“The Wire” er ikke bare endnu en politiserie – det er en af de mest velskrevne, velspillede og tankevækkende tv-føljetoner til dato. Og selvom hverken dvd-udgivelsens AV-præsentation eller ekstramateriale ligefrem er lamslående, er denne udgivelse et must for alle dem, der sætter pris på intelligent og engagerende tv-drama i særklasse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 RasmusFL 15 år siden



Haha, priceless!
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#2 RasmusFL 15 år siden

Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#3 inflector 15 år siden

Lyder som en serie, jeg skal have kigget nærmere på inden for den nærmeste fremtid.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#4 elwood 15 år siden

Fuld ud enig The Insider, som jeg også har givet indtryk for andet sted på nettet hehe.

og ja fuck samtalen mellem Bunk og McNulty grinte jeg også højlydt af.

John Doman som Rawls, McNulty's chef der kun tænker i crimerate "nåja og sine to små fingrer han godt kan li og vise frem til McNulty, og selv om han virker som det støreste røvhul, så viser han lidt medfølelse også
Episoden hvor Kima bliver skudt, og han forklare på en "venlig" måde at det ik er McNulty's skyld


Clarke Peters som Freamon er jeg ret vild med også, han starter med og være den her stille type med hans forbanede dukkehus møbler, der bare er med på holdet i baggrunden, men på et tidspunkt træder han i karakter, og han er en af de her rigtig tænkene politi folk.

Og Jim True-Frost som Det. Roland 'Prez' Pryzbylewski, der starter ud med
og være ja en syg satan, som har hang til vold, ender med og blive en fantastisk tænker også sammen med Freamon


Omar kommer man også hurtig til og holde af, og så har vi slet ikke nævnt Stringer, eller Avon endnu.

Men ja det jeg jo egentlig er igang med er og nævne hele castet fordi, du har ret der er ingen af dem som er fejlcastet.

Som sagt har jeg lige taget hul på Sæson 3 nu, så jeg er godt i gang her i påsken hvor man har tiden.

Ps. Mcnulty og Bunk... se her er to herrer der kan drikke sig en kæp i øret 8-)

#3 Se og få det gjort!

Måske bruce kan overbevises om seriens kvaliter, nu her, selv om jeg har prøvet og gøre det klart for ham hehe.

Nu vi snakker realisme, en ting jeg blevf glad for var da Freamon lige sku giv et grundkursus i hvo'en man sporede penge mener jeg det var, efter hans forklaring er man ikke i tvivl om at det er sådan her det foregår, og man får en respekt for de gamle politi folks arbejde, fordi damm der er meget paperwork i det.

Snakker vi humor, er det også meget munter når D'angelo skal forklare skak, men på et sprog som hans Homies kan forstå 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 elwood 15 år siden

[url= lige scenen[/url]

Det smarte er at han faktisk forklare hvo'en det fungere på gaden med de forskellige spiller, så det har en genial refrenche til deres miljø, og serien som sådan.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 Kruse 15 år siden


[url=
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 filmz-Bruce 15 år siden

#3 Jeg er skam overbevist om seriens kvaliteter, har været længe :) Men R2 udgivelserne er såvidt vides stadig plaget af en dårlig NTSC -> PAL konvertering. Nu er The Wire ude i en complete boxset med 24 diske og hvis den dukker op i en betalbar R1 udgave, så er jeg på :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 inflector 15 år siden

#7 Tak for heads up, var lige inde og lure på serien på amazon, men den er jo ikke just gratis og eftersom du siger der er problemer med billedet, ryger den lige i vente position. Jeg har ikke lige pt. mulighed for at afspille reg 1, min playstation er desværre ikke regionsfri :/

Der er ikke nogen der har hørt rygter om at det snart bliver muligt, det gør mig rimeligt gnaven at jeg ikke kan nøjedes med en afspiller og det gør det heller ikke bedre at det er min eneste afspiller der kan opskalere.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#9 The Insider 15 år siden

#7, true, der er et lille interlacing-problem, som jeg først bemærkede, da jeg afspillede den på min computer. Lidt á la det på den danske udgivelse af "Rocky Balboa". Mit progressive tv bemærkede jeg det sjovt nok ikke på, selvom det burde have været åbenlust derpå, men det er dog det, der også er med til at give billedet det mærkbare digitale præg, som jeg nævner i anmeldelsen. Pudsigt, at den konverteringsproces stadigvæk kan skabe bøvl for visse selskaber...
War. War never changes.
Gravatar

#10 filmz-Bruce 15 år siden

#9 Ja åbenbart har HBO haft en del problemer med den proces tidligere. Måske The Complete Series 24 disk versionen R2 ikke har problemet?!?! Men jeg har ikke læst anmeldelser af den udgave.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: