Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?
Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.
#221 elwood 19 år siden
Især i starten med vejen i byen der revner.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#222 19 år siden
#223 filmz-sanjo 19 år siden
#224 anoch22 19 år siden
Men slutningen er jeg ikke helt vild med.
Jeg håber der kommer en unrated version.
#225 filmz-div 19 år siden
Jeg har set film, som: Saw, The Grudge, ALLE de der, hvor du er ved at skide grønne grise osv. Det jeg vil frem til er, selvom jeg har set utroligt mange 'uhyggelige' film, var War of the Worlds, en af de uhyggeligste jeg nogensinde har set. Første gang, da jeg så den i biografen, var jeg ved dø, pga mit hjerte hamrede 1000 x i minuttet. Den var PISSE uhyggelig, for mig, for at sige det ligeglad. Og det er nok mest pga. den er ret Livagtig/realistisk, eller er jeg helt i skoven? Evt andre der har haft det på samme måde ?
#226 filmz-sanjo 19 år siden
#227 The Insider 19 år siden
#228 filmz-div 19 år siden
#229 filmz-pliko 19 år siden
Ja, filmen skaber en lækker stemning indtil slutning, men lige meget HVEM man er, eller hvor meget succes man har i sit bagkatalog kan man ikke afslutte sin film med en eftertanke bestående af et par liniers forklaring.
Forklaringen er der som sådan ikke noget galt med, men brug da i det mindste mere end de sidste 30 sekunder til at retfærdiggøre filmens plot.
Slutningen virker som uproffesionel og leder tankerne hen på en film der skulle afsluttes så hurtigt som muligt.
Pinligt og decideret forkert.
#230 elwood 19 år siden
Det handlede jo mere om hvo'em menneskerne ville reagere i øjeblikkets stund, og ikke så meget om hvo'en vi fik nedlagt rumvæsenerne.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"