Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?

Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-thomas _h 18 år siden

Det første jeg sagde da jeg havde rejst mig fra mit biografsæde var "ahhhrrrr", og sådan har jeg det stadigt.

Jeg håbede på en "rigtig" katastrofefilm. En der var BRED - en der viser katastrofe og ikke bare én families kamp. Derudover var der mange ting der irriterede mig. Jeg kan nikke med på næsten hver eneste beskrevet plothul her i tråden, men især slutningen irriterer mig grænseløst. HVOR ER DET DOG FOR LET, HR. SPIELBERG! En skide speak henover nogle stjerner, der lige forklarer os hvordan det nu lige var at de døde. Hold kæft hvor er det latterligt.

WoW var en film jeg virkeligt havde glædet mig til, og en film jeg virkeligt havde store forventninger til. Men ak ak... den falder i det samme hul som The Day After Tommorow. Den koncentrerer sig alt for meget om få personer og viser ikke den totale katastrofe, som er det JEG elsker ved film som disse.

Dog vil jeg sige at grafikken, lyden og skuespillet var fænomenalt. Igen formår Dakota Fanning at imponere mig helt vildt. Derudover synes jeg også at "the aliens" (hvordan siger man det i flertal på dansk?) var enormt vellavet. Måden de bevægede sig på og opførte sig på, er til dato det bedste jeg har set. Især i scenen med cyklen og billedet, synes jeg virkeligt at man kunne fornemme at de ikke var "dumme aliens", men at de havde sjæl og først og fremmest et enormt kynisk sind.

Så alt i alt ramte filmen mig på flere punkter, men slutningen og filmens for megen "konkrethed" ødelægger det for mig.


Så 3/6 herfra!
Gravatar

#32 zamm- 18 år siden

Jeg gir den 5/6, det fortjener den i hvert fald, men okay slutningen er lidt for Spielberg agtig kan godt være det er det, men total god film!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#33 elwood 18 år siden

#31 synes de mindede en del om dem fra ID4, med deres store øjne.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#34 filmz-Bruce 18 år siden

Iøvrigt sjovt at aliens altid har 2 ben, 2 arme, øjne, næse og mund :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#35 filmz-Bruce 18 år siden

Iøvrigt sjovt at aliens altid har 2 ben, 2 arme, øjne, næse og mund :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#36 filmz-thomas _h 18 år siden

for mange negle der skal klippes ellers... det er min teori ihvertfald ;)
Gravatar

#37 filmz-playstation 18 år siden

#34

De havde to arme og ét ben - eller tre ben/arme om man vil.
Gravatar

#38 ks 18 år siden

De mindede lidt om muterede chimpanser for at være helt ærlig.
Gravatar

#39 filmz-712 18 år siden

4/6... Så høj fordi stemningen og følelsen den første times tid var så vellykket og skræmmende. Så lav fordi slutningen var med et godt dansk ord: "fesen".

Desuden, var der nogle der sagde "STRIDER!!!"? :)
Gravatar

#40 weebs 18 år siden

Ehhrmm..."fesen" er IKKE et godt dansk ord!
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport

Skriv ny kommentar: