Omkring midtvejs går filmen dog noget i stå. Et besøg på en næsten forladt gård, kommer aldrig rigtigt til at virke interessant. Tim Robbins dukker op som en galning, men han virker mere komisk end skræmmende. Ligeledes er familiescenerne ikke altid lige gode. Så længe familien er på flugt fungerer forholdende fint, men så snart de gør ophold får man pludselig følelsen af at vi er blevet transporteret ind i et familieterapiprogram. Hvor meget selvrealisering har man behov for mens der går hundredvis af maskiner rundt, klar til at zappe en til et meget lille stykke grillkul?

Slutningen på filmen vil muligvis føles som et anti-klimaks for de der ikke kender historien i forvejen, men den er passende til en film hvor sejr blot er lig med overlevelse. “War of the Worlds” er ikke et mesterværk, men den er et spændende bekendtskab. Hvis dens publikum ikke ligefrem flygter skrigende ud af biografen, så burde de dog være godt underholdt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 filmz-Koenig 19 år siden

#70 lige mine ord!

Jeg vil stadig gerne vide hvordan originalen ender!?
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#72 ks 19 år siden

#71 - Uden at have set den vil jeg gætter på den ender på nogenlunde samme måde, ikke med hensyn til familien, men med hensyn til rumvæsernes skæbne. Begge film er jo bygget over den samme roman.
Gravatar

#73 filmz-Exitium 19 år siden

Var inde og se den her igår, fed film men den har et vist død punkt.

Jeg synes filmens spænding stiger jo længere der går, men så sker der det som der skete med signs, de viser de aliens, hvilket jeg synes er forkert, og hvad er der lige med de latterlige tre ben der sprøjter blod over jorden, der går den for langt synes jeg, og selvfølgelig den sukkersøde slutning! Øhhh døde ham farens knægt ikke? Det hele brød sku da i ild hvor han stod, ellers synes jeg den fortjener 3 stjerner, men jeg må sige der er nogle utrolig fede lydefekter! især de seje laserstråler de skyder med :)
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#74 filmz-d4||3 19 år siden

Nogen der hørte radioprogrammet eller ved hvordan det forløb og hvordan slutningen var?
Gravatar

#75 filmz-d4||3 19 år siden

Og læst bogen for den sags skyld? Er den et kig værd hvis man kunne lide filmen?
Gravatar

#76 filmz-Bruce 19 år siden

Alle med interesse i 1938 radioudsendelsen af Orson Welles (ham dersens verdens mest innovative instruktør nogensinde) om War of the Worlds, bør se her

Hele broadcast udsendelsen, 27 mb, kan downloades via denne side
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#77 berg 19 år siden

Synes alle såkaldte plothuller, undtagen den med kameraet ikke er alvorlige og nemt kan forklares hvis man gider tænke lidt. Det med at man ikke forstår hvorfor dem rumvæsener har ventet i millioner af år, er da ikke oplagt, men rumvæseners motiv for at indvadere er da på samme måde heller ikke oplagt! Det er i mine øjne en af filmens forcer - at man ikke får at vide hvorfor de er der. Dog ville det give mening hvis man forestiller sig at de er ude efter ressourcer, som f.eks. vand e.l. I sammenhæng med det, ville det være logisk at forberede invasionen lang tid i forvejen, men ikke sætte den i værk før det var nødvendigt.

Og mht. Robbie, virker det måske lidt dumt at han pludseligt dukker op igen, men jeg synes nu at det overraskende i det var en god ting, og fedt at man som seer får fornemmelsen af en hel historie der ligger og venter på at blive fortalt (og forbliver ufortalt).

Og så må jeg sige at jeg har på fornemmelsen at dem der råber op i de "store plothuller" havde set sig sure på filmen før de så den, og at det præger deres mening om filmen for meget!

Gravatar

#78 filmz-Bruce 19 år siden

Og så må jeg sige at jeg har på fornemmelsen at dem der råber op i de "store plothuller" havde set sig sure på filmen før de så den, og at det præger deres mening om filmen for meget!

Eller også er man bare virkelig skuffet, fordi man havde set frem til og håbet på noget mere? Sådan vil jeg betegne det, for mig selv.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#79 ks 19 år siden

Jeg melder mig ind i bruce's klub. Jeg havde forholds store forventninger, og jeg synes bestemt ikke de blev indfriet på tilfredsstillende vis.
Gravatar

#80 filmz-sparrowed 19 år siden

Næh...den film var ikke mere end 3 stjerner værd.

var godt bombet efter jeg ikke havde sovet i knap 48timer..
der var enkelte perioder der kunne holde mig oppe. Ellers det en middelmådig film. Den løfter sig (efter min mening) først efter at Tim Robbins dukker op.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village

Skriv ny kommentar: