Syntes bestemt det ser alt for stort, og Teletubbie agtigt ud.. er det for at lokke et yngre publikum til, at det skal være SÅ synligt? Kunne meget bedre lide den filmz.dk jeg kiggede på forleden. :)
Men hvis man er ny bruger vil vi jo også gerne guide dig hen til det, vi synes, er interessant. Det er mere den vinkel man skal have til den. Hvis man aldrig har været på sitet før kan det være meget rart, udover det kan man som tilbagevendende bruger bruge den til at opdage nye ting lige så snart de kommer på, i stedet for at man skal gå ind på undersiderne :)
Igen; jeg tror slet ikke, at det er nødvendigt at reklamere for Filmz på Filmz. Folk er ikke dumme og skal nok lade sig guide af deres egen nysgerrighed.
Mandalae (28) skrev:
Til gengæld, hvis man kun er interesseret i anmeldelserne klikker man jo bare lige en enkelt gang på "Anmeldelser", og så får man den fulde oversigt :)
For at citere McPeter:
Jo flere klik - desto mindre interesse...
Man får ikke en fuld oversigt over alle de nyeste anmeldelser, som man gjorde på det gamle Filmz. Det kræver som regel flere klik, end hvad der burde være nødvendigt, at komme ind på den relevante anmeldelse. Forresten savner jeg også, at ved anmeldelsen står, hvor mange kommentarer, brugerne har skrevet i forbindelse med den. Men det er en mindre detalje...
Har I nogen idé om hvor mange % af jeres besøgende er førstegangsbesøgende? Selvfølgelig skal sitet også være henvendt til dem, men hvis nu fx at det på månedsplan er 20:80 af nye:gamle brugere, så er det jo bare ret meget plads at bruge.
I normal marketing siges jo at det er meget dyrere at skaffe nye kunder end at beholde de gamle, så pointen er jo bare at man ikke bør "ignorere" de gamle brugere (ved godt det er et meget stærkt ord at bruge i denne sammenhæng for det er jo ikke konkret det i gør og som nævnt er det jo fedt at I lytter til os. Det var mere bare for at sætte den på spidsen... håber du forstår) :-)
Tror også bare at I har et så godt produkt at I sagtens kan sælge det uden så meget bling-bling. ;-)
Men hvis man er ny bruger vil vi jo også gerne guide dig hen til det, vi synes, er interessant. Det er mere den vinkel man skal have til den.
Nu lader det umiddelbart til, at teaseren er baseret på et tilfældighedsprincip fremfor et om aktualitet og særlig interesse. Desuden; hvis I virkelig mener, at det er nødvendigt at guide den nye bruger rundt på Filmz, hvorfor går I så ikke hele vejen og laver en guidet tur på Filmz? En sådan behøver der ikke at være mere end et simpelt lille link til på forsiden. Og så slipper vi andre for teasere, der er til gene og optager en masse plads.
Helt enig at det er rart at der kommer sådanne tråde. Samt at Mandalae bliver ved med at skrive i dem, selv om det der normalt er flest kommentar med brok. Tror desværre at folk har det med at brokke sig når der sker noget som de ikke kan lide og glemme at rose når der sker gode ting. sådan har jeg det nok desværre.
Angående at navigere på forumsiden så er jeg særdeles skyldig der. Men som Darklight er inde på så tvivler jeg på at de aktive forum-brugere udgør en særlig stor del af filmz.
Uden at vide det så gætter jeg på at jeres næste store projekt er at efterligne iGoogle. Det er i hvert fald det der mere eller mindre bliver lagt op til.
Mandalae det er lækkert at høre at du i hvert fald har den opfattelse at brugerne er en stor del af siden. Men umiddelbart kan jeg ikke komme på en eneste af de kritik punkter som der var ved lanceringen af filmz 3.0, der er blevet ændret, udover den her teaser ting.
Angående dit eksempel med anmelderser i #28. Hvad er så meningen med at have en bar lige ovenover hvor man så lige kunne trykke på anmeldelser og have det samme overblik.
Jeg ved godt at jeg nu igen brokker mig. Men på mig virker det som om at der kun bliver tænkt over de enkelte elementer på siden og ikke hvordan siden virker som helhed. Jeg betvivler slet ikke at der bliver lagt meget arbejde i siden. Det virker blot som om at der mindst er tre grupper på filmz: Brugerne, designerne og så koderne. I stedet for at alle arbejder sammen, så sidder brugerne og designerne og kommer på egne ideer til hvad de synes er det bedste og så bliver koderne fanget i midten og prøver at tilfredsstille begge parter. Det er meget sjældent at der kommer noget godt ud af den situation.
Jeg ville gerne fortælle jer mere om vores nye projekt, men jeg vil egentlig hellere vente lidt, indtil vi har helt styr på hvordan det kommer til at virke osv. Vi kommer sandsynligvis også til at skulle bruge nogle beta brugere igen, til netop det projekt, da det er lidt større end normalt, men I hører mere når vi nærmer os noget færdigt :)
Jeg synes, at du skal melde dig som betabruger, når de er nået så langt, Scherlund. Din kritik af Filmz 3.0 har fra start til slut (dvs. nu) været både saglig og særdeles kompetent. Det er en nydelse at læse. :)
Og ja, jeg er helt enig med dig. Der er blevet lyttet meget til kritikken af det nye Filmz, men stort set intet er blevet ændret.
Der er blevet lyttet til al kritikken af det nye Filmz, det er dejligt at I er så engagerede at I gider tage tid til at brokke jer over det som I ikke synes fungerer godt nok.
Problemet er bare at der er en hel del ting der skal laves, og som det er lige nu, er det kun mig der laver dem, så ting tager bare lang tid, og jeg sidder dagligt og prioritere opgaver, selvfølgelig i samarbejde med Henrik.
Det jeg prøver at sige er, at selvom en ting ikke bliver ændret med det samme, eller den første uge eller den første måned, er det ikke ensbetydende med at det er blevet glemt. Jeg har bare 2 sites der skal passes og patches :)
Jeg håber dog stadig at I føler at ting bevæger sig lidt hurtigere på det nye filmz end på det gamle :)
Vi tager alting til os og intet bliver glemt, så når I fortæller mig at den nye teaser ikke fungerer, er det noget jeg vil arbejde videre med og snakke med ejerne om, så vi finder ud af hvad der skal gøres ved det.
Jeg skal nok forsøge at holde jer up2date, men jeg vil godt garantere at det ikke er i nogens interesse at nægte at lytte til jer eller bare ignorere hvad I siger :)
If I grew up on a farm, and was retarded, Bruges might impress me, but I didn't, so it doesn't.
#38: Ja, hvis du er alene om alt det arbejde, er der bestemt ikke noget at sige til, at det kan tage lidt tid. :) Vi må vel bare væbne os med tålmodighed. Under alle omstændigheder er det meget fornemt, at du opretter en tråd om det nye tiltag samt besvarer alle indlæg.
#31 Blacksanta 16 år siden
#32 Highland Park 16 år siden
Igen; jeg tror slet ikke, at det er nødvendigt at reklamere for Filmz på Filmz.
Folk er ikke dumme og skal nok lade sig guide af deres egen nysgerrighed.
For at citere McPeter:
Man får ikke en fuld oversigt over alle de nyeste anmeldelser, som man gjorde på det gamle Filmz. Det kræver som regel flere klik, end hvad der burde være nødvendigt, at komme ind på den relevante anmeldelse. Forresten savner jeg også, at ved anmeldelsen står, hvor mange kommentarer, brugerne har skrevet i forbindelse med den. Men det er en mindre detalje...
#33 DarkLight 16 år siden
#34 McPeter 16 år siden
I normal marketing siges jo at det er meget dyrere at skaffe nye kunder end at beholde de gamle, så pointen er jo bare at man ikke bør "ignorere" de gamle brugere (ved godt det er et meget stærkt ord at bruge i denne sammenhæng for det er jo ikke konkret det i gør og som nævnt er det jo fedt at I lytter til os. Det var mere bare for at sætte den på spidsen... håber du forstår) :-)
Tror også bare at I har et så godt produkt at I sagtens kan sælge det uden så meget bling-bling. ;-)
#35 Highland Park 16 år siden
Nu lader det umiddelbart til, at teaseren er baseret på et tilfældighedsprincip fremfor et om aktualitet og særlig interesse.
Desuden; hvis I virkelig mener, at det er nødvendigt at guide den nye bruger rundt på Filmz, hvorfor går I så ikke hele vejen og laver en guidet tur på Filmz? En sådan behøver der ikke at være mere end et simpelt lille link til på forsiden. Og så slipper vi andre for teasere, der er til gene og optager en masse plads.
#36 Scherlund 16 år siden
Angående at navigere på forumsiden så er jeg særdeles skyldig der. Men som Darklight er inde på så tvivler jeg på at de aktive forum-brugere udgør en særlig stor del af filmz.
Uden at vide det så gætter jeg på at jeres næste store projekt er at efterligne iGoogle. Det er i hvert fald det der mere eller mindre bliver lagt op til.
Mandalae det er lækkert at høre at du i hvert fald har den opfattelse at brugerne er en stor del af siden. Men umiddelbart kan jeg ikke komme på en eneste af de kritik punkter som der var ved lanceringen af filmz 3.0, der er blevet ændret, udover den her teaser ting.
Angående dit eksempel med anmelderser i #28. Hvad er så meningen med at have en bar lige ovenover hvor man så lige kunne trykke på anmeldelser og have det samme overblik.
Jeg ved godt at jeg nu igen brokker mig. Men på mig virker det som om at der kun bliver tænkt over de enkelte elementer på siden og ikke hvordan siden virker som helhed. Jeg betvivler slet ikke at der bliver lagt meget arbejde i siden. Det virker blot som om at der mindst er tre grupper på filmz: Brugerne, designerne og så koderne. I stedet for at alle arbejder sammen, så sidder brugerne og designerne og kommer på egne ideer til hvad de synes er det bedste og så bliver koderne fanget i midten og prøver at tilfredsstille begge parter. Det er meget sjældent at der kommer noget godt ud af den situation.
#37 Highland Park 16 år siden
Jeg synes, at du skal melde dig som betabruger, når de er nået så langt, Scherlund. Din kritik af Filmz 3.0 har fra start til slut (dvs. nu) været både saglig og særdeles kompetent. Det er en nydelse at læse. :)
Og ja, jeg er helt enig med dig. Der er blevet lyttet meget til kritikken af det nye Filmz, men stort set intet er blevet ændret.
#38 Mandalae 16 år siden
Der er blevet lyttet til al kritikken af det nye Filmz, det er dejligt at I er så engagerede at I gider tage tid til at brokke jer over det som I ikke synes fungerer godt nok.
Problemet er bare at der er en hel del ting der skal laves, og som det er lige nu, er det kun mig der laver dem, så ting tager bare lang tid, og jeg sidder dagligt og prioritere opgaver, selvfølgelig i samarbejde med Henrik.
Det jeg prøver at sige er, at selvom en ting ikke bliver ændret med det samme, eller den første uge eller den første måned, er det ikke ensbetydende med at det er blevet glemt. Jeg har bare 2 sites der skal passes og patches :)
Jeg håber dog stadig at I føler at ting bevæger sig lidt hurtigere på det nye filmz end på det gamle :)
Vi tager alting til os og intet bliver glemt, så når I fortæller mig at den nye teaser ikke fungerer, er det noget jeg vil arbejde videre med og snakke med ejerne om, så vi finder ud af hvad der skal gøres ved det.
Jeg skal nok forsøge at holde jer up2date, men jeg vil godt garantere at det ikke er i nogens interesse at nægte at lytte til jer eller bare ignorere hvad I siger :)
#39 McPeter 16 år siden
God weekend.
#40 Highland Park 16 år siden
Vi må vel bare væbne os med tålmodighed.
Under alle omstændigheder er det meget fornemt, at du opretter en tråd om det nye tiltag samt besvarer alle indlæg.
Også god weekend herfra. :)