Star Wars III - John Williams Superman Returns - John Ottman Narnia, Prince Caspian - Harry Gregson-Williams Harry Potter and the order of the phoenix - Nicholas Hooper The Lord of the Rings - Howard Shore Narnia the lion the witch and the wardrobe - Harry Gregson-Williams Pirates Of The Caribbean, The Curse Of The Black Pearl - Klaus Badelt John Williams - Empire strikes back Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer - John Williams/Ross. Jurassic Park - John Williams
Yndlings soundtracks 28 Days Later - John Murphy 28 Weeks Later - John Murphy Sunshine - John Murphy & Underworld
Fede tracks Jurassic Park: Remembering Petticoat Lane (John Williams) Jurassic Park: Theme (John Williams) The Lost World: Malcolm's Journey (John Williams) The Lost World: Rescuing Sarah (John Williams) Doomsday: Sinclair slips Free (Tyler Bates) Texas Chainsaw Massacre: Leatherface (Steve Jablonsky) Texas Chainsaw Massacre: Hewitt House (Steve Jablonsky) Texas Chainsaw Massacre: Mercy Killing (Steve Jablonsky) Miami Vice: Who Are You? (John Murphy) Miami Vice: Mercado Nuevo (John Murphy) The Man: And Another Thing (John Murphy) The Man: Siren (John Murphy) Lost: Life & Death (Michael Giacchino) Wrong Turn 2: Rescuing Nina (Bear McCreary) 28 Days Later: East Hastings** (Godsped You! Black Emporer) World Trade Center: John and Will Found (Craig Armstrong)
**kom desværre ikke med på 28 Days Later soundtracket :(
Fantastisk smukt nummer - og en fantastisk film. Jeg genså den for nylig, og jeg må atter engang erklære mig vildt uenig med dem, der synes at bryllupssekvensen (lige fra forberedelserne til selve festen) er for lang. Det er en genial introduktion af hovedpersonernes vidt forskellige personligheder og deres indbyrdes relationer.
#59 Bryder mig faktisk ikke så meget om "Sommersby"; synes tydeligt man kan høre hvordan Elfman har udviklet sig fra det score tidlig i 90'erne til Milk sidste år - han har ligesom fundet sin egen niche, og det er "Milk" et perfekt eksempel på. Derudover er Milk et meget positivt score med smukke ouverturer blandet med hans karakteristiske pige-korsang, som man kender fra "Charlie and the Chocolate...", "Batman" og ikke mindst "Edward Scissorhands".
Jeg synes Milk er det score, hvor alle ting kommer sammen for Danny Elfman - hans mesterværk. (Synd han tabte til Rahmans Slumdog.)
#61 Wrangque 15 år siden
Praktisk talt alt morricone, men Once Upon a Time in the West er måske det bedste nogensinde!
Nick Cave og Warren Ellis score til The Assassination og Jesse James er jeg stadig sur over ikke blev nomineret og vandt en ocsar
Dario Marianelli score til Atonement.
The Orphanage <-- WOW. Watch this guy.
Lår den Rätte komma in. Hold da op!
Waltz With Bashir. Genialt, men sammen med de billeder opnår det helt ubegribelige planer!
lige det jeg kan huske, uden større research. Der er selvfølgelig mange åbenlyse, men de er alle nævnt.
#62 Antlion 15 år siden
Max Richter er generelt en fantastisk komponist!
Hvis du kan lide soundtracket til "Vals Im Bashir", så vil jeg især også anbefale Richters to første albums: "Memoryhouse" og "The Blue Notebooks"!
#63 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#64 filmz-Narniabæver 15 år siden
#65 Vallebo 15 år siden
Star Wars III - John Williams
Superman Returns - John Ottman
Narnia, Prince Caspian - Harry Gregson-Williams
Harry Potter and the order of the phoenix - Nicholas Hooper
The Lord of the Rings - Howard Shore
Narnia the lion the witch and the wardrobe - Harry Gregson-Williams
Pirates Of The Caribbean, The Curse Of The Black Pearl - Klaus Badelt
John Williams - Empire strikes back
Harry Potter og Hemmelighedernes Kammer - John Williams/Ross.
Jurassic Park - John Williams
#66 jona 15 år siden
28 Days Later - John Murphy
28 Weeks Later - John Murphy
Sunshine - John Murphy & Underworld
Fede tracks
Jurassic Park: Remembering Petticoat Lane (John Williams)
Jurassic Park: Theme (John Williams)
The Lost World: Malcolm's Journey (John Williams)
The Lost World: Rescuing Sarah (John Williams)
Doomsday: Sinclair slips Free (Tyler Bates)
Texas Chainsaw Massacre: Leatherface (Steve Jablonsky)
Texas Chainsaw Massacre: Hewitt House (Steve Jablonsky)
Texas Chainsaw Massacre: Mercy Killing (Steve Jablonsky)
Miami Vice: Who Are You? (John Murphy)
Miami Vice: Mercado Nuevo (John Murphy)
The Man: And Another Thing (John Murphy)
The Man: Siren (John Murphy)
Lost: Life & Death (Michael Giacchino)
Wrong Turn 2: Rescuing Nina (Bear McCreary)
28 Days Later: East Hastings** (Godsped You! Black Emporer)
World Trade Center: John and Will Found (Craig Armstrong)
**kom desværre ikke med på 28 Days Later soundtracket :(
#67 Skeloboy 15 år siden
Den skal jeg se i dag...
#68 BN 15 år siden
Fantastisk smukt nummer - og en fantastisk film. Jeg genså den for nylig, og jeg må atter engang erklære mig vildt uenig med dem, der synes at bryllupssekvensen (lige fra forberedelserne til selve festen) er for lang. Det er en genial introduktion af hovedpersonernes vidt forskellige personligheder og deres indbyrdes relationer.
#69 Skeloboy 15 år siden
#70 tranberg 15 år siden
Bryder mig faktisk ikke så meget om "Sommersby"; synes tydeligt man kan høre hvordan Elfman har udviklet sig fra det score tidlig i 90'erne til Milk sidste år - han har ligesom fundet sin egen niche, og det er "Milk" et perfekt eksempel på.
Derudover er Milk et meget positivt score med smukke ouverturer blandet med hans karakteristiske pige-korsang, som man kender fra "Charlie and the Chocolate...", "Batman" og ikke mindst "Edward Scissorhands".
Jeg synes Milk er det score, hvor alle ting kommer sammen for Danny Elfman - hans mesterværk. (Synd han tabte til Rahmans Slumdog.)