På trods af en heftig og ret modig (om end en smule blasfemisk) beslutning om at lue ud i mutantensemblet efter devisen: out with the old, in with the new, så er filmen for rodet, for tam i sine portrætter og for stiv i sit skuespil. Det gælder også blandt solide gengangere som Ian McKellen, Patrick Stewart og Hugh Jackman. Effekterne er dog stadig spektakulære, og enkelte af kampene rammer samme opfindsomhed som i forgængerne. “X-Men: The Last Stand” er altså ikke nogen dårlig film, men set i lyset af de to forrige, er den på ingen måder X-ceptionel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 filmz-Narniabæver 17 år siden

Den var kedelig i starten, men det lange slag reddede det hele.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#62 filmz-Egoorcs 17 år siden

Hvorfor fanden er Juggernaut blivet til en munten, hvorfor er Psylocke Morlocks, hvorfor er multiple man ik hos Moira MacTaggert?

Filmen viser ik Prof X's og Juggernauts familieforhold(ligesom i 2. med Mystiques, Nightcrawlers og Rogue).

Ellers en megafedt film selvom den var for kort 5/6
Gravatar

#63 filmz-Cherno Samba 17 år siden

X-men er muligivis den dårligste Blockbuster siden Pearl Harbour!
Man fik smilet frem op til flere gange, dog ikke på grund af vittig dialog, sjove skuespillerpræstationer, eller små finurlige detaljer som instruktøren havde skjult, men fordi alle (vitterligt alle) aspekter af denne såkaldte film er fantastisk ufrivilligt komisk.
Man skullle tro at manuskriptet var skrevet af LSD-afhængige orangutanger. Det er muligvis det mest prætentiøse, uorginale og talentløse lort, der nogensinde er blevet proppet så mange dollars i.
Det er ikke godt nok, at man fornærmer fans af den originale tegneserie, man fornærmer alle filmelskere der nogensinde slår sig ned foran denne horrible bunke møj. Som det også tidligere er blevet nævnt, så er denne film rodet, og har ganske mange påklistrede elementer, det værste er dog den måde det er udført på...
Denne film vil så meget. Den vil sætte så mange følelser i kog, den vil skildre hvordan det er at være anderledes og lære at acceptere og være stolt af det, og mest vil den skildre vores efterhånden famøse hovedpersoners individuelle kamp mod dem selv og de onde kræfter(I know, men jeg blev ligeglad efter 5 min.) der er på spil!!! Den ender dog med at drukne i dens eget tyndskid (diarré var for fint).
Men hvad er så grunden til alle filmens åh så grælle mangler? Jeg tror at den vil for meget. Den begår komisk selvmord, ved at prøve prøve at proppe følelser ind i hver historie og tro at man kan gøre det, selvom historien kun får 2 minutters screentime. For at få det til at fungere kæver det væsentlig større talent, men da dette ikke er tilfældet, kvæler den istedet sig selv med dårlig og, hvis ikke de havde valgt den åndsvage disposition, unødvendig "dialog/monolog". Seriøst, var jeg den eneste der grinte da musikken stille begyndte og Halle Berry, aka Storm, holdt sin pragtfulde peptalk, hvorefter de skyndte sig ud i deres stealthflyver?
Jeg kan vitterligt ikke finde et eneste højdepunkt i denne film... Normalt kan man hive en eller anden birolleskuespiller frem, og påstå han løftede filmen op til et lille 3 tal. Det kan man ikke her, da manuskriptet og den horrible instruktion ikke giver nogen mulighed for folk som James Marsden at vise sit talent.
Vent, jeg tager fejl... Der var et højdepunkt: "Don't you know who I am? I'm the Juggernaut, Bitch"
Gravatar

#64 filmz-calledrengen 17 år siden

jeg er delvist enig i anmeldelsen af den nye X-men film. Jeg kommer næsten lige fra biografen og jeg må indrømme at den er simpelthen så FED mand. Det her er satme en action der sparker røv! For søren nogen fede effekter, godt skuespil og sikke en historie. Jeg kan stærkt anbefale at se den her film, den er pengene værd!
Calle
Gravatar

#65 filmz-calledrengen 17 år siden

tror ikke cherno samba har fået noget på den dumme i MEGET lang tid.
Sikke en omgang lort at lukke ud...

vi har alle vores meninger om en film, det respektere jeg. men det der er ikke godkendt...
Calle
Gravatar

#66 filmz-rupert giles 17 år siden

#41 Jeg er helt enig med dig i at Xavier opfører sig lidt bizart i forhold til de to første film. Men der kan rent faktisk findes belæg for den opførsel i de nyere amerikanske X-Men tegneserier. Det hænger bare ikke sammen med den figur, vi kender fra de to første film.

Men både Whedons Astonishing X-Men og den netop færdiggjorte miniserie Deadly Genisis portrætterer Xavier på denne måde.

Jeg siger det bare... fra en X-men nørd til en anden :-)
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#67 filmz-Wacker 17 år siden

Jamen, det er rart at folk er så enige om denne film :-D
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#68 Hive 17 år siden

Hmmm, jeg må nok slutte mig til dem der blev lidt skuffede... javist, det er da en ganske god film - men den er simpelthen for kort til alt det, de vil nå - og mange af de nye karaktere får alt, alt for lidt screentime... de kunne ligeså godt bare være blevet udeladt. Og derudover synes jeg at
det var totalt unødvændigt at dræbe så mange af mutanterne. Der var sgu da ikke nogen der døde i de to første film, hvorfor skal så mange så dø så hurtigt i den her? Øv. :(


Men fede effects, det må man give den. Og ja, jeg køber den nok også når den kommer på dvd... de 2 første skal jo ikke sidde ensommme på hylden. :)
Gravatar

#69 filmz-Cherno Samba 17 år siden

# 65
Ja det er efterhånden noget tid siden... er det virkeligt så tydelig?;-)

Men igen... Jeg kan vel også bare lade være med at tage brugernavn efter et Engelsk fodboldtalent i managerspillet CM 03/04!!!
Gravatar

#70 filmz-incubus 17 år siden

Er lige kommet hjem fra biffen.
Der er desværre for mange løse ender i filmen, f.eks. historien om Angel, man lige fik lov til at snuse til, men så heller ikke mere. Og igen, filmen var alt for kort i forhold til alle de nye mutanter, som blev introduceret.
Tilgengæld var det en visuelt flot film og hold kæft der er fed action med!
Som en X-men fan giver jeg den en venlig karakter på 4/6... men også kun fordi jeg elsker X-men universet!
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."

Skriv ny kommentar: