Omsider kan danskere erhverve sig en af tv-historiens allerstørste triumfer på dvd: “The X-Files”. Det er en fornøjelse at gense FBI-agenterne Mulder og Scullys allerførste eskapader, og det er overraskende, hvor godt seriens spæde begyndelse holder den dag i dag. Seriens alder taget i betragtning er AV-præsentationen imponerende. Ekstramaterialet er fint, men der er for lidt af det. Men 24 generelt strålende episoder for samme pris som et par film er lig med en essentiel udgivelse for fans af serien og tilhængere af god tv-underholdning i almindelighed. Seriens andre sæsoner er heldigvis lige på trapperne.
#31 The Insider 17 år siden
#32 Bohemian 17 år siden
#33 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#34 Bobby Singer 17 år siden
Så bliv jeg færdig med første sæson af x-files og nu hved jeg ikke, hvad jeg skal stille op med mit liv mere. Jeg bliver nød til at skaffe anden sæson hurtigst muligt, ellers bliver jeg rastløs.
Er du gal det er en fed serie og den er virkelig vanedannede, når man først er kommet igang med den.
X-files is like heroin, first you get to taste a little bit, then you want a little more, and then you start to get addicted. You just want more and more and it is never enough.
Okay, måske overdriver jeg en lille smule, men det er en rimelig god serie og hvis anden sæson er ligeså god, som den første, ja så..!
Ret god første sæson, som jeg nok vil gi 5 X'er ud af 6.
The truth is out there!
#35 Michael Andersen 17 år siden
#36 Bobby Singer 17 år siden
Desuden syntes jeg at det er et lidt mærkeligt eksempel du har valgt at bruge, da jeg har kendt til serien x-files i lang tid, det er bare første gang jeg har set den og så giver jeg udtryk for min mening om serien.
Det er jo ikke fordi, at jeg først har fundet ud af at der findes en serie som hedder x-files, lidt over 10 år efter serien startede på tv, så jeg syntes ikke helt at det eksempel du bruger giver mening i dette sammenhæng.
#37 Bobby Singer 17 år siden
He he no offense, men da The godfather jo er en gammel film minder dit indlæge mig om Jim Carrey i "Dum og Dummere", da han finder ud af at vi har været på månen :D
#38 Michael Andersen 17 år siden
#39 NightHawk 17 år siden
Du har ret i, at måden at levere replikkerne på godt kan virke på grænsen til at være for meget visse steder, men til gengæld så syntes jeg så, at Duchovney og Andersons kemi ret hurtigt sidder lige i skabet. Nu nævner du bla. de rygter med, at der skulle ha' været skænderier mellem de to stars og det kom jeg også i tanke om undevejs i sæsonen og igen i sæson 2 og 3. Men jeg må indrømme, at jeg ikke helt tror på at det har været så slemt, som der har stået visse steder. Selvfølgelig vil der altid være kontroverser folkene imellem over så lang tid som 9 sæsoner, men jeg tror kun det har givet sig udslag på den måde at scenerne har fået mere drive, frem for at de to ligefrem skulle ha' hadet hinanden som pesten som, så vidt jeg husker, det blev udlagt i diverse sladderblade omkring sæson 6 i sin tid.
Nå, men samlet set syntes jeg sæson 1, har lidt startvanskelighedder ang. selve historierne, hvilke jeg mener først for alvor kommer som perler på en snor fra afsnit (16) E.B.E og frem, hen over de helt forrygende stand alone episoder Shapes, Darkness Falls, (med de ekstremt creepy insekter) og Toombs, som sammen med afsnit (10), Eve, (med de psykotiske og djævelsk ubehalige tøser), (11), Fire og (12), Beyond The Sea, (hvor Gillian Anderson virkelig hiver storspillet frem), er mine ynligsafsnit i sæson 1.
De andre afsnit syntes jeg, her ved et gensyn genrelt mangler noget saft og kraft på en eller anden måde. De kommer ikke rigtigt ud over skærmen, imo. Derfor ender scoren samlet lidt lavere på :
4/6.
Mht. ekstramaterialet, må jeg bare ryste på hovedet og konstatere, at det er lidt af en hån mod så klassisk en tv-serie. Det samme gælder for så vidt også sæson 2 og 3. Er først lige gået igang med sæson 4, men dér ser det heller specielt prangende ud ang. bonusdiscen, når man læser bag på boksen :
2/6
#40 kasper.jen 16 år siden