“The Wire” er ikke bare endnu en politiserie – det er en af de mest velskrevne, velspillede og tankevækkende tv-føljetoner til dato. Og selvom hverken dvd-udgivelsens AV-præsentation eller ekstramateriale ligefrem er lamslående, er denne udgivelse et must for alle dem, der sætter pris på intelligent og engagerende tv-drama i særklasse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 filmz-gofferoffer 15 år siden

Vil så gerne se sæson 2, men jeg venter nok, til jeg har købt boksen, for tidspunktet er godt nok lidt uheldigt. Ja, der er vist ingen tvivl om, at det er en total fejlvurdering fra TV2's side.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#62 elwood 15 år siden

taktisk godt og købe boksen, fordi når du først er startet er det svært og stoppe.

Også derfor jeg tager sæson 5 i små bider, det blir så trist når det er slut.

Selv om sæson 5 blir rimelig kreativ på en bestemt handling.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#63 PredatorX 15 år siden

Jeg er uening i anmeldelsen. Den skulle selvfølgelig have haft 6/6. Hvilket alle sæsoner af The Wire bør have. Måske sæson fem burde få sig 5/6, da den trods alt lige er et miligram dårligere end de andre sæsoner. Rart at se her i tråden at jeg ikke er den eneste The Wire fan.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#64 MouseMickey 15 år siden

Det var lidt ærgeligt at de ikke gav sidste sæson 13 afsnit i stedet for 10. Man kan godt mærke det går lidt hurtigere i femte sæson, men den skal stadig have 6/6
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#65 The Insider 15 år siden

#63, den får altså også 6 :-)
War. War never changes.
Gravatar

#66 elwood 15 år siden

Spoilers til sæson 5, primært McNulty

Hele McNulty drejningen har jeg indtil videre haft det lidt svær med, altså det forståligt for hans væsen, men jeg synes aligevel bare lige her i starten at hans fabrikation af en serie morder er lige lovligt kreativt, det er self. et desperations valg af ham, fordi han føler sig røvrendt ligesom alle andre af The New Day, dette ser man også tydligt fordi han er ved og spolere et perfekt forhold med Debie med druk, og tilfældig one night stands.

Men nu har jeg lovprist serien for den realistiske tilgang til det hele, og så kommer den her ide, at Freamon så lige hopper i med begge ben også, viser blot hvor desperart siuationen er, Freamon som jeg altid tænkte på som fornuftens stemme.

Har intet imod serien og dens plot elsker karakterene, men lige den her ting med McNulty nager mig en smule. Knægten der spiller Marlo er fandme dælme også dygtigt, han er så kold og tænkene, bare hele den måde han berolige Proposition Joe før han blev dræbt, fik det til og løbe koldt ned af ryggen.

Er spændt på slutningen men som sagt jeg tager mig GOD tid om det 8-)

Ps. hvad synes du om sæson 2, med den nye vinkel i Baltimore.
Gravatar

#67 ks 15 år siden

Jeg må indrømme, det er lang tid siden jeg har set sæson 2. Det er sæsonen med russerne, eller er det 3'eren?
Gravatar

#68 The Insider 15 år siden

#66, moi? Har desværre ikke fået den set endnu :-/ Men jeg overvejer at købe boksen med samtlige sæsoner meget snart! Medmindre de naturligvis pludselig bliver annonceret til Blu-ray, men spørgsmålet er, om de er blevet redigeret i Standard Definition...
War. War never changes.
Gravatar

#69 PredatorX 15 år siden

Okay, det kan jeg så også godt leve med:-D

Ja, det er den med russerne.

Jeg har set sæson 1-5 4 gange nu, og må erklære at sæson 2 faktisk er min favorit.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#70 elwood 15 år siden

Det fede ved sæson 2 synes jeg er at.

Ligefrem kommer til og holde af ham der Frank hed han vidst, og hans skæbne, det er jo blot en Far der vil det bedste for sine sønner, selv om han måske er lidt rå i kanten.

Slutscenen hvor Deb (mener jeg hun hedder) køre forbi hans "skur" og han ikke kommer ud derfra som han plejer, for lige og snakke lidt med ordens magten, fandt jeg meget ja smuk, man kan se på hende at hun ligefrem savner ham.

Skriv ny kommentar: