Kender man ikke “X-Files” i forvejen, er der en chance for, at man føler sig lidt udenfor, og forventer man en udflugt i konspirationsteorier om rumvæsner og den amerikanske regering, bliver man nok skuffet. Mulders jagt på sandheden handler denne gang mindre om små grønne mænd og mere om troen på, at der generelt er mere mellem himmel og jord. Til gengæld er “The X-Files: I Want to Believe” pakket med masser af sære hændelser, nervepirrende scener, humoristiske guldkorn og flirtende blikke. Alt det, som gjorde den oprindelige serie til et kæmpe hit. Som gammel fan hilser man sine gamle FBI-helte velkommen og går hjem fra biografens mørke med trang til straks at gense samtlige ni sæsoner på dvd for at bevare det nostalgiske sug i maven.
Læs om “X-Files” og science fiction-film i Moviola: De kom fra rummet!
#51 filmz-eyesad 16 år siden
ja jeg snakker om walter skinner...
#52 filmz-eyesad 16 år siden
henviste til 48*
#53 Outbound Sith 16 år siden
Fox Mulder
#54 Highland Park 16 år siden
(undskyld, jeg kunne bare ikke dy mig - bebrejd Michael - han startede det. :P )
#55 royle 16 år siden
#56 filmz-protoZ 16 år siden
#57 filmz-Erroneus 16 år siden
#58 Outbound Sith 16 år siden
Alt i alt en okay film, men det er ikke en film, der gør en forskel. En verden uden X-Files-film nr. 2 ville ikke savne den...
Fox Mulder
#59 nostromo 16 år siden
At the premiere in London, 14 people showed up at 6pm? What the hell is that all about? It wasn't a hobo theater either....
#60 tranberg 16 år siden
Hvis man er erfaren X-files-seer, og kender til dens styrker og faldgrupper, så ville man, uden at blinke, rate denne forvirrende og flade omgang renden-i-cirkler-film langt under hvad denne anmelder har gjort.
Anmelderen fastslår, at har man kendskab til serien, ville man opleve, at den er på højde med de bedste af seriens enkeltstående afsnit.
Jeg ved ærligtalt ikke hvad der er gået galt i anmelderprocessen her, men noget tyder på, at anmelderen IKKE har kendskab til "The X-files" efter en sådan udmelding.
Denne her film er kedelig, usammenhængende og i den grad umotiveret.
Mest af alt virker det som om man har erhvervet sig skuespillere, der allerede før projektet var en realitet, vidste at det ville blive en dødssejler.
Det ENESTE lyspunkt i denne her film er Billy Connoly, som gør det fantastisk som synks pædofil på flugt.
Jeg er meget skuffet over filmen, men også denne anmeldelse.