Filmens ensemble er superbt fra top til tå, og hver figur får tilpas tid i rampelyset. De fåtallige actionsekvenser leverer også varen, og computereffekterne er (med få undtagelser) overbevisende, men det er ærgerligt, at “X-Men: First Class” har så travlt med at sammenvæve alle de løse tråde mellem sig selv og de andre “X-Men”-film.

Det er muntert at se Xavier misbruge sine evner til at komme i bukserne på en fremmed kvinde, men hvorfor skal hans forvandling fra drilsk drengerøv til dydsmønster ske så pludseligt? Og hvorfor skal venskabet mellem Xavier og Magneto både kreeres og krakelere i én og samme film? Men på trods af filmens lettere forhastede plot er der stadigvæk masser at tage fat på i den uundgåelige fortsættelse, og når filmen er færdig, begynder ventetiden allerede at tære på tålmodigheden. Og så glemte jeg næsten lige at sige, at “X-Men: First Class” har filmhistoriens sjoveste cameo. Nogensinde.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “X-Men: First Class”-interviews – Del 1

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 12 år siden

Sammen slår de to gnister, der afleder opmærksomheden fra, at der faktisk er forbavsende lidt action i filmen. Det var der nu også i "X-Men 2", og man savner det heller ikke her

Starten på X-men 2 var rigelig med rigtig action!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 elwood 12 år siden

Nu med alt den her positive respons på filmen, så undrer jeg mig stadig lidt over markedsføringen, altså de fleste plakater var jo direkte pinlige grimme, forstår slet ikke lige den del kunne gå så galt med filmen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 Juhler 12 år siden

Foeller (1) skrev:

The Insider skrev:
Og så glemte jeg næsten lige at sige, at "X-Men: First Class" har filmhistoriens sjoveste cameo. Nogensinde.


Det giver da nogle forventninger. God anmeldelse i hvert fald. :) Og filmen har også fået overraskende gode ord med på vejen.


Hvis man ser credits på IMDB står Hugh Jackman nederst som Logan/Wolverine :-)
Gravatar

#14 filmkorn.dk 12 år siden

Enig.

Mega sjov cameo ja. De udnytter PG-13 til grænsen.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#15 chronaden 12 år siden

Må indrømme jeg mener 5/6 er lige groft nok for denne film, jeg kan MAX gå op på en 4'er.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#16 Bardoboy 12 år siden

Hold nu op hvor skal jeg bare snart ind og se den film! Så vil jeg skide på opgaveskrivning.. Skal vel også have lov at tage en skrivepause.. ;)
Gravatar

#17 Ambus 12 år siden

Vanvittigt underholdende film! Helt på højde med, hvis ikke bedre end, X-Men 2, som altid har været en af mine favoritter inden for superhelte-genren. (Da der efterhånden er så mange superhelte film, anser jeg det som sin egen genre.)
Fra nu af vælger jeg bare at ignorere den pinligt ringe 'X-Men Origins: Wolverine' som en del af denne filmserie
grundet det faktum at de, på nogle historiemæssige planer, ikke hænger helt sammen. Desuden var cameoen i denne film mange gange bedre end hele Wolverine-filmen!
Gravatar

#18 Babo Rises 12 år siden

Jeg er ikke helt enig i dommen, men er også overordnet tilfreds. Fint skruet sammen, selvom cgi delen halter og svækker enkelte sekvenser. Ellers gentager filmen lidt af det vi fik fra Singer. Underholdningen fejler intet og persondramaet er fint uden at være særlig vedkommende. Jackman var savnet. Fed åbningsscene og godt klimaks. Midterdelen var lidt plaget af ligegyldigheder og klicheer. Skurken falder lidt igennem her. Den har fine ting men også sine svagheder.

7/10
Gravatar

#19 Shadow_Dude 12 år siden

Jeg var inde og se den igår og jeg må nok indrømme at jeg var lidt skuffet.. Jeg havde nok også sat mine forventninger lidt for højt men alligevel synes jeg at 5/6 er ALT for højt sat.. Den kan få 4/6 og det er nok mest pga. at man vel er lidt en tegneserieelsker..

Selvom at der bliver sagt i anmeldelsen at filmen her ikke på samme måde prøver at presse for mange karakterer ind på for lidt spilletid så synes jeg alligevel at det sker.. Især Emma Frost delen af filmen fyldte for meget.. Og så gik Magneto alt for hurtigt fra ond(men plaget) til god til super ond..

Og så fik samspillet mellem Charles og Eric altså alt for lidt fokus.. Hvilket var virkelig ærgerligt da man kunne at James McAvoy og Michael Fassbender havde potentiale til virkelig at gøre det fantastisk, havde de bare fået lov..

Der var generelt bare en masse små ting der ikke fungerede hvilket giver et meget halvhjertet indtryk af filmen.. Hvilket er super synd da der virkelig kun er tale om småting men der er simpelthen bare ALT for mange af dem..
"Gotta love modern weapons tech. Easier for an one-armed man to fire a missile launcher than pull on his pants"
Gravatar

#20 Babo Rises 12 år siden

#19

ret enig.

Skriv ny kommentar: