“The Wire” er ikke bare endnu en politiserie – det er en af de mest velskrevne, velspillede og tankevækkende tv-føljetoner til dato. Og selvom hverken dvd-udgivelsens AV-præsentation eller ekstramateriale ligefrem er lamslående, er denne udgivelse et must for alle dem, der sætter pris på intelligent og engagerende tv-drama i særklasse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Kram 15 år siden

The Wire er uden sidestykke den bedste serie der nogensinde har været, aldrig set noget så spændende og intelligent skrevet før. Jo, Lost (hvis man har fulgt med fra Sæson 1) er skam også en god serie, men intet kan seriøst komme op på siden af The Wire. Det er en serie man kan se 50 gange i træk. HBO er dog #1 når det kommer til serier (Entourage + The Wire!).

Democratic presidential candidate Barack Obama joins the ranks of the many television critics to describe HBO's The Wire as the best show on television.

"Omar is a great guy," the senator tells the Las Vegas Sun. "That’s not an endorsement. He’s not my favorite person, but he’s a fascinating character."

Much more context if you listen to the accompanying audio interview. "He's this black, gay gangster who only robs drug dealers, and then gives back," Obama exlains in the audio interview. "He's the toughest, baddest guy on this show, but he's gay, you know. And it's really interesting."


http://rodonline.typepad.com/rodonline/2008/01/bar...

Min personlige favorit karakter er dog Bubbles.
Den transformation han går igennem fra sæson 1 til 5, er fantastisk spillet, generelt syntes jeg at alle karakterne udvikler sig så godt igennem sæsonerne, og man kommer til at kende, elske og hade de forskellige, men Bubs kamp, den syntes jeg bare står igennem, og det var godt at se ham klare sig til sidst i serien.
.

Selve serien får fuld stjerner for evigt, men er dog enig i at ekstramaterialet på DVD'en trækker en stjerne ned :( Man savner virkelig noget guf her, og det er underligt de ikke har tænkt på det.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#52 elwood 15 år siden

Sidder lige og ser the Wire season 4.

Fangede jeg lige J.D. Williams aka. Bodie i og kigge ind i kameraret!?

Det lignede det ret meget

omkring 36-37 min inde i afsnittet Misgivings
Det kan godt være det ik er, men det ligner ret meget

8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#53 Spanner 15 år siden

Jo der er lige et splitsekund, hvor det godt kan se sådan ud. Det kan også være at han lige står og absorberer den information, han lige har fået om Little Kevin.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#54 elwood 15 år siden

#53 ja, det også hårder sager, nå slut for i aften med det, men damm en grum slutning, her får man altså lige og se den rigtig grumme side af tingene fy for den.

Btw


Har ikke fundet ud af hvad dælen det er de der to af Marlos kompaner går og drysser ud på ligene hele tiden, ved ik om det fordi jeg ik har opfattet det endnu, eller om det blir forklaret sener.


Nåja og Bubbles haha genial finte han lige laver, så kan man satme lærer ikke og stikke af fra sine løfter 8-)

Og Burrel
uff jeg hader den mand, kan ike li den forbandet konspiration imod Carcetti, nu får byen endelig en Borgmester der vil gøre noget ved ændringerne, men det er spændende og følge med i den politiske kamp også, og hvorledes en del stadigvæk ikke vil vænne sig til en Hvid borgmester i en sort by.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#55 elwood 15 år siden

Sunget til We wish you a merry xmas

We won't go untill we get some

Af Carcettis Kollega på vej op til en Govenør, som de skal låne penge af for at klare en budget krise


Det satme go humor 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#56 elwood 15 år siden

Lige set afsnit to af The Wire season 5

McNulty is up to no good, nu kan man kende ham igen, hvis man lige har glemt hans små stunts med og skaffe hans chefer de store sager, når de ikke ville ha dem, at fingere en falsk serial killer for satan det langt ude, man forstår udemærket hans frustration, men selv det her virker satme som noget af det mest langt ude, men fordi vi netop kender McNulty forekommer det som noget han sagtens ku finde på


Budget nedskæringerne ses rundt omkring i politi afdelingerne, og det påvirker alles hverdag, Pressen sidder grådigt og kæmper desperart om at få en god headline til deres avis, men der skal satme skrabes bunden, for at finde noget der kan bruges.

Carcetti kæmper hårdt med hans Job, og den nye dag som han havde lovet alt og alle, ser ud til og ryge længere og længere væk.

Marlo Som er den nye Play'a ser ud til og stortrives, især med politi budget nedskæringerne, som gør at overvågningen af ham må stoppe, men han er stadigvæk en snu rad må man sige




J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#57 filmz-gofferoffer 14 år siden

Sæson 2 af the Wire begynder i nat kl. 01:50 på TV2.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#58 ks 14 år siden

Sik' et fantastisk tidspunkt.
Gravatar

#59 ks 14 år siden

Måske er det TV-2's måde at fortælle deres seere, at de IKKE skal spilde tid på The Wire. Dermed slipper TV-2 også for at skulle opkøbe de resterende sæsoner.

Suk.
Gravatar

#60 Spanner 14 år siden

Jeg har gjort min afsky for TV2s beslutning dem bekendt. Det byder man bare ikke verdens bedste tv serie.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: