I denne anmelders øjne er “War of the Worlds” både årets mest undervurderede og misforståede film. En særdeles dystopisk og dybfølt beretning om en almindelig families forsøg på at overleve en umenneskelig krise. Mange syntes at lade filmens fejlagtigt kommercielle facade komme i vejen for fornøjelsen af filmen. Den bør bestemt have endnu en chance her på dvd. Ekstramaterialet er ikke helt så omfattende, som man kunne have ønsket sig, men selve filmen bliver præsenteret så godt som håbet. Lydsporet er måske endda dvd-mediets bedste til dato. Træk for øvrigt et enkelt point fra den endelige vurdering, hvis du i stedet går efter den magre 1-disc udgivelse uden ekstramateriale. Stærkt anbefalet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 keitel 18 år siden

Denne gang er jeg helt enig med Benway, et af årets bedste film, Dakota pigen irriterede mig ikke nær så meget på DVD som i biografen.
Gravatar

#22 The Insider 18 år siden

#21, Benway var nu ikke helt så ellevild med den ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#23 Benway 18 år siden

Nej desværre, men jeg synes dog den er ganske god.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#24 filmz-TC 18 år siden

FED film, Jeg har lige set den på DVD igen, og den holder 100%. Hold kæft hvor er der god lyd i den film....

Jeg kan ikke finde us af at lave det "røde" spoiler feldt med der kommer altså en spoiler herunder

Spoiler....
I scenen hvor man ser den første tri-pod, der render der en kegle rundt og filmer det hele med hans DV-camera, men hvorfor fanden virker det efter den EMP storm??? Jeg mener alt andet der bruger strøm eller batteri er dødt???

Men det ødelægger ikke filmen, den er stadig rigtig fed!!
Gravatar

#25 davenport 18 år siden


Det er forklaret et sted. Det er vidst noget med, at man skal være lige i nærheden, når de kommer, og ham der er kommet til i sin bil, derfor er kameraet ikke påvirket. Tror jeg det var.


Hvordan du laver spoilerwarning kan ses nederst på siden. Bare kopier dem ind, og skriv der hvor der står spoiler tekst.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#26 keitel 18 år siden

#22,#23 Sorry, kiggede sgu lige forkert, troede også det var Benway da lavede DVD anmeldelsen.
Men ikke des jo mindre en fed film, men ekstra materiallet synes jeg nu ikke er så interesant endda. De skulle have smidt noget mere med Orson Welles radio udsendelse på, og historien bag det.
Er der egentlig ikke lavet en film omkring det?
Gravatar

#27 myggen 18 år siden

Kværulant extraordinaire
Gravatar

#28 filmz-Bruce 18 år siden

Fantastiske første 30 minutter, som fra et brag blev til en slap fis.

3/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 filmz-Ufomekaniker 18 år siden

Jeg syntes at filmen ikke rigtig får mine følelser helt op at ringe på de sympatiske følelser. der mangler lidt ala den dystre "schindlers liste stæmning" over den, syntes jeg.
Gravatar

#30 filmz-Ufomekaniker 18 år siden

en ting mere. jeg håber at der kommer en extended edition, så den kan få det hele med, som jeg håber vi overså i biografen

Skriv ny kommentar: