Filmens ensemble er superbt fra top til tå, og hver figur får tilpas tid i rampelyset. De fåtallige actionsekvenser leverer også varen, og computereffekterne er (med få undtagelser) overbevisende, men det er ærgerligt, at “X-Men: First Class” har så travlt med at sammenvæve alle de løse tråde mellem sig selv og de andre “X-Men”-film.

Det er muntert at se Xavier misbruge sine evner til at komme i bukserne på en fremmed kvinde, men hvorfor skal hans forvandling fra drilsk drengerøv til dydsmønster ske så pludseligt? Og hvorfor skal venskabet mellem Xavier og Magneto både kreeres og krakelere i én og samme film? Men på trods af filmens lettere forhastede plot er der stadigvæk masser at tage fat på i den uundgåelige fortsættelse, og når filmen er færdig, begynder ventetiden allerede at tære på tålmodigheden. Og så glemte jeg næsten lige at sige, at “X-Men: First Class” har filmhistoriens sjoveste cameo. Nogensinde.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “X-Men: First Class”-interviews – Del 1

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MMB 12 år siden

The Insider skrev:
Og så glemte jeg næsten lige at sige, at "X-Men: First Class" har filmhistoriens sjoveste cameo. Nogensinde.


Det giver da nogle forventninger. God anmeldelse i hvert fald. :) Og filmen har også fået overraskende gode ord med på vejen.
Gravatar

#2 elwood 12 år siden

Well Stan Lee må jo være med igen, men er det en anden vi taler om her? et ja eller nej er rigeligt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 elwood 12 år siden

Billede 1
Erik insisterede på at ville High-five med Militæret

Billede 2
Ja det er så mit serverrum, ja det skal være blåt ved egentlig ikke hel hvorfor hmm.

Billede 3
Peefire havde lidt problemer med sine superpowers...
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 gi-jones 12 år siden

Cool. Jeg troede jo egentlig at X-Men var død og borte efter den rædselsfulde 3'er (hvis eksistens jeg stadig til tider benægter), men med Matthew Vaughn bag roret og The Insider himself på fanlisten, må jeg sgu nok hellere give den en ærlig chance.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 The Insider 12 år siden

#2, jeg var faktisk forbavset over, at Stan Lee slet ikke dukker op. Jeg tror, det er den første Marvel-film, hvor jeg har oplevet det... Og jeg har set filmen to gange, så jeg er sikker. Så nej, det er ikke ham :-) Men skynd dig at se filmen, før nogen afslører det!
War. War never changes.
Gravatar

#6 elwood 12 år siden

hehe will do, og ja det lyder da mærkeligt med Stan Lee.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 Kviesgaard 12 år siden

Tak for en meget velskreven anmeldelse. Havde ikke rigtig nogen synderlige forventninger til filmen her, men The Insiders anmeldelse har i den grad øget min interesse. Måske man skulle lokke søskende med på en biftur et af de næste par dage.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#8 Ericmase 12 år siden

Nu skal jeg da helt klart se den efter denne anmeldelse!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#9 Høegh 12 år siden

Hmm jeg er nok stadigvæk på den skeptiske vogn.

Alt hvad jeg har set fra filmen indtil videre har simpelthen set så middelmådigt ud.
Så jeg tror jeg venter til den kan ses inden for hjemmets fire vægge.

Men nu må vi se. Hvis de positive anmeldelser forsætter, så kan det være at jeg springer på alligevel.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#10 Ambus 12 år siden

Jeg glæder mig! Skal se den kl. 21.00 i aften. Jeg var vild med Kick-Ass, og jeg er meget positivt indstillet over for filmens setting i 60'erne.
Men hvis den fejler kan den i hvert fald umuligt blive værre end X-Men Origins - Wolverine!
Min karakter af X-Men filmene:
X-Men: 4/6
X-Men 2: 5/6
X-Men - The Last Stand: 3/6 (Faktisk ret underholdene hvis i det rigtigt humør, tættere på 4 end på 2)
X-Men Origins - Wolverine: 2/6 (Kun et par udmærkede skuespil-præstationer trækker dette forhastede makværk op på et lillebitte 2-tal)

Skriv ny kommentar: