Filmens ensemble er superbt fra top til tå, og hver figur får tilpas tid i rampelyset. De fåtallige actionsekvenser leverer også varen, og computereffekterne er (med få undtagelser) overbevisende, men det er ærgerligt, at “X-Men: First Class” har så travlt med at sammenvæve alle de løse tråde mellem sig selv og de andre “X-Men”-film.

Det er muntert at se Xavier misbruge sine evner til at komme i bukserne på en fremmed kvinde, men hvorfor skal hans forvandling fra drilsk drengerøv til dydsmønster ske så pludseligt? Og hvorfor skal venskabet mellem Xavier og Magneto både kreeres og krakelere i én og samme film? Men på trods af filmens lettere forhastede plot er der stadigvæk masser at tage fat på i den uundgåelige fortsættelse, og når filmen er færdig, begynder ventetiden allerede at tære på tålmodigheden. Og så glemte jeg næsten lige at sige, at “X-Men: First Class” har filmhistoriens sjoveste cameo. Nogensinde.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “X-Men: First Class”-interviews – Del 1

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Babo Rises 12 år siden

#40

Fesne helte synes jeg. Næste år lover så meget bedre ;)
Gravatar

#42 Batsy 12 år siden

Ved ikke helt med The Green Lantern, dog syndes jeg Capt America ser god ud. Da Chris Evans er en god og chamernde skuespiller og vil hellere se ham end Ryan Reynolds. Hugo Weaving er trods alt os en fed skuespiller, og plejer aldrig at skuffe med hans præstationer. Dog Joe Johnston hmm, syndes hans Jurrasic Park III var underholdene og de film jeg har set ham lave været okay underholdene. Kan være den sniger sig op på okay-fremragende pga skuespillerne.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#43 andershansen 12 år siden

Jeg har lige været inde og se den, og var desværre noget skuffet. Muligvis var mine forventninger noget høje efter den MEGET positive foromtale og ret store mængde trailer osv., men jeg syntes der var en del der ikke fungerede.

For det først så syntes jeg, at Matthew Vaugn (og vel sagtens også Bryan Singer) til tider mistede grebet om det store antal karakterer og de mange sideløbende plots - særligt i starten af filmen, hvor vi skifter mellem 3 historier (Magneto, Prof. X og Shaw) på en gang taber jeg tråden og synes at der er for mange hurtige skift.
I midten af filmen går den desværre noget i stå, og efter at have brugt en del tid på at bygge en stemning op taber den det ved ikke at komme igang med konflikten - hvorfor skal hende Angel først samles op ad de gode, for så umiddelbart efter gå over til de onde? Lad Englen falde og lad os andre komme videre med historien...
Og sidst var jeg egentlig ikke så imponeret over actionsekvenserne - men jeg vil godt medgive at det muligvis var et spørgsmål om at efter alle trailerne, var der ikke rigtig noget nyt at komme efter.

Når det så er sagt, så syntes jeg til gengæld, at alle skuespillerne var rigtig godt valgt og spillede fremragende. James Mcavoy, Michael Fassbender, Kevin Bacon og Jennifer Lawrence er alle rigtig dygtige skuespillere, men jeg synes faktis at Nicholas Hoult og hans Beast-figur var den mest interessante og side-plottet om ham og Mystique var det mest spændende - det der eksemplificerede hele temaet om at kæmpe for retten til at være anderledes og ude af flokken bedst.
Og så synes jeg lige præcis det var fedt at vende tilbage til X1 og X2's temaer om netop at være anderledes, uden for flokken, undertrykt og om at kæmpe for retten til at være anderledes - og stolt af det.

Den 4. stjerne ud af 6 mulige får filmen for January Jones i hendes sparsomme outfits - hun er da gudeskøn!
Gravatar

#44 Therien 12 år siden

Babo Rises (41) skrev:
#40

Fesne helte synes jeg. Næste år lover så meget bedre ;)


Hvad sker der næste år udover Avengers og Batman 3?
Gravatar

#45 Babo Rises 12 år siden

Batman er selvfølgelig et must og ventetiden er dræbende. Men superman kommer også. Og så ser denne sommer generelt lidt flad ud.
Gravatar

#46 IK 12 år siden

Therien (44) skrev:
Hvad sker der næste år udover Avengers og Batman 3?


'The Amazing Spiderman' også.

Babo Rises (45) skrev:
Og så ser denne sommer generelt lidt flad ud.


Og det skal Transformers lave om på. ;)
Gravatar

#47 Babo Rises 12 år siden

IK

Transformers har jeg ikke meget tiltro til selvom den nok bliver ok underholdende.
Gravatar

#48 IK 12 år siden

Babo Rises (47) skrev:


Transformers har jeg ikke meget tiltro til selvom den nok bliver ok underholdende.


Hvis du forventer mere vil du med garanti blive skuffet. ;)
Gravatar

#49 Therien 12 år siden

Ah ja.. Snyders Superman.. Bær over med mig.. Men jeg glæder mig næsten mere til den end til Batman.. Jeg ved Batman bliver lækker på alle punkter, man skal bare læne sig tilbage og vente.. Men Superman, jeg har ikke nogen anelse om hvad Snyder vil gøre med den.. Håber den bliver lige så visuel som hans andre film.. Jeg kan ikke snuppe Superman, men det kan være der bliver lavet om på det nu.

Jeg har stort set ingen forventninger til Marvel film længere... Ikke udover at de vil blive ved med at sprøjte dem ud og at de vil blive gradvist ringere for hvert reboot..
Gravatar

#50 Nicki52 12 år siden

IK (48) skrev:
Babo Rises (47) skrev:


Transformers har jeg ikke meget tiltro til selvom den nok bliver ok underholdende.


Hvis du forventer mere vil du med garanti blive skuffet. ;)

Bay har sagt han har lavet den om i forhold til de sidste to. Det er nok mere alvor, end slapstick comedy.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: