Med “Zodiac” har mesterinstruktøren David Fincher ikke lavet en nem film, der bare glider ned sammen med de masseproducerede popcorn. Ganske vist er filmen en visuelt lækker og velsmurt køretur, men den er også en sælsom og frustrerende tur, der bugter sig igennem en verden af besættelse og uoverskuelige mængder data, som måske/måske ikke udgør de endegyldige stumper af Zodiac-puslespillet.
#11 myggen 17 år siden
Det er også ligemeget, det var bare en tanke. Jeg nægter at tro, at jeg er den eneste der ikke kendte til det, men det er jo heller ikke sikkert det har nogen indvirken på filmen.
#12 filmz-mader 17 år siden
Er der lige så meget atmosfære i Zodiac som i Se7en, hvilket jo er en af de mest atmosfæremættede film til dato eller er der ikke gjort så meget ud af det?
#13 Benway 17 år siden
#14 duuk74 17 år siden
.."David Fincher's Zodiac begins by announcing itself as being based on actual case files. Then it spends the next two-and-a-half hours proving it.."
#15 filmz-Erroneus 17 år siden
#16 squee 17 år siden
Lad vær med at stole på anmeldelser, der bliver fundet via Rottentomates, fordi det er altid selvhøjtidelige anmeldere fra The New Yorker ("yes, the New Yorker" - indforstået Adaptation joke), der rakker alt ned, hvorimod jeg ville sige, at man næsten altid kan stole på anmeldelserne, du finder på filmz.dk, da det er jordnære anmeldere med begge ben plantet solidt i jorden.
#17 filmz-Kadann 17 år siden
Nu er det jo ikke KUN anmeldelser fra The New Yorker der vises på Rottentomatoes, så det er stadig muligt at få et ret nuanceret billede af hvad anmelderkorpset mener om filmen.
Det samme kan du jo se på scope.dk, når det kommer til danske anmeldelser af film.
#18 filmz-kain- 17 år siden
5/6
#19 Pytter 17 år siden
#20 filmz-chubby_magoo 17 år siden