Med “Zodiac” har mesterinstruktøren David Fincher ikke lavet en nem film, der bare glider ned sammen med de masseproducerede popcorn. Ganske vist er filmen en visuelt lækker og velsmurt køretur, men den er også en sælsom og frustrerende tur, der bugter sig igennem en verden af besættelse og uoverskuelige mængder data, som måske/måske ikke udgør de endegyldige stumper af Zodiac-puslespillet.
#41 filmz-Bruce 17 år siden
Læs iøvrigt disse:
The Latest Feature Shot with the Viper FilmStream Digital Camera
Meget meget interessant artikel om Finchers valg af HD
Jeg var meget tilfreds med den visuelle kvalitet af Zodiac. Tilbage er der kun at spørge, om film skudt på HD kan tage skridtet videre og udfordre storheden i de klassiske Technicolor Cinemascope film.
#42 jessup 17 år siden
#43 filmz-Le Samouraï 17 år siden
5/6 fra mig
Her er i øvrigt en interessant artikel, der argumenterer for, at hele sagen er fup, eller rettere en sammenblanding af forskellige gerningsmænd og forsøg på at aflede politiet ved at koble mord sammen med den celebre sag.
#44 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
Så denne film i lørdags og vil kun bakke op om de rosende ord. Den er intens i handlingen og utrolig velspillet, læg dertil Finchers tekniske snilde med et kamera, så kan man ikke undgå at blive underholdt. Jeg har ikke pt. tid til at skrive hvad jeg godt vil sige, så det må komme senere, men filmen får 5/6 herfra og skal helt klart genses enten på HD eller dvd.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#45 filmz-JON 17 år siden
I så fald har han bevidst lavt en røvkedelig film, for det var hvad jeg så :-)
#46 filmz-Bruce 17 år siden
#47 filmz-JON 17 år siden
#48 filmz-Bruce 17 år siden
#49 dolphinfriendly 17 år siden
Dette er uden tvivl Finchers bedste film - og den bedste thriller jeg har set i rigtigt mange år. Dette er ikke bare en film, dette er en magtdemonstration!
Klokkeklart 6/6
Tak Mr. Fincher - jeg tror på Hollywood igen! :)
#50 filmz-Bruce 17 år siden