Den forgangne weekend blev en stor succes for Jack Nicholson og Morgan Freeman i filmen “Nu eller aldrig”, der efter at have levet et anonymt liv i begrænset distribution fik mangedoblet antal biografer og dermed stormede ind på førstepladsen.

Lige i hælene kom krimikomedien “First Sunday” med Ice Cube, der dermed degraderede “Juno” til tredjepladsen. “Juno”‘s sjette uge på listen var dog ikke en fiasko, da den havde den mindste tilbagegang blandt bredt distribuerede film på listen.

Endvidere var det også weekenden, hvor Uwe Bolls længe frygtede “In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale” fik premiere. Selvom filmen er fyldt med store navne, blev den dog ingen succes. Bolls film omsatte for $3 mio.

Golden Globe-vinderen “Soning” udvidede ligeledes antal biografer i denne weekend, men ikke med samme grad af succes som “Nu eller aldrig” og endte på tiendepladsen.

I næste weekend er der premiere på “27 Dresses”, “Cloverfield” og “Mad Money”, mens “Cassandra’s Dream” får begrænset premiere. “Michael Clayton”, “No Country for Old Men” og “There Will Be Blood” udvider alle distributionen.

Weekendens amerikanske omsætningstal – uge 2/2008:[list]1: ”Nu eller aldrig”:
$19,4 mio. omsat i denne weekend, +5834% i forhold til sidste weekend.
$20,8/$45 mio. (Totalomsætning/budget)
2911 biografer med $6.661 i gennemsnit.
2: ”First Sunday”:
$17,7 mio. omsat i denne weekend, premiere.
$17,7/$ukendt mio. (Totalomsætning/budget)
2213 biografer med $8.004 i gennemsnit.
3: ”Juno”:
$13,6 mio. omsat i denne weekend, -14% i forhold til sidste weekend.
$70,9/$ukendt mio. (Totalomsætning/budget)
2448 biografer med $5.560 i gennemsnit.
4: ”National Treasure: Book of Secrets”:
$11,3 mio. omsat i denne weekend, -44% i forhold til sidste weekend.
$187,1/$ukendt mio. (Totalomsætning/budget)
3377 biografer med $3.346 i gennemsnit.
5: ”Alvin og de frække jordegern”:
$9,3 mio. omsat i denne weekend, -40% i forhold til sidste weekend.
$187,9/$60 mio. (Totalomsætning/budget)
3384 biografer med $2.749 i gennemsnit.[/list]Forrige | Næste



Vis kommentarer (11)
Gravatar

#1 filmz-Is 16 år siden

Nu eller aldrig? Sikke dog en kedelig titel.
Gravatar

#2 filmz-Kragmose 16 år siden

"The Bucket List" er også en del bedre, forstår ikke hvorfor de ikke bruger den >.<
Gravatar

#3 Riqon 16 år siden

De gamle gutter kan endnu 8-o

Lagde dog specielt mærke til denne kommentar fra en anmelder, jeg så på Rotten Tomatoes: "A God-awful film that seems to suggest that terminal cancer can be a blast as long as you have access to billions of dollars, a green-screen machine and a philosophical narrator offering homespun bits of wisdom at every turn."
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#4 moulder666 16 år siden

Well, hvis "Nu eller aldrig" bliver bare en anelse som "About Smith" skal jeg nok holde sikker afstand - Jeg har svært ved at definere, hvornår jeg sidst har kedet mig så bravt - det må næsten være "Lost in Translation"!

Dog har jeg lidt svært ved at afskrive en film med Morgan Freeman på forhånd....
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#5 fatcat 16 år siden

#4 Helt enig - Morgan Freeman plejer at være lig succes. Der er dog et nogle få smuttere imellem - som Evan Almighty,Deep Impact, Hard rain og Chain Reaction. Ikke fordi de er pilringe - men bare ikke lige på niveau med hans så mange rigtig gode film...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#6 frankdrebin 16 år siden

#5, synes ikke han er helt god i Dreamcatcher :(
Gravatar

#7 fatcat 16 år siden

#6 - kunne nu godt lide den - men det er nok fordi jeg er Stephen King freak :)
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#8 squee 16 år siden

#3
Haha, hardcore
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#9 mr gaijin 16 år siden

#2 Det er da klart: Distributørerne satser på et ældre segment.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#10 frankdrebin 16 år siden

#6 nej, det er jeg nu heller ikke.. Synes bare ikke den rolle, den hører til hr. Freeman, og han passer slet ikke ind som en ond, psykopatisk militærleder :)

Skriv ny kommentar: