“Winter’s Bone” er en helt igennem unik thriller. Nogle vil måske sætte spørgsmålstegn ved den genreassociation, men “Winter’s Bone” er trods alt spækket med scener, der er lige så spændende som de bedste actionfilms mest hæsblæsende skuddueller, men her er dødsensfarlige håndvåben erstattet med ondskabsfulde blikke, der synes skarpere end sabler. Det er nok de færreste, som er fristede til at traske gennem tøsne og sort is for at se en barsk film med “winter” i titlen, men “Winter’s Bone” er en fantastisk cadeau til den menneskelige viljestyrke, som varmer langt, langt ind i sjælen.
Skriv ny kommentar:
#41 Skeloboy 13 år siden
#42 rockysds 13 år siden
#43 Muldgraver 13 år siden
Slutningen haltede lidt synes jeg, men ellers en rigtig dejlig film.
5/6
#44 jessup 13 år siden
Jeg havde en udpræget følelse af at der blev klippet for meget i filmen. De har fantastiske ansigter i filmen og jeg synes at kameraret ikke dvælede nok - men igen måske det er noget der ændres ved gensyn.
4,5-5/6
#45 Babo Rises 13 år siden
Du godeste, hvor skuffede denne film mig. Derfor er jeg overhovedet ikke enig med anmelderen. Denne blanding mellem thriller og socialrealistisk drama lyder ellers interessant nok, men ingen af delene fungerede særligt godt i min optik. For det første; historien er ganske enkelt så tyndbenet og forudsigelig at den ikke holder mig i spænding. Den går ud på én sølle ting, and that's it. Kigger man på selve drama-elementet, hvor en unge pige skal forsørge sine to små søskende, er ikke ligefrem nogen revolutionær skildring. Man føler ikke nok for disse personer og deres kamp for at overleve og begå sig i en ond verden. Jeg var skideligeglad med deres skæbne. Lawrence synes jeg er udmærket, men jeg savnede i den grad et større bånd til disse mennesker, nu hvor dramaet var i fokus. Som thriller, så fungerer den heller ikke vildt godt. Dertil er den bare ikke spændende.
Det hele er ikke skidt. Billedsiden er god, og filmen rammer en god realistisk stemning (filmen er præsenteret i 1.78:1 aspect ratio). Der spilles også fint, men jeg var squ ikke berørt af denne film, og den var mig noget tyndbenet.
5/10
#46 MMB 13 år siden
Helt enig. :)
#47 Babo Rises 13 år siden
:) nå, det var godt. Hvorfor den skulle oscarnomineres ved jeg ikke.
#48 MMB 13 år siden
Nej, jeg synes ikke engang den skulle nomineres for skuespillet. Hverken Lawrence eller Hawkes gør det SÅ fantastisk, hvis du spørger mig. Garfield i TSN havde været mere fortjent, hvis du spørger mig. :)
#49 Babo Rises 13 år siden
Vi er ret enige her :) det er fint skuespil, og Lawrence blegner da også totalt sammenlignet med Portman. Hawkes var da også ok, men intet særligt dér. Enig omkring Garfield.
#50 RasmusFL 13 år siden
er som regel ikke svær at begejstre når det kommer til langsomme, dvælende film. Den her histoie var simpelthen bare for uovervejet. Resten siger Babo meget præcist.