I denne anmelders øjne er “War of the Worlds” både årets mest undervurderede og misforståede film. En særdeles dystopisk og dybfølt beretning om en almindelig families forsøg på at overleve en umenneskelig krise. Mange syntes at lade filmens fejlagtigt kommercielle facade komme i vejen for fornøjelsen af filmen. Den bør bestemt have endnu en chance her på dvd. Ekstramaterialet er ikke helt så omfattende, som man kunne have ønsket sig, men selve filmen bliver præsenteret så godt som håbet. Lydsporet er måske endda dvd-mediets bedste til dato. Træk for øvrigt et enkelt point fra den endelige vurdering, hvis du i stedet går efter den magre 1-disc udgivelse uden ekstramateriale. Stærkt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 El vez 18 år siden

#29 Jeg er ikke helt med... Lig der flyder ned af floden er ikke morbidt nok? Havde du foretrukket en tysk officer der lige morgen-sniper en jøde for at få en god start på dagen?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#32 pulse83 18 år siden

Genså den igen igår. Den blev en lille smule bedre, anden gang jeg så den. De mange plothuller, lagde jeg ikke lige så meget vægt på eller mærke til. Men slutningen kunne sgu godt have været meget, meget bedre.
Hvad ligner det at slutte en så dyster film, med sådan en hollywood, crappy happy ending? Det er jo komplet urealistisk at hele familien overlever...specielt sønnen.


Men udover det er det en mega-underholdende film, med et lydspor der ikke er hørt bedre nogensinde. Det er ganske enkelt fremragende.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#33 Patriarch 18 år siden

Fuldstændig enig - genså den også igår. Det punkt du nævner er også i mine øjne filmens svageste led
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#34 Yossarian 18 år siden

ska se den i aften..
glæder mig lidt..
men alligevel..
mine forventninger til den er nok mellem..
Gravatar

#35 filmz-mader 18 år siden

fed film...
You talking to me!!!
Gravatar

#36 Slettet Bruger [577900958] 18 år siden

WOW...

Er lige blevet færdig med at se filmen for første gang. Den er da genial... Jeg elsker "rumvæsen-film", men det her er da den første af slagsen der ligefrem har påvirket mig følelsesmæssit
:o) Übercoolt...

Jo, filmen har en hollywood-ending, og det er da en skam, men to minutters "snask" er altså slet ikke nok til at ødelægge en så god film...

Uden tvivl en af spielbergs bedste film:o)
Gravatar

#37 stefsims 18 år siden

6/6 for lyd
5/6 for effekter
5/6 for billede
3/6 for historien - 0/6 for slutningen
3/6 for skuespil
Dakota Fannings rolle er pisseirriterende og jeg synes hun overspiller.
Tom Cruise var bedre i Minority Report. Hans præstation i denne film er ligeså vattet
som hans karakter er som far

Den røvsyge slutning fik mig til at råbe "USA USA" som i ID4.
Mest intense tidspunkt er i kælderen hos Tim Robbins da først "øjet" kommer ned og sidenhen rumvæsnerne.
Men hvad er det lige de rumvæsner skal i kælderen?


That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#38 davenport 18 år siden


De leder efter prævention, så der ikke kommer af dem. (De synes også selv de er ret grimme.)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#39 filmz-Exitium 18 år siden

#38 :D



"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#40 darkwizat 18 år siden

var ret skuffet over denne film, jeg syntes det enste der var troværdigt var starten, resten var kunstig ikke gennemtænkt og så den slutning ej come on så klamt...

Skriv ny kommentar: