Med “Zodiac” har mesterinstruktøren David Fincher ikke lavet en nem film, der bare glider ned sammen med de masseproducerede popcorn. Ganske vist er filmen en visuelt lækker og velsmurt køretur, men den er også en sælsom og frustrerende tur, der bugter sig igennem en verden af besættelse og uoverskuelige mængder data, som måske/måske ikke udgør de endegyldige stumper af Zodiac-puslespillet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 myggen 16 år siden

#7: Det gør jeg (altså læser nyheder), men for mig var 'afsløringen' altså alligevel en nyhed :)

Det er også ligemeget, det var bare en tanke. Jeg nægter at tro, at jeg er den eneste der ikke kendte til det, men det er jo heller ikke sikkert det har nogen indvirken på filmen.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#12 filmz-mader 16 år siden

#9

Er der lige så meget atmosfære i Zodiac som i Se7en, hvilket jo er en af de mest atmosfæremættede film til dato eller er der ikke gjort så meget ud af det?
You talking to me!!!
Gravatar

#13 Benway 16 år siden

#12 Atmosfæren er der skam masere af, den er bare mere subtil. Følelsen af klaustrofobisk 70'er stemning er der i læssevis, men filmen har dog også enkelte mere lyse øjeblikke (hvilket ikke mindst skyldes Robert Downey Jr., der er helt forrygende). Den virker stærkt autentisk, næsten dokumentarisk indimellem.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#14 duuk74 16 år siden

Har ikke læst filmz anmeldelsen. Ved ikke helt om det er en film jeg skal se. Den har jo fået overvejende gode anmeldelser, men den negative kritik går mest på, hvad der meget godt bliver skrevet her (rottentomatoes):

.."David Fincher's Zodiac begins by announcing itself as being based on actual case files. Then it spends the next two-and-a-half hours proving it.."
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#15 filmz-Erroneus 16 år siden

Super god film, man er helt væk i spændingen og historien hele vejen igennem, men ja mange vil sikkert hade slutningen, men nogle folk må jo bare indse de ikke er til film hvor der skal tænkes så meget, som man faktisk gør under denne film ;D
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#16 squee 16 år siden

#14
Lad vær med at stole på anmeldelser, der bliver fundet via Rottentomates, fordi det er altid selvhøjtidelige anmeldere fra The New Yorker ("yes, the New Yorker" - indforstået Adaptation joke), der rakker alt ned, hvorimod jeg ville sige, at man næsten altid kan stole på anmeldelserne, du finder på filmz.dk, da det er jordnære anmeldere med begge ben plantet solidt i jorden.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#17 filmz-Kadann 16 år siden

#16 -

Nu er det jo ikke KUN anmeldelser fra The New Yorker der vises på Rottentomatoes, så det er stadig muligt at få et ret nuanceret billede af hvad anmelderkorpset mener om filmen.

Det samme kan du jo se på scope.dk, når det kommer til danske anmeldelser af film.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#18 filmz-kain- 16 år siden

Super film, men den får desværre ikke topkarakter af mig, da den simpelthen er for lang.

5/6
Gravatar

#19 Pytter 16 år siden

Rigtig god film, gribende... men er enig i at den er for lang i forhold til hvad der sker.. så 9/10 herfra.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#20 filmz-chubby_magoo 16 år siden

Rigtig rigtig fed film. Man suger bare de lækre billederne i sig. Lysmanden har rigtig været på arbejde her. Og så spiller de alle skide godt. Kan klart anbefales (dog ikke til tømmermænd).

Skriv ny kommentar: