Filmens ensemble er superbt fra top til tå, og hver figur får tilpas tid i rampelyset. De fåtallige actionsekvenser leverer også varen, og computereffekterne er (med få undtagelser) overbevisende, men det er ærgerligt, at “X-Men: First Class” har så travlt med at sammenvæve alle de løse tråde mellem sig selv og de andre “X-Men”-film.

Det er muntert at se Xavier misbruge sine evner til at komme i bukserne på en fremmed kvinde, men hvorfor skal hans forvandling fra drilsk drengerøv til dydsmønster ske så pludseligt? Og hvorfor skal venskabet mellem Xavier og Magneto både kreeres og krakelere i én og samme film? Men på trods af filmens lettere forhastede plot er der stadigvæk masser at tage fat på i den uundgåelige fortsættelse, og når filmen er færdig, begynder ventetiden allerede at tære på tålmodigheden. Og så glemte jeg næsten lige at sige, at “X-Men: First Class” har filmhistoriens sjoveste cameo. Nogensinde.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “X-Men: First Class”-interviews – Del 1

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Therien 12 år siden

Ilsø (29) skrev:
#25

Der er en del ting der ikke hænger sammen med den originale trilogi, jeg valgte at se den som helt uafhængig af dem.


Jamen lad os da håbe det er "reboot" som de har valgt ikke at oplyse os om ;-) For dette er den bedste x-men film til dato.. De har virkelig fået styr på karakterne.. Castet var simpelthen spot on.. Kevin Bacon var bare pisse sej, det samme kan siges om Fassbender.. Nu skal der bare tilføjes en ordentlig gang epic og lidt mindre "a, b, c, d, e, f, g" story telling og den er hjemme..

GAAAHH! Jeg kan ikke få den insekt pige ud af hovedet.. Fuck hvor var det bare pisse dårligt.. At de så valgte at smide hende i en dogfight med Banshee var fuck all ringe..
Gravatar

#32 mr gaijin 12 år siden

Jeg kan meget godt lide analogien til den nye "Star Trek". Begge film virker friske, og de er begge centreret på persondrama.

"Pirates 4" var lunken, men denne "X-Men"-film har allerede gjort sommersæsonen god for mig. Den var supergodt timet, intet virkede overflødigt, alt gik måske en tand for hurtigt (en romance skabt efter tre replikudvekslinger, men ok, det er jo en sommerblockbuster), effekterne var til for persondramaet og ikke omvendt, de store dilemmaer fra de to første film blev vendt igen i nyt lys, hovedfigurerne var menneskelige, sympatiske og velspillede. Især Charles og Erik. Pigerne var labre, og 60er-stilen var groovy. Især det sidste er der skruet gevaldigt op for både i møbeldesign, tøjdesign, biler og andre små detaljer. Der er akkurat lige tilpas mængder af tegneseriestil og tilpas mængder retrochic.

Desværre er det jo sådan med prequels, at reglerne for hvad, der kan ske, er fastsat på forhånd. Det kan Vaughn og co. ikke gøre så meget ved, men det gør det svært at holde momentum til sidst. Det er dog småting i en ellers utroligt medrivende underholdningsfilm.

I mine øjne er "X-Men: First Class" denne sommers svar på "Iron Man" eller "Star Trek". En blockbusterfilm, der var langt mere underholdende, end man ellers turde håbe.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#33 Babo Rises 12 år siden

#32

Jeg sætter nok lid til Duncan Jones og Cource Code denne sommer.
Gravatar

#34 The Insider 12 år siden

#33, puha, læste det første gang, som om du ville sætte ild til ham!
War. War never changes.
Gravatar

#35 mr gaijin 12 år siden

Babo Rises (33) skrev:
#32

Jeg sætter nok lid til Duncan Jones og Source Code denne sommer.


Den har jeg også store forventninger til. Jeg tvivler lidt mere på "Green Lantern", "Cowboys vs. Aliens" og "Captain America", men man skal aldrig sige aldrig.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#36 The-new-meister 12 år siden

Kommer lige fra biografen af og var fantastisk godt underholdt:)
Dog var lige nogen steder hvor der blev lidt forhastene med Magnetoes ondskab.

Men ellers en glimrende sommer blockbuster

5/6 :)

P.S. En fed Cameo
Gravatar

#37 Babo Rises 12 år siden

#34

Gør jeg også hvis han ikke leverer varen haha.

#35

de kan vel max gå hen og blive okay.
Gravatar

#38 mr gaijin 12 år siden

Babo Rises (37) skrev:
de kan vel max gå hen og blive okay.


Lige præcis.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#39 Nicki52 12 år siden

The-new-meister (36) skrev:
Kommer lige fra biografen af og var fantastisk godt underholdt:)
P.S. En fed Cameo

Helt enig.
Manusforfatter Jane Goldman har udtalt at hun er glad fordi de kunne bruge et af de få f-ord de må bruge. Så de må vist ikke bruge så mange i film og serier. Ihvertfald ikke i USA. Lægger mærke til at næsten aldrig bander i mange ting. De mest brugte ord er "damn" og "shit".
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#40 Therien 12 år siden

Babo Rises (37) skrev:
de kan vel max gå hen og blive okay.


The Green Lantern kan blive en dreng eller en pige.. Hvad angår de andre er jeg dog enig med dig.. Marvel er for ALVOR begyndt at stinke, Thor var frygtelig..

Skriv ny kommentar: