Gravatar

#111 Michael Andersen 16 år siden

#110 Det kan være du er mere til Chris Boardmans [url= i "Payback" så :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#112 Takfornu 16 år siden

# 111 Naaaa .... men din beskrivelse er nu rigtig, men jeg er mere til the real the real deal som fx det her fra Danube Incident , eller det uhyggelig åbningstema fra The Amityville Horror, eller blot hans tema fra Cool Hand Luke, som leder tankerne hen på Stanley Mayers "Cavatina" fra The Deer Hunter ikk' ;)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#113 Takfornu 16 år siden

Nu får jeg igen ikke lov til at rette i mit indlæg, så sig til, hvis linksne ikke duer :-(
Gravatar

#114 Michael Andersen 16 år siden

Der er selvfølgelig også forskel på hvordan vi hver især foretrækker vores filmmusik. Du er vist mere til det flotte og følelsesmæssige, hvor jeg er mest til det aggressive og tempofyldte :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#115 Takfornu 16 år siden

Tror også det kan have med det humør man er i, for jeg udelukker bestemt ikke det ene frem for det andet :-)

Jeg er inde i en meget følelsesmessig hård periode, hvilket nok også afspejles i de soundtracks jeg lytter til for tiden, hvor jeg søger musik at finde ro til eller komme af med min frustration - Fx jeg startede med Herrmann og Goldsmith i morges, men i løbet af dagen har den stået på Fielding, Schifrin, Newman, Grusin og andre stille fyre, men er tilbage i de mere dystre og aggressive igen her til aften :-/
Gravatar

#116 Benway 16 år siden

#106 Det er udmærket, men jeg må tilstå, at musikken nok ikke lige er mig. 5/10

Her er hovedtemaet fra "Farewell My Lovely". Jeg er ikke overvældende begejstret for filmen, men musikken oser af noir og sørgmodig midnatsstemning.

[url= My Lovely[/url]
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#117 Takfornu 16 år siden

# 116 Se det er David Shire som jeg kan lide ham 8/10 :) - Film Noire er en spændende genre på mange måder - Herligt stykke musik :)

Dimitri Tiomkin skrev også musik til film noir bl.a. D.O.A men det er temaer fra film som Guns of Navarone de fleste husker ham for, og så denne flotte Overture til John Wayne klassikeren [url= Alamo[/url].
Gravatar

#118 filmz-Is 16 år siden

Fint stykke musik der er meget dejligt at lytte til, dog lidt for klassisk.
7/10

Nu er turen kommet til [url= Incredible Hulk[/url] intro-musikken. Komponeret af Craig Armstrong.
Gravatar

#119 NightHawk 16 år siden

# 118 -

Det lyder faktisk ret fedt det her. Der er den den sædvanlige pompøse vælde i musikken, når det gælder superheltegenren, men det blir her fornemt vekslet med en enkelt smuk og melankolsk melodi. 8/10.

Nu har jeg fundet et score frem af Christophe Beck, komponisten på Buffy The Vampire Slayer, fra selv samme serie. Han kan mange ting den gode hr. Beck og her skal i høre noget af det bedste og mest afvekslende han har lavet, nemlig til det andet af sæson 4's mesterværker, finale afsnittet Restless :

http://uk.youtube.com/watch?v=ouQkOvgdfbw
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#120 Skeloboy 16 år siden

Generelt er der ganske ok musik i Buffy, 7/10

Her kommer endnu et Buffy-musik klip fra The Gift

http://uk.youtube.com/watch?v=Db_lygJQnmk

Skriv ny kommentar: