Filmens ensemble er superbt fra top til tå, og hver figur får tilpas tid i rampelyset. De fåtallige actionsekvenser leverer også varen, og computereffekterne er (med få undtagelser) overbevisende, men det er ærgerligt, at “X-Men: First Class” har så travlt med at sammenvæve alle de løse tråde mellem sig selv og de andre “X-Men”-film.

Det er muntert at se Xavier misbruge sine evner til at komme i bukserne på en fremmed kvinde, men hvorfor skal hans forvandling fra drilsk drengerøv til dydsmønster ske så pludseligt? Og hvorfor skal venskabet mellem Xavier og Magneto både kreeres og krakelere i én og samme film? Men på trods af filmens lettere forhastede plot er der stadigvæk masser at tage fat på i den uundgåelige fortsættelse, og når filmen er færdig, begynder ventetiden allerede at tære på tålmodigheden. Og så glemte jeg næsten lige at sige, at “X-Men: First Class” har filmhistoriens sjoveste cameo. Nogensinde.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “X-Men: First Class”-interviews – Del 1

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Ericmase 12 år siden

Shadow_Dude (19) skrev:
Charles og Erik


Rettet. Det er ligesom ikke mig der har superkræfter :P
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#22 Twister 12 år siden

jeg var positivt overrasket over filmen. Den leverer varen som en superhelte blockbuster nu skal. Og hvor er det bare dejligt forfriskende at se en X-men film der IKKE fokuserer næsten udelukkende på Wolverine. Fortsæt gerne i den stil lidt tid, tak. Dog er filmen langt fra perfekt. Dialogen bliver en del gangelidt for stift og cheesy, på den irriterende måde. Samtidig er jeg heller ikke enig med Insider i at filmen giver tilpas tid i rampelyset til alle karaktererne. Det føles stadig som om at der er presset for mange karakterer ned i en film. Karakterer som Angel, Havok, Emma Frost og til en vis grad Mystique havde nærmest intet af vigtighed at gøre i filmen. Dog er Samspillet mellem Xavier og Magneto ret godt (omend lidt rushed) samtidig med at Kevin Bacon også er ganske fornøjelig.

Samtidig piner det mig stadig en smule at de oprindelige X-men fra den første film (Cyclops, Jean, Storm) ikke var med (Synes dog jeg så en cameo til både Cyclops og Storm på et tidspunkt i filmen). Men det er nok også bare min indre fanboy der taler. en udmærket film der leverer varen uden dog at komme op på de to første film i Serien, X-men og X2

Min karakter: 4/6 --> 7/10

Sammenlignet med de andre film i serien

X-men: 7/10
X2: 7-8/10
The Last Stand: 5/10
Origins: Wolverine: 4/10
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#23 Therien 12 år siden

5-6 er sgu i overkanten.. Der er nogle ÅNDSVAGE øjeblikke i denne film.. Insekt pigen er noget af det latterligste jeg nogensinde har set, og Banshee er nr. 2..
Gravatar

#24 Babo Rises 12 år siden

Therien (23) skrev:
Insekt pigen er noget af det latterligste jeg nogensinde har set, og Banshee er nr. 2..


Mega. Midterdelen kunne generelt have været bedre eksekveret, men der var nogle trælse øjeblikke.
Gravatar

#25 Nicki52 12 år siden

God film. 8/10. Virkelig underholdende og godt spillet. Elsker Rose Byrne som Moir, she's so cute! Men har lige et par spørgsmål.

Den Emma Frost vi så i Wolverine, passer ikke med hende i First Class, eller gør hun? Og eftersom vi ikke har set Banshee, Angel, Havok, Riptide og Azazel igen i filmene, vil jeg vide hvad der er sket med dem i tegneserierne.

Og hvor mange år er der mellem etteren og First Class?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#26 The Insider 12 år siden

#25, eftersom First Class foregår i 1962, mens X-Men er fra 2000 (og angiveligt foregår i "The Not So Distant Future", men WTC er med, så man kan måske sige 2001), er det vel små 40 år...

Og du skal bare lade, som om Origins: Wolverine aldrig blev lavet!
War. War never changes.
Gravatar

#27 Kruse 12 år siden

The Insider (26) skrev:
Og du skal bare lade, som om Origins: Wolverine aldrig blev lavet!


Done!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#28 The Insider 12 år siden

hehehe, jeg misundede i hvert fald Wolverine til sidst,
da han fik adamantiumkuglen i panden og glemte alt. Sjovt, at den ikke smadrede hans hjerne samtidigt...
War. War never changes.
Gravatar

#29 chronaden 12 år siden

#25

Der er en del ting der ikke hænger sammen med den originale trilogi, jeg valgte at se den som helt uafhængig af dem.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#30 Ambus 12 år siden

Ilsø (29) skrev:
#25

Der er en del ting der ikke hænger sammen med den originale trilogi, jeg valgte at se den som helt uafhængig af dem.


du har helt ret. Den første scene i The Last Stand, kan på ingen måde komme til at hænge sammen med First Class. Det samme med at Xavier i den første X-Men film siger at han mødte Erik som 17-årig og at de var sammen om at bygge Cerebro.

Skriv ny kommentar: