Filmens ensemble er superbt fra top til tå, og hver figur får tilpas tid i rampelyset. De fåtallige actionsekvenser leverer også varen, og computereffekterne er (med få undtagelser) overbevisende, men det er ærgerligt, at “X-Men: First Class” har så travlt med at sammenvæve alle de løse tråde mellem sig selv og de andre “X-Men”-film.

Det er muntert at se Xavier misbruge sine evner til at komme i bukserne på en fremmed kvinde, men hvorfor skal hans forvandling fra drilsk drengerøv til dydsmønster ske så pludseligt? Og hvorfor skal venskabet mellem Xavier og Magneto både kreeres og krakelere i én og samme film? Men på trods af filmens lettere forhastede plot er der stadigvæk masser at tage fat på i den uundgåelige fortsættelse, og når filmen er færdig, begynder ventetiden allerede at tære på tålmodigheden. Og så glemte jeg næsten lige at sige, at “X-Men: First Class” har filmhistoriens sjoveste cameo. Nogensinde.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “X-Men: First Class”-interviews – Del 1

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Babo Rises 12 år siden

#60

Jeg synes Duncan er et spændende navn, som har noget på hjertet, også af friske ideer. Tror han bliver et stort navn fremover.
Gravatar

#62 Bruce 12 år siden

Nu skal jeg lige se Source Code C#, men jeg ville uden tvivl foretrække Ziggy jr. frem for Zach Snyder, også selvom sidstnævnte lavede Watchmen og Dawn of the Dead, da jeg tror Ziggy er langt mere fokuseret på at drive sine film via plot, end stil. Zach KAN andet end den vulgære stil fra 300 og Sucker Punch, men han er altså ikke søn af Ziggy Stardust og Moon var jo ren Major Tom.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#63 Therien 12 år siden

Altså... Al den her hype omkring Jones har sin oprindelse i Moon?
Gravatar

#64 Bruce 12 år siden

#63 Og ikke mindst mandens tilgang til at lave sci-fi til $5 mio og benytte modelbyggeren fra Alien, Bill Pearson. At starte ud så simpelt og så effektivt, sender støvskyer i retning af dem, som bruger 10 gange så meget på at lave noget som ser 5 gange billigere ud og ikke er halvt så godt.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#65 Therien 12 år siden

#63 Det var jeg ikke klar over, jeg ville ha skudt den til 50+ mio.. Min agtelse er steget betydeligt.. Se jeg syntes det var en fin "lille" film,
jeg havde bare håbet på noget mere mystisk end en klon..


(spoiler-advarsel indsat af admin)
Gravatar

#66 Babo Rises 12 år siden

Jones er også mere plot fokuseret. Han er en spændende fortæller.
Gravatar

#67 Bruce 12 år siden

#65 Kunne han i sandhed have fundet på noget "mystisk", som var effektfuldt og som var gennemtænkt, så kunne det da "have været sjovt" :) Men jeg synes han gav
klon varianten ny energi, selvom man da godt kan kalde udfaldet "traditionelt".


Men nu er jeg heller ikke den store efterspørger af mystificisme og overraskelser, som jeg er det med effektfuldt eksekverede historier :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#68 The Insider 12 år siden

Jeg var personligt VILD med Moon, min favoritfilm fra sidste år (hvis vi bruger danske udgivelsesdatoer), og personligt var jeg overordentlig lykkelig over, at der var tale om en klon. Det var nærmest det mest uventede, selvom det også virkede som det mest oplagte, for jeg synes - og jeg skal lige sige, at science fiction-genren formentlig er min favorit, hvis jeg endelig blev tvunget til at vælge - at der er en tendens til at gøre den slags syretrip unødvendigt syrede... så aparte og weird, at det bliver umuligt at relatere til og i sidste ende emotionelt utilfredsstillende. Ikke alle er den nye Kubrick... At Duncan Jones brugte en "klon" som omdrejningspunkt gjorde på en måde filmen langt mere følelsesladet og håndgribelig på en måde, der også gjorde den enormt bevægende for mit vedkommende.
War. War never changes.
Gravatar

#69 Therien 12 år siden

#67 Jeg skal lige øve mig på det spoiler alert.. Beklager..

En vel eksekveret historie er bestemt at fortrække, men syntes ikke det er en undskyldning for at dovne den på fantasien - som jeg syntes var tilfældet med Moon..

På den tekniske og visuelle side er den dog meget tæt på perfektion.
Gravatar

#70 Bruce 12 år siden

#68 Er helt enig!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: