“Winter’s Bone” er en helt igennem unik thriller. Nogle vil måske sætte spørgsmålstegn ved den genreassociation, men “Winter’s Bone” er trods alt spækket med scener, der er lige så spændende som de bedste actionfilms mest hæsblæsende skuddueller, men her er dødsensfarlige håndvåben erstattet med ondskabsfulde blikke, der synes skarpere end sabler. Det er nok de færreste, som er fristede til at traske gennem tøsne og sort is for at se en barsk film med “winter” i titlen, men “Winter’s Bone” er en fantastisk cadeau til den menneskelige viljestyrke, som varmer langt, langt ind i sjælen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Skeloboy 13 år siden

#40 - men det gør det jo bare endnu mere dumt...men lad nu det ligge
Gravatar

#42 rockysds 13 år siden

I øvrigt, hvis nogen skulle være interesseret, så viser Øst for Paradis Debra Graniks forrige film - der også er hendes første spillefilm "Down to the Bone" fra på torsdag. Overvejer lidt at tage til Århus og få set dem begge.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#43 Muldgraver 13 år siden

Sikken dejlig film. Langsom og flot og ofte nok fascinerende nervepirrende i sin måde at lade os forholde os til Rees møder med de lokale blodsbundne og sin skæbne i øvrigt. Scenerne på kvægmarkedet var helt fantastiske, ligesom post-irettesættelsen.

Slutningen haltede lidt synes jeg, men ellers en rigtig dejlig film.

5/6
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#44 jessup 13 år siden

Fik set den i går - en dejlige film. John Hawkes og Jennifer Lawrence er fremragende i filmen. Kvinderne har i det helet taget en interessandt rolle i filmen.

Jeg havde en udpræget følelse af at der blev klippet for meget i filmen. De har fantastiske ansigter i filmen og jeg synes at kameraret ikke dvælede nok - men igen måske det er noget der ændres ved gensyn.

4,5-5/6
This is just until June
Gravatar

#45 Babo Rises 13 år siden

Winter's Bone

Du godeste, hvor skuffede denne film mig. Derfor er jeg overhovedet ikke enig med anmelderen. Denne blanding mellem thriller og socialrealistisk drama lyder ellers interessant nok, men ingen af delene fungerede særligt godt i min optik. For det første; historien er ganske enkelt så tyndbenet og forudsigelig at den ikke holder mig i spænding. Den går ud på én sølle ting, and that's it. Kigger man på selve drama-elementet, hvor en unge pige skal forsørge sine to små søskende, er ikke ligefrem nogen revolutionær skildring. Man føler ikke nok for disse personer og deres kamp for at overleve og begå sig i en ond verden. Jeg var skideligeglad med deres skæbne. Lawrence synes jeg er udmærket, men jeg savnede i den grad et større bånd til disse mennesker, nu hvor dramaet var i fokus. Som thriller, så fungerer den heller ikke vildt godt. Dertil er den bare ikke spændende.
Hvad der skete med pigens far, og hvem der "gjorde det" er simpelthen ikke spændende nok. Filmen har kun ét spændingsmoment, men ellers er den blottet for det.


Det hele er ikke skidt. Billedsiden er god, og filmen rammer en god realistisk stemning (filmen er præsenteret i 1.78:1 aspect ratio). Der spilles også fint, men jeg var squ ikke berørt af denne film, og den var mig noget tyndbenet.

5/10
Gravatar

#46 MMB 13 år siden

#45

Helt enig. :)
Gravatar

#47 Babo Rises 13 år siden

#46

:) nå, det var godt. Hvorfor den skulle oscarnomineres ved jeg ikke.
Gravatar

#48 MMB 13 år siden

#47

Nej, jeg synes ikke engang den skulle nomineres for skuespillet. Hverken Lawrence eller Hawkes gør det SÅ fantastisk, hvis du spørger mig. Garfield i TSN havde været mere fortjent, hvis du spørger mig. :)
Gravatar

#49 Babo Rises 13 år siden

#48

Vi er ret enige her :) det er fint skuespil, og Lawrence blegner da også totalt sammenlignet med Portman. Hawkes var da også ok, men intet særligt dér. Enig omkring Garfield.
Gravatar

#50 RasmusFL 13 år siden

#45 - også helt enig. Jeg blev ved med at tænke: hvor er dramaet? Hvor er temposkiftet, der skal sparke denne film i gang?

er som regel ikke svær at begejstre når det kommer til langsomme, dvælende film. Den her histoie var simpelthen bare for uovervejet. Resten siger Babo meget præcist.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: