Gravatar

#1 filmz-ThomasA 15 år siden

Hey filmz-brugere,

Jeg kom i tanke om en ting, som jeg synes manglede på sitet, nemlig en chat. Det er set mange andre steder på interaktive sider, med log-ind system, men det er med til at gøre siden lidt mere aktiv og indbydende, fordi folk kan kommunikere sammen, hvis de f.eks. keder sig, eller hvis folk bare har lyst til at skrive sammen om diverse ting.

Jeg ved godt, at nogle vil sige, at vi har forummet til det, men der er stadig en forskel. Forummet er forbeholdt en mere debatrelateret tone, hvorimod chatten er lidt mere free-minded og bare for underholdningens skyld - hvad siger i?

Ps.: En lille side funktion kunne være, at man kunne se hvor mange, og hvem der var online på siden - også en funktion der er set på andre community-sites. Jeg synes det er med til at skabe en god overskuelighed.
Gravatar

#2 filmz-ThomasA 15 år siden

F.eks. kan det også bruges istedet for de der unødvendige "Hvad laver du nu"-tråde...
Gravatar

#3 elwood 15 år siden

1. Der findes allerede muligheden for at chatte se Link

Ikke så integreret måske, men det er fint nok synes jeg, eneste gang jeg måske rigtig bruger det er under OScars shows, det gik jeg så fra igen da oscar streams var 2-3 sec. forsinket.

2.

Jeg ville ikke ku undvære de Nødvendige hvad laver du tråde, jeg synes det er rart lige og gå ind og læse lidt om hvad folk sidder og laver, istedet for at sidde og hænge ud over en chat og skrive frem og tilbage.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 Bony 15 år siden

Jeg synes slet ikke det er nødvendigt med en intern chat her på Filmz. For mit vedkommende er det fint med en bruger oprettet på mIrc. Ligesom Elwood, synes jeg også at alle de klassiske tråde; "Hvad laver du?", "Hvad hører du?", "Hvad modtog du?" eller Davenport og Skeloboys yndlings: "Hvad æder du?"-tråde besidder en helt speciel charme. De er efter min mening det helt rigtige "talerør" brugerne igennem. Der er jo en grund til at de har de ekstremt høje tråd-numre. De har kørt i mange, mange år.

Jeg er imod. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5 filmz-ThomasA 15 år siden

Jamen jeg synes det ville være nemmere at integrere chatten på selve siden, for dem der f.eks. ikke har mIrc, og ikke har lyst til at benytte sig af det. Det ville jo ikke skade jer der ikke vil benytte chatten, hvis der kom en, til dem der synes det mangler :)
Gravatar

#6 Mandalae 15 år siden

#5,

Spørgsmålet er jo så bare om det er værd at lave. Om der rent faktisk er nogen der vil bruge det.

Hvis der f.x. er 5 brugere der vil benytte det er der måske bedre ting at bruge min tid på? :)
If I grew up on a farm, and was retarded, Bruges might impress me, but I didn't, so it doesn't.
Gravatar

#7 gi-jones 15 år siden

#6: Ikke at jeg i den forstand mangler en chat, men jeg mener faktisk at have set nogle ret fiske løsninger, hvor de integrerer en bestemt IRC kanal i en online chat. Ved ikke hvor kompliceret det er, men kunne forestille mig at der findes nogle færdiglavede OS-løsninger til det. Anyways, ikke noget jeg i høj grad mangler.

Til gengæld er det helt sikkert at "Hvad laver du?"-tråden ikke er unødvendig overhovedet. Tværtimod!!!
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#8 Bony 15 år siden

#6 - Skulle det komme så vidt til en afstemning, så er jeg imod en chat på Filmz. Så er det sagt. :)
Gravatar

#9 elwood 15 år siden

Jeg synes fokus skal være på andrer ting end en chat på filmz, jeg vil ikke være tilhænger af det, problemet bliver jo også, at så har man både et forum og en chat, som man skal prioritere tid i, det bliver noget rod.

og man vil altid være bagefter med ting der sker, da man ikke er på chat 24/7, på filmz kan man altid lige læse hvad folk render og lave i hvad laver du nu tråden.

Nej til chat, dada nej til chat 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 Bony 15 år siden

#9 - Enig. Sådan har det været i mange år efterhånden, og de der "Hvad laver du"-tråde fungerer sgu helt fint. Det er hyggeligt lige at få en hurtig update hvis man har været fraværende et par dage. :)

Skriv ny kommentar: