Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?

Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-gofferoffer 18 år siden

Nok hvis man checker slangordbogen ;-) Det er nok også de færreste, der har sådan en.

Jeg vil gerne se WotW, men jeg har det med ikke at tage i biografen af en eller anden grund og altid vente på DVD'en. Men seriøst, nogle film skal altså ses i biografen. Jeg har ikke engang fået set Star Wars endnu(!)
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#42 fjols 18 år siden

Jeg synes den var fed og især effekterne, lyden og stemningen imponerede mig.

5/6

Dem der snakker om hvorfor de ikke bare overtog jorden dengang de placerede robotterne, tænkte jeg på at i starten (det første speak), bliver der snakket om at de er følelseskolde og kyniske, så måske deres eneste mission var at ødelægge?

Må indrømme jeg ikke lige har læst bogen for nylig, men måske det er en forklaring.

Derudover er jeg dog enig i nogle enkelte plothuller, men langtfra nok til at hele turen blev ødelagt for mig...
Nåja, slutningen var lidt for Spielberg agtig, men det var vel også hvad man havde forventet?
Gravatar

#43 davenport 18 år siden

Nu ER det jo også en Spielbergo film, hvilket vidst har gået hen over hovedet på de fleste.. :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#44 Patriarch 18 år siden

Ja, det er korrekt.. men derfor kan det stadig godt være at hans trades irritere en?

PS: Manden er min yndlingsinstruktør :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#45 filmz-Koenig 18 år siden

Hvordan sluttede historien da den blev fortalt i radioen?!
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#46 inflector 18 år siden

Var jeg den eneste der haabede paa at de 2 boern bare ville omkomme paa den mest haeslige maade....Jeg har aldrig set saa belastende boern i en film foer, jeg kunne naesten ikke magte det til sidst.....En helt igennem ringe film...Det eneste jeg overhovedet kunne lide var de faele aliens og deres draeber maskiner og effekterne var da ogsaa flotte, men resten af filmen var en skandale, som min amerikanske ven sagde da den var slut: I actually feel dumber...tag dig sammen Spielberg!
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#47 filmz-apfe 18 år siden

#39

Jeg blev simpelthen nødt til at lave en bruger, bare fordi at sige: JA! jeg råbte striiiiideeeer, sammen med min bror, da den første tripod kom :)

Ellers en kanon film, på trods af de førnævnte plothuller, som jeg i nogle tilfælde, kan nikke genkendende til. Og så havde jeg bestemt også forventet en anden slutning! Pludselig var filmen bare ovre... :/

Men indtil da var det hæsblæsende action i bedste stil! derfor vil jeg også give filmen 5/6
Gravatar

#48 elwood 18 år siden

#47 bortset fra at Half-life 2 netop har taget deres inspiration fra "War of the worlds" old version. så man burde nok råbe War of the worlds, mens man spillede HL2 8-), hvilket jeg næsten også gjorde.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#49 filmz-apfe 18 år siden

#48

Hehe, det kan der være noget om! Men nu er jeg ikke helt så gammel, at jeg kan huske War of the Worlds "old version" - som du kalder den. Da jeg så HL2 traileren første gang, vidste jeg ikke, at der var noget der hed war of the worlds.
Men jeg syntes nu godt, efter at have set War of the Worlds (ja, den nye :P), at de kunne have lavet striderne i HL2 lidt større! det kunne da være fedt! :D Jeg syntes i hvert fald, at deres størrelse i filmen var rigtig "god"
Gravatar

#50 filmz-hj 18 år siden

4/6... 5/6 ved ikke helt?

god film!

Skriv ny kommentar: