Der er mange uhyggelige film, men den mest skræmmende jeg har set er nok da jeg som 10 årig sneg mig til at se Stephen Kings IT. Damn jeg sov dårligt i de efterfølgende par uger.
Derudover har jeg haft mine urolige drømme over Gigli.. Den var helt aldeles forfærdelig.
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets." - Steve Carell
"The Others" og så er jeg ligeglad med, at det er et remake/en kopi. Jeg synes den var mega uhyggelig, og midt i filmen gik min kone grædende i seng. :-( (Billederne af døde mennesker gik hende på, da vi lige have fået nr. 2!)
Ellers var jeg meget skræmt af "The Ring" og så en gotisk engelsk (tv-?)gyser med en dame i sort, som hænger hen over først en seng så en båd, men jeg kan ikke huske, hvad den hed. Hvis der er nogen, der ved, hvad den hedder, vil jeg gerne vide det. (Ikke at jeg tør se den igen...)
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Nu har jeg læst flere der har nævnt Dark Water synes I virkelig den er uhyggelig? Jeg skræmmes relativt nemt, men jeg var bare ved at falde i søvn under Dark Water, jeg synes den var kedelig - Det er måske den amerikanske i har set?
Jeg må indrømme at "Dark water" (den amerikanske), absolut heller ikke IMO er uhyggelig, men det er jo smag og behag. Kan se at "Exorcisten" lige har fået en sviner, øv :(
So, at last we meet for the first time for the last time.
1.Texas Chainsaw Massacre - 1974 2.Psycho - 1960 3.Childs Play 4.The Hitcher - 1986 5.The Omen - 1976 6.The Grudge - US Remake, (har ikke set originalen) 7.High Tension 8.Wrong Turn 9.Cujo 10. The Fog - 1980
# 41 -
Er selv stor fan af High Tension, Haute Tension, eller Switchblade Romance, som den også hedder visse steder, men du må være forberedt på at filmens plot twist, er ret svær at sluge. Det kræver at man er lidt large set i forhold til den foregående handling. Men køb den alligevel. Stemningen er yderst creepy og der er rigtig mange nasty scener at "nyde" og så spiller ikke mindst Cecile De France, kort og godt fremragende.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Tja, savner dengang hvor jeg virkelig blev skræmt af film - som da jeg så "Ondskabens Øjne", "Friday 13th V" eller "Psycho" for første gang og ikke kunne sove bagefter :) Alle disse film har dog haft en tendens til at blegne rent uhyggemæssigt, da jeg genså dem som ældre. Af film som stadig kan skræmme mig, må det nok være følgende: 1. The Shining 2. Lost Highway 3. Mulholland Drive 4. Twin Peaks Fire Walk With Me (og serien generelt, især sidste afsnit) 5. Wolf Creek 6. Texas Chain Saw Massacre 7. IT (på nær slutningen) 8. Ringu 9. Ju-On (da jeg genså den på dvd) 10. The Blair Witch Project
Og så forstår jeg virkelig ikke al hypen omkring "Tale of Two Sisters" - så den på Natfilm for et par år siden og syntes overhoved ik den var uhyggelig, blot drivende sentimental...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Kom lige i tanker om en gammel gyser fra 1978: "Coma" med Michael Douglas og Genevieve Bujold. Filmen udmærker sig ved at opretholde et flot spændingsniveau omkring mystikken angående aktiviteterne på et medicinsk forskningsinstitut og en række hospitalspatienter pludselige henfald til coma. Der er forfølgelser i lange hospitalsgange og dét, der er værre, uden at hovedpersoner eller onde forfølgere fjumrer rundt for at øge dramatikken. Jeg var i hvert fald godt tilfreds ved gensynet.
Jeg har netop fået set "A Tale of Two Sisters", en chokmættet koreansk gyser, som flere brugere ovenfor har rost flittigt. Jeg var meget, meget længe om at regne plottet meningsfyldt ud. Instruktøren gør rigtig meget for at forvirre seeren, og jeg er ikke sikker på, at jeg er helt tilfreds med resultatet. Samlet set hænger historien nogenlunde fornuftigt sammen. Men den var både for lang, og rædselseffekterne var alt for mange ift. deres betydning for den tragiske historie.
Mine gyserfavoritter er fortsat: "The Shining", "Funny Games", "Haute Tension", "Audition", "Alien", "Ringu 1+2" samt "Riget"... og ja: "Nattevagten" er bestemt ikke ueffen.
#41 wiseguy 17 år siden
#42 Razzia 17 år siden
Jeg har endnu ikke haft mod på at smide den japanske version af The Grudge i afspilleren. Jeg er et skvat, når det kommer til at se gysere alene :-)
#43 filmz-Munk 17 år siden
Derudover har jeg haft mine urolige drømme over Gigli.. Den var helt aldeles forfærdelig.
- Steve Carell
#44 filmz-Bruce 17 år siden
#45 dh-ad 17 år siden
Ellers var jeg meget skræmt af "The Ring" og så en gotisk engelsk (tv-?)gyser med en dame i sort, som hænger hen over først en seng så en båd, men jeg kan ikke huske, hvad den hed. Hvis der er nogen, der ved, hvad den hedder, vil jeg gerne vide det. (Ikke at jeg tør se den igen...)
#46 tiany 17 år siden
#47 Åkepool 17 år siden
#48 NightHawk 17 år siden
1.Texas Chainsaw Massacre - 1974
2.Psycho - 1960
3.Childs Play
4.The Hitcher - 1986
5.The Omen - 1976
6.The Grudge - US Remake, (har ikke set originalen)
7.High Tension
8.Wrong Turn
9.Cujo
10. The Fog - 1980
# 41 -
Er selv stor fan af High Tension, Haute Tension, eller Switchblade Romance, som den også hedder visse steder, men du må være forberedt på at filmens plot twist, er ret svær at sluge. Det kræver at man er lidt large set i forhold til den foregående handling. Men køb den alligevel. Stemningen er yderst creepy og der er rigtig mange nasty scener at "nyde" og så spiller ikke mindst Cecile De France, kort og godt fremragende.
#49 filmz-Angel Eyes 17 år siden
1. The Shining
2. Lost Highway
3. Mulholland Drive
4. Twin Peaks Fire Walk With Me (og serien generelt, især sidste afsnit)
5. Wolf Creek
6. Texas Chain Saw Massacre
7. IT (på nær slutningen)
8. Ringu
9. Ju-On (da jeg genså den på dvd)
10. The Blair Witch Project
Og så forstår jeg virkelig ikke al hypen omkring "Tale of Two Sisters" - så den på Natfilm for et par år siden og syntes overhoved ik den var uhyggelig, blot drivende sentimental...
#50 filmz-erasure 17 år siden
Jeg har netop fået set "A Tale of Two Sisters", en chokmættet koreansk gyser, som flere brugere ovenfor har rost flittigt. Jeg var meget, meget længe om at regne plottet meningsfyldt ud. Instruktøren gør rigtig meget for at forvirre seeren, og jeg er ikke sikker på, at jeg er helt tilfreds med resultatet. Samlet set hænger historien nogenlunde fornuftigt sammen. Men den var både for lang, og rædselseffekterne var alt for mange ift. deres betydning for den tragiske historie.
Mine gyserfavoritter er fortsat: "The Shining", "Funny Games", "Haute Tension", "Audition", "Alien", "Ringu 1+2" samt "Riget"... og ja: "Nattevagten" er bestemt ikke ueffen.