“Winter’s Bone” er en helt igennem unik thriller. Nogle vil måske sætte spørgsmålstegn ved den genreassociation, men “Winter’s Bone” er trods alt spækket med scener, der er lige så spændende som de bedste actionfilms mest hæsblæsende skuddueller, men her er dødsensfarlige håndvåben erstattet med ondskabsfulde blikke, der synes skarpere end sabler. Det er nok de færreste, som er fristede til at traske gennem tøsne og sort is for at se en barsk film med “winter” i titlen, men “Winter’s Bone” er en fantastisk cadeau til den menneskelige viljestyrke, som varmer langt, langt ind i sjælen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Antlion 13 år siden

wiseguy (5) skrev:
Kommer på skive her den 31.
http://www.amazon.co.uk/Winters-Bone-Blu-ray-Jenni...


Lions Gate udgav den for et par måneder siden (også på Blu-ray), men lad os håbe på, at Artificial Eyes version er bedre.
Gravatar

#12 keitel 13 år siden

Smag og behag-synes den var jævnt kedelig, måske var jeg bare ikke lige til et social realistisk drama den dag.
2/6
Gravatar

#13 theassociate 13 år siden

Rigtig go film, ingen tvivl om det, men 6/6 er efter min smag liiige i overkanten. Dog er der solidt skuespil og en god historie, men tempoet kunne godt være en del højere. 4/6 herfra.
Gravatar

#14 JokerzReality 13 år siden

Sandt at den giver en nogenlunde realistisk følelse, men er ikke nærheden af et 6/6 niveau. Syntes faktisk også karaktererne var utrolig uinteressante, bortset fra onklen altså. Skuespillet er fint og historien er spændende men langt fra nervepirrende. Jeg havde flere nerver på da jeg barberede mig her til morges.

Jeg vil HØJST give den 4/6. At give den 6 er fuldstændig skandaløst, da den er meget langt fra et mesterværk i mine øjne. Men hver sin smag :-)
Gravatar

#15 JokerzReality 13 år siden

Rettelse af overstående, som jeg genpostede ved en fejl

Sandt at den giver en nogenlunde realistisk følelse, men er ikke nærheden af et 6/6 niveau. Syntes faktisk også karaktererne var utrolig uinteressante, bortset fra onklen altså, og havde flere gange lyst til at gå af ren kedsomhed, da jeg syntes den trækker mange af scenerne længere ud end nødvendigt. Skuespillet er fint og historien kan være spændende til tider men langt fra nervepirrende. Jeg havde flere nerver på da jeg barberede mig her til morges. Syntes desuden slutningen var alt for forudsigelig

Jeg vil HØJST give den 4/6, men lander nok på en 3/6. At give den 6/6 er fuldstændig skandaløst, da den er meget langt fra et mesterværk i mine øjne. Men hver sin smag jo :-)

Dette kommer fra en som elsker små perler af denne slags, eller det vil sige at den kunne være blevet en perle, men det eneste interessante for mig var onklen, mysteriet omkring hendes far til tider og den realistiske følelse den gav til tider, udover det kedede jeg mig utrolig meget og ønskede datteren blev dræbt eller noget så jeg kunne forlade salen.
Gravatar

#16 JokerzReality 13 år siden

Nej film som Black Swan, 127 Hours, True Grit eller Inception burde få 6/6 hvis man spørg mig. Social Network lander dog på en 5/6 i min verden. Men disse film er forventningerne høje og lander lavt, hvor små film som denne med ingen forventninger næsten kun kan overraske positivt uden nogen forventninger. Inception havde klart mere spændende karakterer end denne film, selv uden nogen karakter opbygning var de mere interessante end nogen karaterer i denne film, måske lige med undtagelse af onklen og bedstefaren(Indtil man rent faktisk mødte ham :()
Gravatar

#17 Skeloboy 13 år siden

#15 hvor har du set 127 Hours, Black Swan og True Grit henne?

Og du ved godt, der er en edit-knap? Du har dog kun 10 minutter efter din post til at redigere.
Gravatar

#18 AkA 13 år siden

*Host* Pirat *Host*
Gravatar

#19 JokerzReality 13 år siden

Skeloboy (17) skrev:
#15 hvor har du set 127 Hours, Black Swan og True Grit henne?

Og du ved godt, der er en edit-knap? Du har dog kun 10 minutter efter din post til at redigere.


United states my friend.

Fandt ud af at der var en edit knap, men det var for sent. Plus jeg fandt først ud af at jeg havde skrevet et helt nyt inlæg efter jeg postede det. Jeg troede jeg var igang med at rette på mit gamle, men havde åbenbart trykket på "citer" i stedet for "ret" ved en fejl og fandt ud af det da det hele stod i et stort quote. Plus jeg var overderevet træt på tidspunktet.
Gravatar

#20 Skeloboy 13 år siden

#19 - yes yes. Kunne bare se du var ny, så ville også bare nævne det :)

Skriv ny kommentar: