Filmens ensemble er superbt fra top til tå, og hver figur får tilpas tid i rampelyset. De fåtallige actionsekvenser leverer også varen, og computereffekterne er (med få undtagelser) overbevisende, men det er ærgerligt, at “X-Men: First Class” har så travlt med at sammenvæve alle de løse tråde mellem sig selv og de andre “X-Men”-film.
Det er muntert at se Xavier misbruge sine evner til at komme i bukserne på en fremmed kvinde, men hvorfor skal hans forvandling fra drilsk drengerøv til dydsmønster ske så pludseligt? Og hvorfor skal venskabet mellem Xavier og Magneto både kreeres og krakelere i én og samme film? Men på trods af filmens lettere forhastede plot er der stadigvæk masser at tage fat på i den uundgåelige fortsættelse, og når filmen er færdig, begynder ventetiden allerede at tære på tålmodigheden. Og så glemte jeg næsten lige at sige, at “X-Men: First Class” har filmhistoriens sjoveste cameo. Nogensinde.
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVE “X-Men: First Class”-interviews – Del 1
#61 Babo Rises 13 år siden
Jeg synes Duncan er et spændende navn, som har noget på hjertet, også af friske ideer. Tror han bliver et stort navn fremover.
#62 Bruce 13 år siden
#63 Therien 13 år siden
#64 Bruce 13 år siden
#65 Therien 13 år siden
(spoiler-advarsel indsat af admin)
#66 Babo Rises 13 år siden
#67 Bruce 13 år siden
Men nu er jeg heller ikke den store efterspørger af mystificisme og overraskelser, som jeg er det med effektfuldt eksekverede historier :)
#68 The Insider 13 år siden
#69 Therien 13 år siden
En vel eksekveret historie er bestemt at fortrække, men syntes ikke det er en undskyldning for at dovne den på fantasien - som jeg syntes var tilfældet med Moon..
På den tekniske og visuelle side er den dog meget tæt på perfektion.
#70 Bruce 13 år siden