Med “Zodiac” har mesterinstruktøren David Fincher ikke lavet en nem film, der bare glider ned sammen med de masseproducerede popcorn. Ganske vist er filmen en visuelt lækker og velsmurt køretur, men den er også en sælsom og frustrerende tur, der bugter sig igennem en verden af besættelse og uoverskuelige mængder data, som måske/måske ikke udgør de endegyldige stumper af Zodiac-puslespillet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Bruce 16 år siden

#40 Med Finchers sædvanlige omhu in mente, så vil jeg lægge mine penge på, at alt du ser, er bevidst.

Læs iøvrigt disse:

The Latest Feature Shot with the Viper FilmStream Digital Camera
Meget meget interessant artikel om Finchers valg af HD

Jeg var meget tilfreds med den visuelle kvalitet af Zodiac. Tilbage er der kun at spørge, om film skudt på HD kan tage skridtet videre og udfordre storheden i de klassiske Technicolor Cinemascope film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#42 jessup 16 år siden

Jeg er ikke i tvivl om at det er bevist - men hensigten er jeg til gengæld i tvivl om - jeg tjekker lige linksne ud.
This is just until June
Gravatar

#43 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Nå, så fik jeg endeligt set den, og jeg er helt på linje med Bruce om, at det her er Finchers mest modne film, og at den lægger sig meget op af mere klassisk Hollywood-håndværk.

5/6 fra mig

Her er i øvrigt en interessant artikel, der argumenterer for, at hele sagen er fup, eller rettere en sammenblanding af forskellige gerningsmænd og forsøg på at aflede politiet ved at koble mord sammen med den celebre sag.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#44 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Havde egentlig planlagt at skulle se "Pirates 3" med en kollega, men da han meldte afbud i sidste øjeblik kastede jeg mig over denne.

Så denne film i lørdags og vil kun bakke op om de rosende ord. Den er intens i handlingen og utrolig velspillet, læg dertil Finchers tekniske snilde med et kamera, så kan man ikke undgå at blive underholdt. Jeg har ikke pt. tid til at skrive hvad jeg godt vil sige, så det må komme senere, men filmen får 5/6 herfra og skal helt klart genses enten på HD eller dvd.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#45 filmz-JON 16 år siden

41: "Med Finchers sædvanlige omhu in mente, så vil jeg lægge mine penge på, at alt du ser, er bevidst."

I så fald har han bevidst lavt en røvkedelig film, for det var hvad jeg så :-)
Gravatar

#46 filmz-Bruce 16 år siden

#45 En ting har livet lært mig. Man kan ikke gøre alle tilfredse :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#47 filmz-JON 16 år siden

46: I så fald bør man vælge at gøre MIG tilfreds.
Gravatar

#48 filmz-Bruce 16 år siden

#47 Den bør du vist tage op med Fincher over en øl :) Jeg kan kun glæde mig til at eje denne!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#49 dolphinfriendly 16 år siden

Ja hvad man kan sige - Fincher har lavet den komplette film, der vokser nu mere man tænker over den. Her er tale om et sublimt mesterværk og en moderne klassiker, der sætter sine præmisser skyhøjt og opfylder dem til perfektion. I ethvert henseende, vel at mærke, da jeg har svært ved at pege på noget der ikke fungerer i filmen. Jeg er dybt imponeret over, hvordan Fincher får Zodiac sagens detaljerigdom omsat i en yderst velfungerende film på så en fin og gennemarbejdet måde. Dette samtidig med at man i samme åndedrag, trækkes ind i protagonisternes besættelse af sagen i sig selv. Det er måske ikke spændende, men interessant og fascinerende. Jeg har ikke set lige siden Pakulas "All The President's Men".

Dette er uden tvivl Finchers bedste film - og den bedste thriller jeg har set i rigtigt mange år. Dette er ikke bare en film, dette er en magtdemonstration!

Klokkeklart 6/6

Tak Mr. Fincher - jeg tror på Hollywood igen! :)

Gravatar

#50 filmz-Bruce 16 år siden

#49 Velkommen i klubben :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: