Var der nogen som fangede premieren på "Frids Film" på TV3?
Jeg var lidt forbløffet over hvor amatøragtigt og pubertært det hele var. Frid virkede ikke ligefrem dus med at kigge direkte ind i kamaraet og fremføre replikker, og hans hippe "se jeg er cool og med på noderne" stil faldt noget til jorden når han ikke engang kunne udtale filmenes navn rigtigt... Og hvorfor kunne han ikke lade Matt Damon færdiggøre en sætning før han afbrød ham...? "Filmkanylen" var det rene "Bogart" i forhold til dette.
Eneste lyspunkt var da han havde den gedigne film akademiker Rikke Schubert i studiet for at tale om "Fredag den 13." film.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Tjah, hvad kan man sige som du ikke allerede har sagt? Ikke så meget. Utroligt kedeligt program. Dog syntes jeg ikke at Rikke Schubert kunne løfte det særlig meget op, grundet Frids spørgsmål, som var alt for tilrettelagte og uden nogen form for imporvisation, eller tegn på munterhed. De kom lige efter hun havde svaret på det forrige spørgsmål, dvs. som skidt fra en spædekalv...
Og er der en der gider fortælle mig hvad Jeanne Mortensen (eller hvad hun nu hedder) skulle lave i det program, udover at vise ligegyldige outtakes/små bidder af interviews? Spild af tid, som kunne være blevet brugt langt bedre, såsom nogle flere klip fra ugens premierefilm, eller bedre og lidt mere dybdegående anmeldelser af dem.
Og har TV3 ikke nok i de reklamerblokke som der findes inde midt i udsendelsen, såvel som før og efter? Åbenbart ikke, eftersom de har besluttet også at lade dem indgå som en del af programmet.
Men "Frids Film" er vel hvad man kunne have forventet fra TV3. Et filmprogram til masserne, som vil have serveret deres oplysninger så hurtigt så muligt.
charles freck thought, "at least I got a good wine".
Ja, der var virkelig knald på brillen i "Frid`s Film"! Men det var selvfølgelig også programmets svaghed. Det skulle gå så stærkt, fordi der var en masse ting der skulle siges, men man sad med et indtryk af, at der ikke blev sagt noget alligvel!
Den med "Æjt Lægt Frijks" var da hylende morsom!
#2 Jeg ved heller ikke hvad Jeanne Mortensens Hollywood-indslag skulle bruges til (udover at vise at Morgan Freeman savlede over hendes udseende). De var jo også hamrende gamle de interviews bl.a. Arnold i "Batman & Robin" og Gibson, Glover og Pesci fra "Lethal Weapon 4"!?.
Frid eksisterer ikke i min verden mere, men da jeg den anden dag så "Pirates Of The Caribbean", var der en af riplikkerne som straks fik mig mig til at tænke på Frid igen:
Norrington: "No additional shot nor powder, a compass that doesn't point north, [looks at Jack's sword] and I half expected it to be made of wood. You are without a doubt the worst pirate I've ever heard of!" Jack Sparrow: "But you have heard of me."
Det er underligt, for da Frid var på morgen tv som anmelder var han faktisk tilnærmelsesvis underholdende. Men efter han fik sit eget program gik det ned ad bakke for manden.
Han har tydeligvis heller ikke erhvervet sig en filmsmag i forløbet..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Kan huske da han anmeldte film i Godmorgen Danmark. Så det et par enkelte gange. På et tidspunkt lod han bare sine børn give filmen stjerner - de var næsten bedre end ham.
Men han ødelagde fuldstændig Minority Report for mig. Skulle absolut hinte vildt kraftigt til filmens overraskelser.
#1 chandler75 23 år siden
Jeg var lidt forbløffet over hvor amatøragtigt og pubertært det hele var.
Frid virkede ikke ligefrem dus med at kigge direkte ind i kamaraet og fremføre replikker, og hans hippe "se jeg er cool og med på noderne" stil faldt noget til jorden når han ikke engang kunne udtale filmenes navn rigtigt...
Og hvorfor kunne han ikke lade Matt Damon færdiggøre en sætning før han afbrød ham...?
"Filmkanylen" var det rene "Bogart" i forhold til dette.
Eneste lyspunkt var da han havde den gedigne film akademiker Rikke Schubert i studiet for at tale om "Fredag den 13." film.
#2 filmz-mathias- 23 år siden
Dog syntes jeg ikke at Rikke Schubert kunne løfte det særlig meget op, grundet Frids spørgsmål, som var alt for tilrettelagte og uden nogen form for imporvisation, eller tegn på munterhed. De kom lige efter hun havde svaret på det forrige spørgsmål, dvs. som skidt fra en spædekalv...
Og er der en der gider fortælle mig hvad Jeanne Mortensen (eller hvad hun nu hedder) skulle lave i det program, udover at vise ligegyldige outtakes/små bidder af interviews? Spild af tid, som kunne være blevet brugt langt bedre, såsom nogle flere klip fra ugens premierefilm, eller bedre og lidt mere dybdegående anmeldelser af dem.
Og har TV3 ikke nok i de reklamerblokke som der findes inde midt i udsendelsen, såvel som før og efter? Åbenbart ikke, eftersom de har besluttet også at lade dem indgå som en del af programmet.
Men "Frids Film" er vel hvad man kunne have forventet fra TV3. Et filmprogram til masserne, som vil have serveret deres oplysninger så hurtigt så muligt.
#3 azathoth 23 år siden
"Æjt Lægt Frijks"
og
"Thø Tallentet Mr. Ripliih"
Sikke en klovn, kan han ikke selv se hvor pinligt det er??
#4 Michael Andersen 23 år siden
Den med "Æjt Lægt Frijks" var da hylende morsom!
Jeg ved heller ikke hvad Jeanne Mortensens Hollywood-indslag skulle bruges til (udover at vise at Morgan Freeman savlede over hendes udseende). De var jo også hamrende gamle de interviews bl.a. Arnold i "Batman & Robin" og Gibson, Glover og Pesci fra "Lethal Weapon 4"!?.
Bedre held næste gang, Frid
#5 22 år siden
Har ingen sans for film overhovedet
#6 22 år siden
Han gav "Johnny English" 5 ud af 6 "dyt i bamsen".
Sikke en luderfims
#7 Michael Andersen 22 år siden
Norrington: "No additional shot nor powder, a compass that doesn't point north, [looks at Jack's sword] and I half expected it to be made of wood. You are without a doubt the worst pirate I've ever heard of!"
Jack Sparrow: "But you have heard of me."
#8 filmz-vassago 22 år siden
#9 El vez 22 år siden
Han har tydeligvis heller ikke erhvervet sig en filmsmag i forløbet..
#10 Ikari 22 år siden
Men han ødelagde fuldstændig Minority Report for mig. Skulle absolut hinte vildt kraftigt til filmens overraskelser.
Damn him - damn him to hell!