Filmens ensemble er superbt fra top til tå, og hver figur får tilpas tid i rampelyset. De fåtallige actionsekvenser leverer også varen, og computereffekterne er (med få undtagelser) overbevisende, men det er ærgerligt, at “X-Men: First Class” har så travlt med at sammenvæve alle de løse tråde mellem sig selv og de andre “X-Men”-film.
Det er muntert at se Xavier misbruge sine evner til at komme i bukserne på en fremmed kvinde, men hvorfor skal hans forvandling fra drilsk drengerøv til dydsmønster ske så pludseligt? Og hvorfor skal venskabet mellem Xavier og Magneto både kreeres og krakelere i én og samme film? Men på trods af filmens lettere forhastede plot er der stadigvæk masser at tage fat på i den uundgåelige fortsættelse, og når filmen er færdig, begynder ventetiden allerede at tære på tålmodigheden. Og så glemte jeg næsten lige at sige, at “X-Men: First Class” har filmhistoriens sjoveste cameo. Nogensinde.
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “X-Men: First Class”-interviews – Del 1
#1 MMB 13 år siden
Det giver da nogle forventninger. God anmeldelse i hvert fald. :) Og filmen har også fået overraskende gode ord med på vejen.
#2 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3 elwood 13 år siden
Erik insisterede på at ville High-five med Militæret
Billede 2
Ja det er så mit serverrum, ja det skal være blåt ved egentlig ikke hel hvorfor hmm.
Billede 3
Peefire havde lidt problemer med sine superpowers...
#4 gi-jones 13 år siden
#5 The Insider 13 år siden
#6 elwood 13 år siden
#7 Kviesgaard 13 år siden
#8 Ericmase 13 år siden
#9 Høegh 13 år siden
Alt hvad jeg har set fra filmen indtil videre har simpelthen set så middelmådigt ud.
Så jeg tror jeg venter til den kan ses inden for hjemmets fire vægge.
Men nu må vi se. Hvis de positive anmeldelser forsætter, så kan det være at jeg springer på alligevel.
#10 Ambus 13 år siden
Men hvis den fejler kan den i hvert fald umuligt blive værre end X-Men Origins - Wolverine!
Min karakter af X-Men filmene:
X-Men: 4/6
X-Men 2: 5/6
X-Men - The Last Stand: 3/6 (Faktisk ret underholdene hvis i det rigtigt humør, tættere på 4 end på 2)
X-Men Origins - Wolverine: 2/6 (Kun et par udmærkede skuespil-præstationer trækker dette forhastede makværk op på et lillebitte 2-tal)