Filmens ensemble er superbt fra top til tå, og hver figur får tilpas tid i rampelyset. De fåtallige actionsekvenser leverer også varen, og computereffekterne er (med få undtagelser) overbevisende, men det er ærgerligt, at “X-Men: First Class” har så travlt med at sammenvæve alle de løse tråde mellem sig selv og de andre “X-Men”-film.

Det er muntert at se Xavier misbruge sine evner til at komme i bukserne på en fremmed kvinde, men hvorfor skal hans forvandling fra drilsk drengerøv til dydsmønster ske så pludseligt? Og hvorfor skal venskabet mellem Xavier og Magneto både kreeres og krakelere i én og samme film? Men på trods af filmens lettere forhastede plot er der stadigvæk masser at tage fat på i den uundgåelige fortsættelse, og når filmen er færdig, begynder ventetiden allerede at tære på tålmodigheden. Og så glemte jeg næsten lige at sige, at “X-Men: First Class” har filmhistoriens sjoveste cameo. Nogensinde.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “X-Men: First Class”-interviews – Del 1

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Highland Park 12 år siden

Therien (49) skrev:
Jeg kan ikke snuppe Superman, men det kan være der bliver lavet om på det nu.
Det er der ingen, der kan, men du har fuldstændig ret; Snyder skal nok sørge for, at Superman sætter farten gevaldigt ned. :/

Det bliver en laaaang film...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#52 Batsy 12 år siden

50# Det så bare om det noget han siger for at for dem som ikke kun lide 2'ered med på båden igen ;)

For money you will do anything, even lie a bit
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#53 Babo Rises 12 år siden

#49

jeg tror vi skal regne med en forholdsvis anden Snyder end det vi er vant til at se fra hans hånd.
Gravatar

#54 Batsy 12 år siden

53# Det nok pga Nolan vil jeg gætte på, han har sikkert nogle id'er i ærmet til Snyder ;)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#55 Therien 12 år siden

Babo Rises (53) skrev:
#49

jeg tror vi skal regne med en forholdsvis anden Snyder end det vi er vant til at se fra hans hånd.


Jeg håber da så sandelig at Snyder er blevet valgt på grund af hans stil, og ikke fordi Nolan mente han kunne "tæmme" ham.. Hvis det sidste viser sig at være sandt, så er valget jo ret ligegyldigt.. Jeg håber på en fuldbyrdet Zack Snyder Superman, alt andet vil være skuffende.
Gravatar

#56 Therien 12 år siden

Highland Park (51) skrev:
Det er der ingen, der kan, men du har fuldstændig ret; Snyder skal nok sørge for, at Superman sætter farten gevaldigt ned. :/

Det bliver en laaaang film...


Man kan da have lov til at håbe :D
Gravatar

#57 Babo Rises 12 år siden

Therien (55) skrev:
Babo Rises (53) skrev:
#49

jeg tror vi skal regne med en forholdsvis anden Snyder end det vi er vant til at se fra hans hånd.


Jeg håber da så sandelig at Snyder er blevet valgt på grund af hans stil, og ikke fordi Nolan mente han kunne "tæmme" ham.. Hvis det sidste viser sig at være sandt, så er valget jo ret ligegyldigt.. Jeg håber på en fuldbyrdet Zack Snyder Superman, alt andet vil være skuffende.


Snyder var eftersigende heller ikke Nolans første valg, det var Duncan Jones, som takkede nej fordi han ikke var rustet til opgaven. Jeg tror godt Snyders stil kan anvendes, men jeg tror ikke den bliver "over the top" som i 300 og Sucher Punch, det skal du nok ikke regne med.
Gravatar

#58 The Insider 12 år siden

#57, jeg interviewede Duncan Jones sidste uge, og han fortalte, at han ikke havde takket nej - han lagde stor vægt på, at det ikke havde været hans egen beslutning. Han havde leveret sit ypperste til "castingen", men Nolan valgte alligevel Snyder, og Jones respekterede og forstod valget. Men ja, pressen har rapporteret det modsatte, de må have fejlciteret ham. Jeg havde sgu gerne set Jones i instruktørstolen :-)
War. War never changes.
Gravatar

#59 Babo Rises 12 år siden

#58

Nå okay. Ja, jeg tror også Jones havde gjort det godt, men nu må vi se, hvordan Snyder griber det an.
Gravatar

#60 Therien 12 år siden

The Insider (58) skrev:
Jeg havde sgu gerne set Jones i instruktørstolen :-)


Jow ja... Moon var god.. I mine øjne mangler han stadig at spille med musklerne, og det ser ikke ud til det sker med Scource Code.. Han var et lækkert alternativ, jeg mener den bedste mand til jobbet var og er Snyder..

Babo Rises (57) skrev:
Therien (55) skrev:
Babo Rises (53) skrev:
#49

jeg tror vi skal regne med en forholdsvis anden Snyder end det vi er vant til at se fra hans hånd.


Jeg håber da så sandelig at Snyder er blevet valgt på grund af hans stil, og ikke fordi Nolan mente han kunne "tæmme" ham.. Hvis det sidste viser sig at være sandt, så er valget jo ret ligegyldigt.. Jeg håber på en fuldbyrdet Zack Snyder Superman, alt andet vil være skuffende.


Snyder var eftersigende heller ikke Nolans første valg, det var Duncan Jones, som takkede nej fordi han ikke var rustet til opgaven. Jeg tror godt Snyders stil kan anvendes, men jeg tror ikke den bliver "over the top" som i 300 og Sucher Punch, det skal du nok ikke regne med.


Tja.. Jeg vil ikke skjule min glæde over det valg der er blevet truffet.. Hvordan de kom frem til beslutningen kommer ikke mig så meget ved.. Ang. stil så var det nu også mere Watchmen jeg havde i tankerne :)

Skriv ny kommentar: