Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?
Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.
#71 filmz-Koenig 19 år siden
Jeg vil stadig gerne vide hvordan originalen ender!?
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
#72 ks 19 år siden
#73 filmz-Exitium 19 år siden
#74 filmz-d4||3 19 år siden
#75 filmz-d4||3 19 år siden
#76 filmz-Bruce 19 år siden
Hele broadcast udsendelsen, 27 mb, kan downloades via denne side
#77 berg 19 år siden
Og mht. Robbie, virker det måske lidt dumt at han pludseligt dukker op igen, men jeg synes nu at det overraskende i det var en god ting, og fedt at man som seer får fornemmelsen af en hel historie der ligger og venter på at blive fortalt (og forbliver ufortalt).
Og så må jeg sige at jeg har på fornemmelsen at dem der råber op i de "store plothuller" havde set sig sure på filmen før de så den, og at det præger deres mening om filmen for meget!
#78 filmz-Bruce 19 år siden
Eller også er man bare virkelig skuffet, fordi man havde set frem til og håbet på noget mere? Sådan vil jeg betegne det, for mig selv.
#79 ks 19 år siden
#80 filmz-sparrowed 19 år siden
var godt bombet efter jeg ikke havde sovet i knap 48timer..
der var enkelte perioder der kunne holde mig oppe. Ellers det en middelmådig film. Den løfter sig (efter min mening) først efter at Tim Robbins dukker op.