“The Wolf of Wall Street” er god og voldsom, men ikke voldsomt god. Rygtet fra Hollywood lyder, at filmen blev klippet færdig i en fart op til Oscar-deadline. Det kan ses på resultatet, der strutter af energi og alt muligt andet. Næste gang tror jeg bare gerne, at jeg vil have min foie gras-burger inden min bananasplit. Begge lækre ting, men timing betyder noget.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 10 år siden

Jeg er mere begejstret end Morten. En både vittig, vanvittig og medrivende pengerus med coke i næsen og damer på dilleren.

Kulørt underholdning, der på trods af sine tre timer fastholder tempoet og et engagement i DiCaprios karakter. Ja, der kunne da sikkert godt være skåret et par scener fra, men de er alle veloplagte og fulde af energi. Jeg giver den 5 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 Morpheus 10 år siden

Jeg er mindre begejstret end anmelder. Jeg havde virkelige set frem til filmen, men sad med en "meh" følelse, da lyset i biografen tændte.

Den var lidt for lang og somme tider all over the place og så synes jeg Leo til tider gjorde det rigtig skidt. Jeg håber for guds skyld ikke, han får sin, ellers fortjente, Oscar for denne præstation.

Jeg vil give den 3/6. Jeg håber den efter et gensyn sniger sig højere op.
Gravatar

#3 elwood 10 år siden

God anmeldelse tænker ikke så meget over karakteren, da jeg selv skal ind og se filmen, men det er bare herligt og læse så velskrevet review, så sammen med JOhan, så tror jeg jeg har fundet min nummer 3 ynglings reviewer på filmz.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 SublimeKen 10 år siden

Ret enig med anmeldelsen :)
Gravatar

#5 The Vossen 10 år siden

Genial film, jeg elsker den! 6/6.
Gravatar

#6 Morten Vejlgaard Just 10 år siden

#3 High five for din ros. Sætter jeg pris på.
Gravatar

#7 Mikkel Abel 10 år siden

Hold kæft den var fed! Lang tid siden en film har fået mig til at grine så meget.

Fra mere eller mindre første sekund er tempoet skyhøjt og det daler virkelig sjældent. Man kunne frygte det bliver for trivielt, da filmen nærmest er en lang fest, men med så absurde og langt ude scener(og mange er baseret på virkelige hændelser) kan man ikke lade vær med at lade sig underholde. DiCaprio er manden der får det hele til at lykkes. Belfort burde være en fuldstændig usympatisk karakter, men DiCaprio tilføjer så meget nerve, intensitet og overskud, og hold kæft det er fedt at se. Der er virkelig mange guldkorn at komme efter.
Filmene var overraskende komisk med meget lidt vold, men når de mere seriøse scener optræder midt i galskaben har det en virkelig stærk effekt. Brugen af voiceover, 4th wall, slowmotion er måske mange gange mest af alt en gimmick, men virker gør det bestemt.

Set i bakspejlet kunne der godt havde været noget med kød på historien - som sagt er der mest fokus på festerne og galskaben. Noget mere fokus på FBI-efterforskningen, ofrerne og generelt den mere seriøse side af sagen havde bestemt ikke skadet, da materialet er til det. Mere med Mcconaughey havde bestemt heller ikke skadet, for at skabe et større billede af mentoren der kunne afspejle hvorfor Belfort ender som han gør.

8/10

Måske er jeg høj på hypen, Scorsese og DiCaprio, måske grinte jeg mere fordi det var i biografen og jeg var i godt selskab. Men når jeg kan forlade filmen og ønske mig selv til Wall Street for at skaffe min egen yacht og generelt føle mig inspireret af en så vulgær person som Belfort må de have gjort noget rigtigt.

Glæder mig til at se om den holder lige så meget anden gang derhjemme.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#8 pow9199 10 år siden

Glimrende film, forfærdelig anmeldelse. For mange spoilers, for mange skrivemæssige fejl.
Gravatar

#9 Aggeri 10 år siden

6/6 herfra
Gravatar

#10 Sverkel 10 år siden

Har lige set den også syntes den var super fed! Hent så den Oscar Leo! :D

Kunne især godt lide at de havde den rigtige Jordan med til sidst i filmen :D

Skriv ny kommentar: