Med “Zodiac” har mesterinstruktøren David Fincher ikke lavet en nem film, der bare glider ned sammen med de masseproducerede popcorn. Ganske vist er filmen en visuelt lækker og velsmurt køretur, men den er også en sælsom og frustrerende tur, der bugter sig igennem en verden af besættelse og uoverskuelige mængder data, som måske/måske ikke udgør de endegyldige stumper af Zodiac-puslespillet.
#51 filmz-jonasgr 17 år siden
'Cause I'm evil"
#52 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#53 JannikAnd 17 år siden
#54 dolphinfriendly 17 år siden
#55 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#56 JannikAnd 17 år siden
Ligger nok på et stort 4-tal.
#57 dolphinfriendly 17 år siden
#58 JannikAnd 17 år siden
Helt enig, og dejlig forfriskende at se fra Finchers side. Synes "Panic Room" var decideret kikset, og selvom jeg finder "Fight Club" god, er den i mine øjne ufattelig overvurderet. "Zodiac" var bedre håndværk end de to, men "Se7en" er stadig hans mest fuldendte værk i min bog.
#59 filmz-Aras 17 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#60 Patriarch 17 år siden
Når man nu ved hvordan den ender (altså ikke filmen, men historien om Zodiac) hvad er attraktionen så ved filmen? Skal bare lige indstilles mentalt.Any takers?
(det er muligt nogen har skrevet om dette her, eller i anmeldelsen, men jeg har prøvet ikke at læse for meget)