“Zero Dark Thirty” er desværre ikke så mindeværdig, som den kunne have været, og som denne anmelder havde håbet på. Der er flere solide skuespillerpræstationer, men ingen af dem gør virkelig stort indtryk, eftersom karaktererne simpelthen ikke rummer nok dybde. Jessica Chastain er en af nutidens dygtigste skuespillerinder, men hun har bare så lidt at arbejde med, at selvom det nærmest var skandaløst, at hun ikke engang blev Oscar-nomineret for sine præstationer i “Take Shelter” og “The Tree of Life”, så ville det nærmest være en endnu større skandale, hvis hun hev en guldlakeret statuette hjem for sin indsats i “Zero Dark Thirty”. Men det siger desværre mere om filmen, end det gør om Chastain.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Hr. Nielsen 11 år siden

Tarantrier (17) skrev:
16: Nej, forkert formuleret af mig:
Jeg fanger nu godt din pointe og du har helt ret. Han er en maskine eller et redskab for systemet i De Andres Liv. Han er også et menneske, men det har han begravet bag kommunismen og er det ikke netop en af filmens pointer, at han finder det frem igen. Er pointen ikke netop, at i det politiske systemt reduceres mennesker til 'maskiner', som du fint bruger metaforisk!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#22 Ispep 11 år siden

#21

Han gennemgår netop udvikling man ofte finder på film. Går fra at være a, til at være b. Men min pointe var, at det ikke behøves for mig hver gang, før tingene virker optimalt.
Gravatar

#23 Ispep 11 år siden

#20

En som Jason Bourne er spændende, for vi netop har info om ham. Eller får det i løbet af serien. Vi følger ham hele tiden. Han har et klart mål, og vi er med ham. Vi hepper på ham.


BN (20) skrev:
vedkommendes fremtoning, udseende, adfærd/vaner og tale er. Og her spiller mange faktorer ind, bl.a. skuespillet.


Jep.
Gravatar

#24 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (22) skrev:
Han gennemgår netop udvikling man ofte finder på film.
Læste du hvad jeg skrev?

Thomas E. Nielsen (21) skrev:
Han er også et menneske, men det har han begravet bag kommunismen og er det ikke netop en af filmens pointer, at han finder det frem igen.
Ispep (22) skrev:
Men min pointe var, at det ikke behøves for mig hver gang, før tingene virker optimalt.
Det er der ingen der har påstået at de skulle eller ikke skulle, som jeg læser det og jeg ved jeg i hvert fald ikke har ment det sådan! Det er jo ikke enten eller. Du ved jo selv, en film kan blive ødelagt af, man får for meget at vide, eller man ikke får nok at vide osv. Alt efter filmen, dens formål, virkemidler, skuespil osv osv osv.

I øvrigt er vi ikke uenig om noget som helst tror jeg. Tror blot vi snakker forbi hinanden såmænd:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#25 Ispep 11 år siden

#24

Jeg læste skam. Jeg synes udtrykket "maskine" var malplaceret. Mere er der ikke.
Gravatar

#26 Hr. Nielsen 11 år siden

Ispep (25) skrev:
Jeg synes udtrykket "maskine" var malplaceret. Mere er der ikke.
Kunne du så ikke bare have NØJES med at skrive det fra starten af, din skøre skid:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#27 Ispep 11 år siden

#26

Yeah, well... I'm an asshole :D
Gravatar

#28 BN 11 år siden

Ispep (23) skrev:
En som Jason Bourne er spændende, for vi netop har info om ham. Eller får det i løbet af serien.


Men FØR vi får denne info, ved vi ikke andet om ham end, at han er agent med hukommelsestab - og netop dette gør ham spændende. ... Men vi får aldrig på noget tidspunkt i trilogien at vide, hvad han har lavet FØR han blev agent, hvad der tidligere er sket i hans liv, hvem hans familie er, om der er nogen venner eller slægtninge der savner ham, og om HAN savner DEM. ... Men det er heller ikke nødvendigt for filmene: Uden nogen baggrundsinfo om ham er vi ligeså blanke som ham selv, og bl.a. derfor er det nemt for os at føle empati.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#29 Ispep 11 år siden

#28

Hans liv før er jo også uvæsentligt for filmen. Men vi får stadig nogle grundlæggende ting om Bourne, som gør ham interessant. Jeg har set karakterer skåret langt mere ind til benet som fungerer perfekt. Og det var min pointe.
Gravatar

#30 BN 11 år siden

Ispep (29) skrev:
Jeg har set karakterer skåret langt mere ind til benet som fungerer perfekt. Og det var min pointe.


Det var sådan set også MIN pointe med eksemplerne i #20. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: