykkeligt, og hele familien samles igen... Boston står stadig, drengen kalder ham far, og begge bedste forældre ser på og har overlevede... det minder om både A.I. og Minority report hvor der lige skal en lykkelig slutning til, med lidt sukkersødmusik osv... Vi manglede bare det amerikanske flag skulle stå og blafre
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#10 filmz-Bruce 18 år siden

#9
Ja knægtens handlinger virker helt hen i vejret og at han så på trods heraf står i Boston da Cruise kommer tilbage....bårk bårk.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: