Med “Zodiac” har mesterinstruktøren David Fincher ikke lavet en nem film, der bare glider ned sammen med de masseproducerede popcorn. Ganske vist er filmen en visuelt lækker og velsmurt køretur, men den er også en sælsom og frustrerende tur, der bugter sig igennem en verden af besættelse og uoverskuelige mængder data, som måske/måske ikke udgør de endegyldige stumper af Zodiac-puslespillet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-jonasgr 16 år siden

Jeg skal se denne film og det skal være snart. Når i begge to mener at det er Finchers bedste film, så må der være noget stort i vente.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#52 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 51 Det er stort ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#53 JannikAnd 16 år siden

#51 - Jeg vil sige semi-stort :)
Gravatar

#54 dolphinfriendly 16 år siden

#53 Hov-hov - hvem af os fornærmer du? :)

Gravatar

#55 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#51: Det er rigtig stort! ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#56 JannikAnd 16 år siden

#54 - Jeg kan da godt fornærme dig, hvis du ligefrem opfordrer mig til det :) Jeg er dog ikke ude med riven efter Fincher, synes filmen fungerede fint. Velskrevet og flot instrueret. Langt over middelvaren. Men wow-følelsen udeblev.

Ligger nok på et stort 4-tal.
Gravatar

#57 dolphinfriendly 16 år siden

#56 Jeg vender den anden kind til! :) Mht. wow-følelsen mener jeg bestemt den kommer listende, i timerne efter man har set filmen. Det er ikke samme type eyecandy attack som eksempelvis "Fight Club" og "The Game". "Zodiac" er langt mere subtil og mættende med en fyldig eftersmag, man ligefrem skal slå mave og sunde sig oven på.

Gravatar

#58 JannikAnd 16 år siden

#57
Det er ikke samme type eyecandy attack som eksempelvis "Fight Club" og "The Game". "Zodiac" er langt mere subtil og mættende med en fyldig eftersmag, man ligefrem skal slå mave og sunde sig oven på.


Helt enig, og dejlig forfriskende at se fra Finchers side. Synes "Panic Room" var decideret kikset, og selvom jeg finder "Fight Club" god, er den i mine øjne ufattelig overvurderet. "Zodiac" var bedre håndværk end de to, men "Se7en" er stadig hans mest fuldendte værk i min bog.
Gravatar

#59 filmz-Aras 16 år siden

Jeg synes faktisk "Zodiac" er ligeså god som "Se7en": gode film begge to!
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#60 Patriarch 16 år siden

Overvejer at se denne i aften. Har lige et spørgsmål.

Når man nu ved hvordan den ender (altså ikke filmen, men historien om Zodiac) hvad er attraktionen så ved filmen? Skal bare lige indstilles mentalt.Any takers?

(det er muligt nogen har skrevet om dette her, eller i anmeldelsen, men jeg har prøvet ikke at læse for meget)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: