Som i USA strøg “Indiana Jones og krystalkraniets kongerige” direkte ind på weekendens førsteplads i de danske biografer.

Med en omsætning på over 8,6 mio. kr. er filmen den foreløbig bedst omsættende film i år, men der er dog stadig afstand op til film som “Pirates of the Caribbean: Ved verdens ende” og “Harry Potter og Føniksordenen” fra sidste år, der omsatte for over henholdsvis 13 og 12 mio. kr.

“Til Jackpot os skiller” blev skubbet ned på andenpladsen, mens “Iron Man” tog et stort omsætningsfald på tredjepladsen.

“Flammen og Citronen” er på fjerdepladsen stadig årets bedst omsættende film, men alt efter Indiana Jones’ succes de kommende uger kan den plads måske komme i fare.

I morgen er der premiere på “Reservation Road”, “Helt sikkert… Måske” og “Gå med fred Jamil”.

Danske omsætningstal – uge 21/2008:[list]1: ”Indiana Jones og krystalkraniets kongerige”:
8.638.431 kr. omsat i denne weekend, premiere.
11.944.206 kr. omsat samlet i Danmark.
113 sale med 76.446 kr. i gennemsnit.
2: ”Til Jackpot os skiller”:
481.530 kr. omsat i denne weekend, -53% i forhold til sidste weekend.
4.092.362 kr. omsat samlet i Danmark.
48 sale med 10.033 kr. i gennemsnit.
3: ”Iron Man”:
307.711 kr. omsat i denne weekend, -60% i forhold til sidste weekend.
8.644.302 kr. omsat samlet i Danmark.
39 sale med 7.890 kr. i gennemsnit.
4: ”Flammen og Citronen”:
300.237 kr. omsat i denne weekend, -57% i forhold til sidste weekend.
41.612.936 kr. omsat samlet i Danmark.
71 sale med 4.229 kr. i gennemsnit.
5: ”En ægte mand”:
190.205 kr. omsat i denne weekend, -56% i forhold til sidste weekend.
890.834 kr. omsat samlet i Danmark.
35 sale med 5.435 kr. i gennemsnit.
[/list]Forrige | Næste



Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 The Watcher 15 år siden

Så kom der en film som kunne slå Spider-Man 3, 11.944.206 kr. Er satme godt gået.
Now i see the funny side, now i'm always smiling
Gravatar

#2 squee 15 år siden

Glæder mig til at se, hvad The Dark Knight kan omsætte for i de danske biografer.
Ved godt at det er rigtig grimt at skrive, og jeg skammer mig også over mig selv, men Heath Ledgers død skal nok være med til at give filmen i omsætningsboost.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#3 kasper0204 15 år siden

#2 - Også i Danmark? Det tror jeg ikke - han er glemt hos de fleste. Og jeg tror ikke, at han alene kan hive så mange mere ind og se filmen, i lille Danmark.

Men det vil tiden jo vise =)
Gravatar

#4 Horrormaster 15 år siden

#2 er helt enig, denne film tror jeg vil have rekorden i LAAAANGGG tid.

#3 nu skal du også regne med de danske Ledger fans, skal 100% ind og se den da dt er hans sidste færdige film
FREDDY FOREVER!!!
Gravatar

#5 kasper0204 15 år siden

#4 - Jo, men "De Danske Ledger Fans" lyder som en kæmpe klub - er der virkelig SÅ mange fans i Danmark, så det kan have så stor en betydning? Jeg mener - vi er jo ikke ligefrem et kæmpe land... Jeg kunne forstå, hvis man snakkede om USA eller andet... Men Danmark..

Selvfølgelig kan man så sige, at der heller ikke skal så meget til, for at "rykke statistikkerne" i DK ;o)
Gravatar

#6 squee 15 år siden

Hov, jeg formulerede mig vist lidt råddent ovenover. Jeg mente, at Heath Ledgers død nok skal sørge for et omsætningsboost verden over. :)
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#7 Michael Andersen 15 år siden

I Danmark kommer "The Dark Knight" ikke til at omsætte for mere end Indiana Jones 4. Det tror jeg ikke, så jeg tager gerne imod væddemål fra Den Danske Heath Ledger Fanklub ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 kasper0204 15 år siden

#6 - Aaah, ja så er jeg mere end enig ;) Uden tvivl, vil der blive omsat for langt mere, på grund af Ledgers død.

;o)
Gravatar

#9 filmz-Is 15 år siden

Ingen kan slå Flammen og Citronen!
Gravatar

#10 filmz-Bruce 15 år siden

Jo! Mojito med lime!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: