Kender man ikke “X-Files” i forvejen, er der en chance for, at man føler sig lidt udenfor, og forventer man en udflugt i konspirationsteorier om rumvæsner og den amerikanske regering, bliver man nok skuffet. Mulders jagt på sandheden handler denne gang mindre om små grønne mænd og mere om troen på, at der generelt er mere mellem himmel og jord. Til gengæld er “The X-Files: I Want to Believe” pakket med masser af sære hændelser, nervepirrende scener, humoristiske guldkorn og flirtende blikke. Alt det, som gjorde den oprindelige serie til et kæmpe hit. Som gammel fan hilser man sine gamle FBI-helte velkommen og går hjem fra biografens mørke med trang til straks at gense samtlige ni sæsoner på dvd for at bevare det nostalgiske sug i maven.

Læs om “X-Files” og science fiction-film i Moviola: De kom fra rummet!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-eyesad 16 år siden

49*

ja jeg snakker om walter skinner...

"i don't need you to tell me how fucking good my coffee is, okay? I'm the one who buys it. I know how good it is!"
Gravatar

#52 filmz-eyesad 16 år siden

edit.

henviste til 48*

"i don't need you to tell me how fucking good my coffee is, okay? I'm the one who buys it. I know how good it is!"
Gravatar

#53 Outbound Sith 16 år siden

Altså Walter Skinner? (Virker din Shift-tast ikke?)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#54 Highland Park 16 år siden

Ah, jeg bliver også helt varm om hjertet, når jeg støder på tør mulder humor... minder mig om den jyske hede og dets folkefærd... ;)
(undskyld, jeg kunne bare ikke dy mig - bebrejd Michael - han startede det. :P )
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#55 royle 16 år siden

Jeg var en ihærdig seer af X-Files serien, da den rullede over skærmen for 15 år siden, så derfor skal jeg ind og se filmen på onsdag, så jeg håber da, at den er god.. Hvis man skulle sammenligne denne film med den gamle X-Files film fra 1998, hvilken en er så den bedste?
Gravatar

#56 filmz-protoZ 16 år siden

Der blev jeg så slemt skuffet. Utrolig kedelig film, der intet har med x-files at gøre
Gravatar

#57 filmz-Erroneus 16 år siden

Den har da netop alt med x-files at gøre, men hvis man forventer 120 minutters action-drama med masser af rumvæsner og store ufo'er, så bliver man skuffet.
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#58 Outbound Sith 16 år siden

Så fik jeg set den. Jeg er ikke skuffet, men jeg er heller ikke "over the moon". Den har den helt rigtige tone og stemning - i nogen scener. Og den er søvndyssende eller amatør-agtig - i nogen scener.

Alt i alt en okay film, men det er ikke en film, der gør en forskel. En verden uden X-Files-film nr. 2 ville ikke savne den...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#59 nostromo 16 år siden

I did not like this one... it was a series of slaps in the face and I think they buried the X-files for good... There will NOT be anymore X-Files after this poor resurrection. The film is NOT doing well... trust me... It might on BD but it's failing in many ways and places.

At the premiere in London, 14 people showed up at 6pm? What the hell is that all about? It wasn't a hobo theater either....
Girl: It said my cookies aren't turned on? What am I supposed to do, pour some milk on myself and show them my tits?
Gravatar

#60 tranberg 16 år siden

Jeg er fundamentalt uenig med denne anmeldelse!

Hvis man er erfaren X-files-seer, og kender til dens styrker og faldgrupper, så ville man, uden at blinke, rate denne forvirrende og flade omgang renden-i-cirkler-film langt under hvad denne anmelder har gjort.

Anmelderen fastslår, at har man kendskab til serien, ville man opleve, at den er på højde med de bedste af seriens enkeltstående afsnit.

Jeg ved ærligtalt ikke hvad der er gået galt i anmelderprocessen her, men noget tyder på, at anmelderen IKKE har kendskab til "The X-files" efter en sådan udmelding.

Denne her film er kedelig, usammenhængende og i den grad umotiveret.
Mest af alt virker det som om man har erhvervet sig skuespillere, der allerede før projektet var en realitet, vidste at det ville blive en dødssejler.
Det ENESTE lyspunkt i denne her film er Billy Connoly, som gør det fantastisk som synks pædofil på flugt.

Jeg er meget skuffet over filmen, men også denne anmeldelse.
The end is closest to the beginning

Skriv ny kommentar: