Med “Zodiac” har mesterinstruktøren David Fincher ikke lavet en nem film, der bare glider ned sammen med de masseproducerede popcorn. Ganske vist er filmen en visuelt lækker og velsmurt køretur, men den er også en sælsom og frustrerende tur, der bugter sig igennem en verden af besættelse og uoverskuelige mængder data, som måske/måske ikke udgør de endegyldige stumper af Zodiac-puslespillet.
#1 keitel 17 år siden
#2 filmz-mader 17 år siden
#3 Steve 17 år siden
#4 aero 17 år siden
#5 myggen 17 år siden
Det lyder for mig meget som en spoiler, men det er måske ikke tilfældet? Eller ligger det implicit, fordi man forventes at vide, at morderen endnu ikke er fundet?
#6 filmz-vassago 17 år siden
Det er historie - og kan man spoile den - så er jeg tilbøjelig til at sige, at man selv er ude om det - man vidste ligesom også hvordan "Titanic" ville slutte... :)
#7 myggen 17 år siden
Samme diskussion kan man tage om A Beautiful Mind, hvor Nash' sindstilstand var en overraskelse for mange, men enhver der kender til den virkelige Nash, blev vel ikke overrasket. Skulle det afsløres i en anmeldelse?
Nå, pyt, jeg skal nok alligevel have set Zodiac :)
Edit: OK, læste lige lidt længere i anmeldelsen, jeg kender så godt historien, men ikke godt nok til at huske navnet Zodiac, og heller ikke til at huske [se spoileren] ;)
#8 nygaardpetersen 17 år siden
#9 Benway 17 år siden
Det skal dog siges at man gør sig selv en bjørnetjeneste hvis man forventer noget som helst i retningen af "Se7en", "The Game" eller "Fight Club". "Zodiac" er langt mere neddæmpet og den er Finchers mest modne film til dato.
#10 chandler75 17 år siden